Toon posts:

Help mij AUB kiezen tussen 2 laptop's!!

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views

• vincentliv
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 07-11-2010
Dell Studio 17(N0074907) 1.234 Euro
INTEL® CORE™ i7-620M (2,66 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,33 GHZ, 3 MB CACHE)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3-geheugen [2 x 2.048]
Internal US/International Qwerty Keyboard
1GB ATI Mobility Radeon HD 5650 grafische kaart
1 TB (7.200 rpm) Dual SATA-harde schijf (2 x 500 GB)
Dvd+/-rw-station (cd & dvd lezen/schrijven)
Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
LCD-scherm
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL

OF

dell XPS 17 1.248 Euro
Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Internal Dutch Qwerty Keyboard
3GB NVIDIA® GeForce™ 445M GT grafische kaart
1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
8x optisch dvd+/-rw-station
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Bluetooth Card 3.0
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900)

Ik wil hem gaan gebruiken voor gamen maar hij moet ook goed overweg kunnen met meerdere dingen tegelijk.

Alvast Bedankt iedereen..

• Gkomega
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 14:16
De tweede is over het algemeen iets beter uitgerust dan de eerste.

De eerste dell heeft wel het voordeel dat hij een hogere clock snelheid heeft wat voor gamen weer beter uitkomt. Het is wel maar een Dual core ipv een Quad core. Ik zelf heb de nieuwe XPS 17 in bestelling staan met bijna dezelfde config als jij. Maar ik heb maar 1x500 GB (er was toen nog geen actie.) Over de 445M valt nog niet zo heel veel te zeggen. Er is 1 magere review waar de 445m in 3dmark06 10900 scoort. Maar er word niet aangegeven of dat op native res is. Maar het is vrijwel zeker dat de 445m hoger scoort dan de 5650. Persoonlijk heb ik bijna 2 maanden lopen twijfelen om een HP Pavilion DV7 aan te schaffen met een 5650. Maar ik wil met een laptop toch goed 2-3 jaar mee vooruit. Ook met het gamen. En aangezien de 5650 nu soms al moeite heeft met wat games, betwijfelde ik of hij volgend jaar nog wel mee kon draaien. Ik ga er van uit dat de 445m in de regio van de 5830 zit. Wat vrij acceptabel is om mee te gamen. Maar het mooiste vind ik nog wel de grote upgrade mogelijkheden met betrekking tot het RAM. Dit aangezien ik er toch wat Virtual Machines op ga draaien.

Overigens zou ik niet bij Dell kiezen voor de upgrade van het RAM. Dat is daar helaas veel te duur. 180 euro voor een 2 GB latje erbij te prikken... Dat kan ik zelf ook wel. En dan zou het me maar ~50 euro kosten. Zoek het internet ook even af naar Dell waardebon codes. (volgens mij is op dit forum ook een topic met waardebonnen) bespaard je weer 50 euro.

Hopelijk heb ik voldoende antwoord gegeven. Succes nog.

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 25-09 01:38

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica