Hoe email-notificatie instellen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352655

Topicstarter
Ik weet niet of ik deze vragen in het goede subforum plaats.

Hoe kan ik email-notificatie instellen van nieuwe berichten in een topic dat ik interessant vind?

Kan ik daarbij ook de inhoud van het bericht ontvangen via email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Automatische email notificatie en Email bij nieuwe post in topic
De feature is er niet en gaat het hoogstwaarschijnlijk ook nooit komen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:02
Anoniem: 352655 schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:52:
Hoe kan ik email-notificatie instellen van nieuwe berichten in een topic dat ik interessant vind?
Niet.

Je zit inderdaad in het goede forum, als je even iets naar beneden gekeken had was je al een soortgelijk topic tegengekomen: Mail notificatie bij nieuwe post in topic

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hier kun je wel de RSSfeed van een topic voor gebruiken, zie Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/v2/icons/rss_small.png boven het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352655

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:56

Haan

dotnetter

@ lieve adjes: kan dit ergens duidelijk in een FAQ of sticky in LA worden verwerkt, aangezien om de paar weken wordt gevraagd?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik durf het bijna niet te beloven, want faq-werk is geen topprio in de crew O-) maar we nemen het iig wel mee.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:37
Maak anders van één van deze topics een sticky in LA :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet lullig bedoeld richting de topicstarter, maar als je ziet dat een topic dat gewoon in de standaardview staat (zonder zoeken dus) al niet gezien wordt, dan denk ik niet dat een sticky heel veel meer effect heeft, mensen lezen het gewoon niet. Dat zien we ook terug met Waar hoort mijn topic? bijvoorbeeld; staat prominent bovenaan in elk Devschuur-forum en alsnog lezen mensen het niet.

Dit is geen "nee" tegen een sticky in dit subforum trouwens (ik ga er niet over :P), maar laten we vooral niet overschatten wat het effect is. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 19:56

Haan

dotnetter

Het maakt het vooral veel handiger om de vraag direct door te verwijzen naar de sticky waarin dan netjes staat waarom er geen notificatie is. Nu moet dat in ieder topic weer herhaald worden.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43275

(Ik reageer even in dit topic, dit is zo ongeveer de enige over mailnotificiatie zonder slotje)

I.p.v. sticky's, FAQ's, en die domme gebruikers de les weer moeten lezen, enz enz, zou je er ook voor kunnen kiezen die feature gewoon te implementeren. Als er om de paar weken om wordt gevraagd is er kennelijk heel erg veel behoefte aan.

Ik snap sowieso niet waarom Tweakers (en Fok) de enige forums ter wereld moeten zijn waarbij dat dat niet mogelijk is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

moto-moi schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 08:36:
Mjah, ik weet niet wat alle mods hierboven erbij halen enzo (en waarom dit uberhaupt in Lieve Adjes staat), maar er zijn maar een paar valide redenen waarom we dit niet doen: de hoeveelheid bounces die we ervan verwachten te krijgen, en ten tweede het feit dat we in React geen toffe manier hebben om exact te weten of en zo ja wanneer een topic het laatst bekeken is door iemand. Doordat we dit niet weten zouden we maar 1 optie hebben, en dat is voor elke nieuwe reply een email sturen en dat kan nogal wat mail opleveren bij het abonneren op grote topics.
Verder hebben we een aantal rss feeds waardoor we denken dat het eigenlijk niet echt nodig is om zoiets te maken. Maargoed, dat is al verschillende keren aan bod gekomen in Lieve Devvers :)
Daarom (weet niet of het nog steeds actueel is).

Maar goed, als je toch alleen maar naar GoT komt eens in de zoveel maanden om een vraag te stellen, dan moet het ook niet teveel moeite zijn om gewoon regelmatig te kijken. :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Vrij logisch, weet je wat voor een bult e-mailverkeer dat genereert?
Daarbij faciliteer je dan gelijk de instelling 'ik dump een vraag en kijk wel of er antwoord komt' en dat staat lijnrecht tegenover het idee van GoT (en hopelijk blijft dat ook zo, daarom is dit juist zo'n fijne community).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 43275 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:24:
(Ik reageer even in dit topic, dit is zo ongeveer de enige over mailnotificiatie zonder slotje)
Als je die andere topics blijkbaar gezien hebt, dan weet je toch waarom ze dat niet "gewoon" doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 12-06 21:15

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Anoniem: 43275 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:24:
Als er om de paar weken om wordt gevraagd is er kennelijk heel erg veel behoefte aan.
Er is ook heel veel vraag naar minder of zelfs totaal geen belasting.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als de mails worden gedoseerd, zoals bijv, na elke 10 replies een mail, of bij drukke topics om de 25 a 50 replies, dan zou het wel kunnen? :?

