WiFi USB-adapter vs PCI-card

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Ik wil binnenkort thuis overgaan op draadloos. Online gamen is niet meer echt een prioriteit voor mij, dus de vertraging die draadloos met zich mee zou brengen is niet meer zo'n probleem.
Downloaden (nieuwsgroepen) vind ik echter wel belangrijk (25Mb max). Nu zit ik te twijfelen of ik voor een USB-adapter moet gaan, of voor een PCI-card. Is er een wezenlijk verschil?
Op internet is er zeer weinig over te vinden, behalve wat persoonlijke, slecht onderbouwde, meningen.
Kunnen jullie hier misschien wat licht op werpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Had je zelf ook wel kunnen vinden: USB 2.0 kan continu gemiddeld zo'n 25-40 MB/s aan (dus tien keer zo veel als je downloadsnelheid) en 'classic' PCI kan zo'n 133 MB/s doorvoeren.

Het probleem zal echter je Wireless bereik zijn, als je verbindingssnelheid lager wordt dan 25 Mb/s heb je weinig meer aan je "dure" nieuwsgroepenabonnement :)

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
CodeCaster schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:12:
Had je zelf ook wel kunnen vinden: USB 2.0 kan continu gemiddeld zo'n 25-40 MB/s aan (dus tien keer zo veel als je downloadsnelheid) en 'classic' PCI kan zo'n 133 MB/s doorvoeren.

Het probleem zal echter je Wireless bereik zijn, als je verbindingssnelheid lager wordt dan 25 Mb/s heb je weinig meer aan je "dure" nieuwsgroepenabonnement :)
Ja maar dat is vooral theoretisch, ik vroeg me af of het in de praktijk wel eens minder goed werkte, USB-adapters dus. Is het dan wel verstandig om voor een 'bekend' merk te gaan (linksys, netgear) of is zoiets als sitecom in principe ook gewoon goed?
Het gaat me er vooral om dat ik niet geld uit ga geven aan iets wat dus niet zo goed werkt als dat ik gewend ben met een bedrade verbinding.
Maarja, er dus wel een markt voor beide, dus dat zal dan alleen maar gebaseerd zijn op doorvoersnelheden. Dan zal met de komst van USB3.0 een wifi pci-card dus ook wel overbodig worden lijkt me...

[ Voor 9% gewijzigd door Rossi op 07-11-2010 16:10 . Reden: kleine toevoeging ]