Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

Topicstarter
Nadat ik recent een ASRock 870 Extreme3 heb geïnstalleerd heb ik soms een vreemd probleem. Als ik 's ochtends de PC aanzet kan ik in de BIOS, dingen instellen, in GRUB een selectie maken en/of Windows 7 opstartkeuzen maken (F8). Als ik de computer vanuit het OS een reboot geef doet het USB toetsenbord vaak helemaal niets meer voordat het OS is ingeladen. Niet altijd dus en dat zit me nogal dwars. In het OS zelf heb ik dan (nog steeds) geen enkel probleem.

Wat ik zelf heb gedaan:
  • BIOS geupdate
  • BIOS reset, dit lost het probleem niet op. Op dat moment is de computer ook onbruikbaar, aangezien ik de BIOS settings dan niet kan instellen...
  • Windows 7 USB settings gewijzigd (waarvan ik ze relevant achtte)
  • USB toetsenbord van mijn vrouw geprobeerd, geeft hetzelfde euvel
  • Ubuntu getest, na restart vanuit Ubuntu heb ik het probleem nog niet ondervonden
  • BIOS settings mbt USB aangepast. Eigenlijk stonden ze al goed, anders zou het nooit werken (of ik concludeer hier iets fout?)
  • Als ik de computer helemaal stroomloos zet is het probleem niet direct verholpen, haal ik de stroom er voor ongeveer 15 30 minuten af is het probleem wel verholpen (tot reboot)
  • Search uitgevoerd op GOT. Echter krijg ik voornamelijk topics terug over USB toetsenborden en USB Legacy mode, waar dit hier niet van toepassing is
Ik heb geen PS/2 toetsenbord geprobeerd, aangezien ik deze hier niet heb liggen. Ondertussen heb ik het vermoeden dat Windows 7 de USB controller tijdens het afsluitprocess niet in de juiste modus terugzet. Welke instelling zie ik hier over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:18
Je zegt het zelf.
Met ubuntu heb je dit niet, en win7 wel, dus win 7 probleem.

Kijk eens met google of meer dit problem hebben, bijv zoek op win 7, of op je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jan99999 schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:40:
Je zegt het zelf.
Met ubuntu heb je dit niet, en win7 wel, dus win 7 probleem.

Kijk eens met google of meer dit problem hebben, bijv zoek op win 7, of op je moederbord.
Zoals aangegeven, dit probleem opzoeken is niet te doen gezien de algemeenheid van de omschrijving. Waar je dan op uitkomt heeft hier niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 15:26
Doe eens in energiebeheer ''hoge prestaties'' inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
n0elite schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:49:
Doe eens in energiebeheer ''hoge prestaties'' inschakelen.
Stond al aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het probleem kunnen herleiden naar mijn mobiele telefoon die ik op soms op een USB3 port had aangesloten (ivm de meer mA die het op papier kan leveren) om op te laden. Blijkbaar is dit moederbord niet in staat die geheel in goede banen te leiden.
Nu ik mijn telefoon maar even aan de adapter heb gehangen is het aantal crashes ineens gereduceerd tot 0. Deze was ik zelf nog aan het onderzoeken, maar volgens mij ben ik er uit nu :+

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 09-11-2010 03:22 ]

Pagina: 1