Er was toch een uitspraak van een devver geweest dat er bij TWK7.0 of op termijn naar gekeken zou worden? Kan die helaas even niet vinden.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Overigens vind ik om de paar weken voor een userbase van >400.000 gebruikers maar bijzonder weinig.

En wie weet zit er wel een facebook achtig notificatiesysteem in de nieuwe versie van Tweakers. (wishful thinking) :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AW_Bos schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:40:
Als de mails worden gedoseerd, zoals bijv, na elke 10 replies een mail, of bij drukke topics om de 25 a 50 replies, dan zou het wel kunnen? :?
Er staan meer argumenten in die post van moto-moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 12-06 21:15

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

AW_Bos schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:40:
Na elke tien replies garandeert helemaal geen mail. Laten we wel wezen, het gros van de aanvragers van deze feature gebruiken GoT alleen als vraagbaak. Ze komen hier met een vraag, openen en topic en komen een dag later eens kijken of er een antwoord is. Verder zie je ze niet. Dat gedrag hoeft wmb niet aangemoedigd te worden.

Mail na elke 25/50 reacties kan ook enorm spammen. Zie bijvoorbeeld de Diablo 3 topics, waar je regelmatig een kleine 100 posts in een uur hebt, dat wordt snel spam.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 09:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Even afgezien van eventuele technische redenen, vind ik dit een veel belangrijkere reden:
TERW_DAN schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:28:
Daarbij faciliteer je dan gelijk de instelling 'ik dump een vraag en kijk wel of er antwoord komt' en dat staat lijnrecht tegenover het idee van GoT.
Wat is de moeite om af en toe even je browser erbij te pakken en naar tweakers.net te surfen? :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cloud schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:44:
Even afgezien van eventuele technische redenen, vind ik dit een veel belangrijkere reden:

[...]

Wat is de moeite om af en toe even je browser erbij te pakken en naar tweakers.net te surfen? :)
Ik weet niet wat jullie overdag te doen hebben, maar ik ga mijn dag niet zo indelen:

9:00 - even kijken of er reactie is
9:10 - even kijken of er reactie is
9:20 - even kijken of er reactie is
9:30 - even kijken of er reactie is
...

Er zijn meerdere topics die ik graag wil volgen, ik ga toch niet iedere 10 minuten even op en neer naar Tweakers om te kijken of er al reactie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:59

scorpie

Supra Addict

Zou dit dan niet een karma-feature kunnen worden? Bij veel karma (='actieve' Tweaker), kun je de mogelijkheid hebben om genotificeerd te worden?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dan doe je 9.00/12.00/15.00.

Je kunt zelfs voor kiezen om de intervallen groter of kleiner te maken!

Afbeeldingslocatie: http://www.lucasbremmers.nl/media/1806amazing.jpg

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:43
scorpie schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:46:
Zou dit dan niet een karma-feature kunnen worden? Bij veel karma (='actieve' Tweaker), kun je de mogelijkheid hebben om genotificeerd te worden?
Daar zat ik ook aan te denken, je zou het dan zelfs nog verder kunnen beperken door per topic waar je emailnotificatie op instelt te moeten betalen met karma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuNaTiC schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:46:
Dan doe je 9.00/12.00/15.00.

Je kunt zelfs voor kiezen om de intervallen groter of kleiner te maken!

[afbeelding]
3 keer per dag, uit mezelf? En als ik een paar dagen vergeet, terwijl iemand anders heeft gereageerd en op mijn reactie wacht? Die kan op f#cken? Dat is ook niet aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 09:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 43275 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:43:
[...]

