Windows 7 en Vista op één partitie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07-2023
Beste tweakers,

Ik heb een partitie gemaakt van 30GB op mijn c schijf genaamd w7 (pic related). Wat gebeurt er wanneer ik deze selecteer bij het instaleren van w7 deze partitie kies? Heb ik dan een dualboot oid??? of wordt het dan gewoon op mijn c schijf geinstalleerd?????

Afbeeldingslocatie: http://img573.imageshack.us/img573/8725/fa7g7gots.jpg

Ik heb van w7 enkel een uitgepakte iso met setup bestanden, dus geen disk oid. Het liefst wil ik w7 instaleren met een optie tot het herstellen van mijn huidige vista als w7 me niet blijkt te bevallen.

alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag

pieter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

gewoon installeren op je W7 partitie. (dan krijg je een dualboot)
als je op de C:\ schijf installeert wordt je vista+toebehoren in een \windows.old map geflikkert en dan windows 7 geinstalleerd.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als jij aangeeft dat Win7 op die partitie moet komen te staan dan zal die daar ook installeren.
Dualboot of niet hangt van de bootsector af, als jij Win7 naast Vista installeert dan zal je een dualboot krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:07
Je haalt een aantal zaken door elkaar en vertelt niet het complete verhaal.
Ik vermoed dat je nu Vista gebruikt.
Je zegt dat je een partitie van 30GB hebt gemaakt op je C schijf. Je C is een partitie, geen schijf. Je hebt dus een extra partitie aangemaakt naast je C partitie.
Als je op die 30GB partitie Windows 7 installeert zal je inderdaad dual boot krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
bedankt voor de snele reacties heren,

Als ik het dus op die partitie installeer dan kan ik in de toekomst w7 toch nog wel verwijderen en gewoon mijn weer mijn vista gebruiken?

furthermore,als ik klaar ben met deze instalatie zie ik dan automatisch de optie om vanaf een bepaalde partitie te booten. dus voor w7 de nieuwe aangemaakt partitie voor vista gewoon mijn C partitie of moet hiervoor nog het een en ander worden ingesteld???? (sorry voor het eventuele misbruik van termen)

@jimster: Ik heb wel vermeldt dat ik vista draai hoor, goed lezen :P

[ Voor 6% gewijzigd door pietervsa op 07-11-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
Kan iemand aub conformeren dat ik bij install op de gemaakte patitie:
1. me vista kan blijven draaien/behouden in recovery modus
2. iets moet instellen om de keuze os voor geschoven te krijgen bij opstarten

nightorious je zegt dat vista + toebehoren in de map windows old komen, voor de zekerheid, dat zijn niet alleen je oude bestanden maar ook de OS zelf die je dan weer kan reinsallen????

wachten op het verlossend anwoord , alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hij dumpt het alleen in de Windows.old op het moment dat je het daaroverheen installeert. Als je het op eeen andere schijf zet dan doet hij dat niet. En je krijgt vanzelf een bootmenu te zien als je een dualboot draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
Terw_Dan schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:45:
Hij dumpt het alleen in de Windows.old op het moment dat je het daaroverheen installeert. Als je het op eeen andere schijf zet dan doet hij dat niet. En je krijgt vanzelf een bootmenu te zien als je een dualboot draait.
Ah ok, dan zal ik het gewoon op partitie instaleren, zodat ik ze gewoon beide kan draaien. Hoef ik ook niet vista weer opnieuw te installen als ik van de dualboot afwil :)

Bedankt iedereen voor alles!!
Pagina: 1