Nadat ik recent een ASRock 870 Extreme3 heb geïnstalleerd heb ik soms een vreemd probleem. Als ik 's ochtends de PC aanzet kan ik in de BIOS, dingen instellen, in GRUB een selectie maken en/of Windows 7 opstartkeuzen maken (F8). Als ik de computer vanuit het OS een reboot geef doet het USB toetsenbord vaak helemaal niets meer voordat het OS is ingeladen. Niet altijd dus en dat zit me nogal dwars. In het OS zelf heb ik dan (nog steeds) geen enkel probleem.
Wat ik zelf heb gedaan:
Wat ik zelf heb gedaan:
- BIOS geupdate
- BIOS reset, dit lost het probleem niet op. Op dat moment is de computer ook onbruikbaar, aangezien ik de BIOS settings dan niet kan instellen...
- Windows 7 USB settings gewijzigd (waarvan ik ze relevant achtte)
- USB toetsenbord van mijn vrouw geprobeerd, geeft hetzelfde euvel
- Ubuntu getest, na restart vanuit Ubuntu heb ik het probleem nog niet ondervonden
- BIOS settings mbt USB aangepast. Eigenlijk stonden ze al goed, anders zou het nooit werken (of ik concludeer hier iets fout?)
- Als ik de computer helemaal stroomloos zet is het probleem niet direct verholpen, haal ik de stroom er voor ongeveer 15 30 minuten af is het probleem wel verholpen (tot reboot)
- Search uitgevoerd op GOT. Echter krijg ik voornamelijk topics terug over USB toetsenborden en USB Legacy mode, waar dit hier niet van toepassing is