[STEAM] Game start op maar hangt zich direct op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 22:45
Beste Tweakers,

Ik zit met mijn handen in het haar. Ik ben nu 2 weken bezig om mijn desktop (voormalig game pc'tje) weer tot leven te wekken en dat is gelukt. Nu heb ik echter soms nog wel eens zin in een lekker spelletje (supreme commander 2 of COD:MW2) en die werken beide via Steam.
Probleem is, wanneer de pc opnieuw geinstalleerd is werkt alles goed. De dag erna werkt alleen niets meer als je de game start. Hij start op, je krijgt een zwart scherm en je muis blijft 'hangen'. CTRL + ALT + DEL doet dan ook helemaal niets en je moet dan maar op de resetknop drukken.
Heb het hele log van windows doorgespit maar nergens staat waarom alles zich ophangt.

Iemand die bovenstaande herkent? Het heeft altijd gewerkt met het vorige moederbord wat ik had alleen is die overledenen dus niet meer bruikbaar.

Nu kan ik een nieuw moederbord installeren en proberen als het dan wel werkt maar ga het geld natuurlijk niet eraan uitgeven als ik niet 100 % zeker weet dat dat het probleem gaat oplossen.

Alvast bedankt voor de moeite :)

EDIT: moederbord is Asus P5QL-CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Wat zijn de rest van je specs? En welk OS gebruik je?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
4 GB aan geheugen (kingston) DDR2
HD3870x2
E8500 CPU

Voor de rest zit er niet veel spannends in naast wat harde schijven en een dvd brandertje :)

dxdiag geeft aan dat alles klopt. Alle drivers opnieuw geinstalleerd en dat wilt het euvel ook niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amayii
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-02 20:48
Heb je de laatste Direct X nog ns geïnstaleerd? Heeft bij mij bij een vergelijkbaar probleem wel eens geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Heb een herstelpunt gekozen van gisteren... Voordat steam werd geinstalleerd en nu werkt het weer.
Ik gok erop dat het iets te maken heeft met de slaapstand want na herhaaldelijk opnieuw opstarten vandaag bleef steam werken. Nu eens kijken wat het morgen wordt (normaal zet ik mijn pc in slaapstand, nu heb ik hem uit gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amayii
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-02 20:48
Slaapstand (mijn ervaring) is bij veel desktop inderdaad vaak een heikel puntje, drivers moeten daar vaak tegen kunnen.
Pagina: 1