Er zijn meerdere topics die ik graag wil volgen, ik ga toch niet iedere 10 minuten even op en neer naar Tweakers om te kijken of er al reactie is.
Zoals LuNaTiC ook al zegt; dan kijk je toch wanneer het je wel uitkomt? :) Natuurlijk verwacht niemand van je dat je elke 10 minuten gaat kijken, dat is helemaal aan jezelf. Als ik een topic op de voet wil volgen, dan laat ik het gewoon open staan als het zó belangrijk is. Dan krijg ik vanzelf de melding dat er X nieuwe berichten zijn. Heel simpel.

Als een topic voor mij niet belangrijk genoeg is om op die manier in de gaten te houden, dan zie ik het later wel via mijn posthistorie.
Anoniem: 43275 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:51:
[...]

3 keer per dag, uit mezelf? En als ik een paar dagen vergeet, terwijl iemand anders heeft gereageerd en op mijn reactie wacht? Die kan op f#cken? Dat is ook niet aardig.
Dat is niet aardig, maar ik zie niet in hoe dat _onze_ schuld is. Jij bent tenslotte diegene die niet het topic in de gaten houdt waarop reacties van jouw kant blijkbaar uitermate belangrijk zijn. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Cloud op 01-06-2012 15:52 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoor alleen maar drogredenen en dogma's:

- Dump een vraag/afhaalchinees-systeem:
Onzin: het wakkert de betrokkenheid juist aan. Mensen kunnen nu met mailnotificatiesysteem heel snel reageren op een reply. Ik ga wel eens naar boards waar ik al een jaar niet ben geweest, omdat ik ineens een notificiatie krijg. Tegelijkertijd klik ik weer eens rond in de verschillende onderwerpen en geef her en der een antwoord.

- Veel mailverkeer:
Ongetwijfeld, alleen als je het verdeeld naar aantal actieve gebruikers vs 24 uur in een dag, kom je op een paar mails per seconden. Iedere Pentium I kan dat aan.

- Veel bounces:
Niet als je vanuit een noreply@tweakers.net verstuurd. Dan hoef je je niet over de bounces zorgen te maken.

- Er zijn alternatieven:
Ik zit op verschillende locaties met verschillende pc's, waar ik niet altijd software kan installeren. Waarom moet ik me in allerlei bochten wringen, terwijl een simpele mail dit hele "probleem" oplost.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 43275 op 01-06-2012 15:59 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Updates per topic wellicht te veel van het goede, maar t.net stuurt ook elke dag nieuwsbrieven de deur uit. Dan heb je nog notificaties van de Meuktracker enzo.

Wellicht een GoT nieuwsbrief (1x per dag bij de nieuwsbrief van de FP, of 1x per week) die je een update van je posthistory geeft waar er updates zijn.

Alle topics uit de PostHistory sinds laatste bezoek, in een lay-out kwakken, en versturen maar. Er wordt toch dagelijks gemaild.

Net als bij een nieuw bericht een vinkje te moeten zetten om het topic te bookmarken, kan er een extra optie bij voor het "volgen" per nieuwsbrief/overzicht.

Edit:
Of enkel een soort reminder dat er nieuwe berichten zijn in topics, en de link naar de PostHistory in de mail mikken.

[ Voor 9% gewijzigd door RaZ op 01-06-2012 16:05 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 43275 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:43:
[...]

Ik weet niet wat jullie overdag te doen hebben, maar ik ga mijn dag niet zo indelen:

9:00 - even kijken of er reactie is
9:10 - even kijken of er reactie is
9:20 - even kijken of er reactie is
9:30 - even kijken of er reactie is
...

Jij bent degene die een oplossing voor zijn probleem wil en tegelijkertijd nooit eens zelf iemand helpt aan je post history te zien. Waarom zouden we jou helpen om het hele verhaal nóg eenzijdiger te maken?

Onzin: het wakkert de betrokkenheid juist aan. Mensen kunnen nu met mailnotificatiesysteem heel snel reageren op een reply. Ik ga wel eens naar boards waar ik al een jaar niet ben geweest, omdat ik ineens een notificiatie krijg. Tegelijkertijd klik ik weer eens rond in de verschillende onderwerpen en geef her en der een antwoord.
...om vervolgens geen tijd op het forum te besteden als er geen mail in je inbox ligt, wat precies ons punt is.
- Veel mailverkeer:
Ongetwijfeld, alleen als je het verdeeld naar aantal actieve gebruikers vs 24 uur in een dag, kom je op een paar mails per seconden. Iedere Pentium I kan dat aan.
Doe geen uitspraken over dingen waar je geen verstand van hebt. CPU zegt niks, het gaat om de verbinding, het terechtkomen op blacklists en het vastgooien van de mailqueue door alle bounces naar inmiddels niet meer bestaande adressen.
- Veel bounces:
Niet als je vanuit een noreply@tweakers.net verstuurd. Dan hoef je je niet over de bounces zorgen te maken.
Die bounces worden anders door de mailserver nog steeds ontvangen, ook als ze niet naar een mailbox gaan.
- Er zijn alternatieven:
Ik zit op verschillende locaties met verschillende pc's, waar ik niet altijd software kan installeren. Waarom moet ik me in allerlei bochten wringen, terwijl een simpele mail dit hele "probleem" oplost.
Welke pc die je gebruikt heeft geen browser?

[ Voor 52% gewijzigd door NMe op 01-06-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NMe schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:08:
[...]

Jij bent degene die een oplossing voor zijn probleem wil en tegelijkertijd nooit eens zelf iemand helpt aan je post history te zien. Waarom zouden we jou helpen om het hele verhaal nóg eenzijdiger te maken?
Eenzijdig is idd wel het juiste woord. En al die andere gebruikers die erom vragen, die helpen ook niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zo werkt het vaak niet. Doordat mensen nu 'gedwongen' worden actief te zijn dragen ze meer bij aan de community als dat ze zitten te wachten op een mailtje. Als je actief bent op 't forum dan zie je ook snel zat je reply langskomen, 1 keer op je naam klikken en je krijgt een pracht overzicht van je posthistory. Dat kost je maar weinig tijd, tenzij je natuurlijk gaat reageren.
Anoniem: 43275 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:24:
[...]

Eenzijdig is idd wel het juiste woord. En al die andere gebruikers die erom vragen, die helpen ook niemand?
Vast niet allemaal, maar users die actief zijn op het forum kijken gewoon in hun posthistory, waarom zou je dan ook je mailbox nog vol willen laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 43275 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:24:
[...]

Nee, maar die hebben het ook maar te doen met de uitleg die er ligt waarom het waarschijnlijk niet snel gebeurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, op een dag is het geimplementeerd en vragen we ons met zijn allen af waarom we dit al niet jaren eerder hadden.

Ben d'r vandoor, fijn weekend en tot over een jaar of wat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 43275 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:41:
Ach, op een dag is het geimplementeerd en vragen we ons met zijn allen af waarom we dit al niet jaren eerder hadden.
Ik zou m'n adem niet inhouden. :P
Van hetzelfde. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 09:20
Ik zie zelf meer iets in een on-site alert. Iets van een *pling* bij je MyTnet als je dat wenst

Bij iedere reactie (al dan niet met een interval) een e-mail versturen zie ik niet zitten om bovenstaande redenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misha schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:17:
Ik zie zelf meer iets in een on-site alert. Iets van een *pling* bij je MyTnet als je dat wenst
Of zoals bijvoorbeeld een Facebook doet: notificatie-icon met openvouwend menu met meldingen. Settingscherm maken voor wat voor meldingen je zo wil krijgen en klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Van wie zouden jullie dát idee nu hebben?
Hooglander1 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:41:
En wie weet zit er wel een facebook achtig notificatiesysteem in de nieuwe versie van Tweakers. (wishful thinking) :P
Ow jah... :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Als je het goed aanpakt hoef je om op GoT te komen maar 2 keer te klikken. Eén keer om je browser te openen (vastgezet in je win7 taskbar) en één keer op de bookmark in de bookmarkbar van je browser. Ik zie niet in waarom Tweakers een boel tijd en moeite in het ontwikkelen en onderhouden van een feature zou moeten gaan steken om gebruikers te faciliteren voor wie twee kliks al te veel moeite is.

De ervaring leert dat dat in meerderheid gaat om mensen die GoT als vraagbaak gebruiken en niet aan de community bijdragen. Dat is niet de bedoeling, en daarmee wat mij betreft nog een reden om dit gedrag vooral niet te faciliteren.
Anoniem: 43275 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:41:
Waarvan akte.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 59888 op 04-06-2012 05:24 ]

Pagina: 1