Time Machine blijf oranje knipperen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-08 15:57
Mijn pa heeft een time machine die na elke reset oranje blijft knipperen. Dit is zijn tweede time machine want de eerste was overleden en hij kreeg gratis een vervangend exemplaar omdat er fouten in de eerste serie zaten. De eerste time machine die hij had heeft het altijd goed gedaan, het was een kwestie van erin prikken en het werkte.

Bij de vervangende time machine blijft nu dus het lampje oranje knipperen. Ik heb nagenoeg nul ervaring met macs en weet ook niet hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:57
Waar loop je vast met de Airport Utility?

Even uit de Airport Utility help: "For information about the reason the light flashes amber, open AirPort Utility, select your device, and then choose Manual Setup from the Base Station menu. Enter the password if necessary, and then click Base Station Status to display information about the flashing light.".

Dus misschien kan je zo achter het probleem komen. Als je vader bijvoorbeeld een modem+router in 1 heeft moet de Time Machine in bridge mode staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:59

breinonline

Are you afraid to be known?

Volgens mij bedoel je een Time Capsule? Time Machine is een backupprogramma. Heeft je vader ook een Mac of een Windows PC aangesloten? Start Airpot Utility (in de /Applications/Ultilities map) en volg de aanwijzingen, dan zou je alle problemen op moeten kunnen lossen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-08 15:57
Ik geef dit forum even een kick want het probleem is nog steeds niet opgelost en die Time Capsule staat nog steeds stof te happen omdat ik dat geval maar niet aan de praat krijg.

Schijnt ook dat hij gebruikt kan worden als een wireless router, leuk en aardig maar dat wil ik niet. Het enige dat ik wil is die Time Capsule aansluiten op de iMac van mijn vader zodat er automatisch een backup wordt gemaakt, thats it.

Dan komt gelijk de hamvraag: hoe sluit ik hem aan? Er staat in de handleiding dat ik hem aan de router moet hangen maar volgens mij moet dat dus helemaal niet. Ik heb hem om verder te rommelen maar even mee naar huis genomen en aan mijn pc gehangen om verder te kijken of ik er uit kom maar ik krijg bij het instellen de melding dat er een IP conflict is.

Your Apple WiFi base station does not have a valid IP Address. Nee, dat wil ik ook niet. Ik wil backuppen :z

Iemand die me verder kan helpen want ik begin dit geval een beetje zat te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Vlassie1980 op 19-02-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 22:43

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Heb je de timecapsule überhaupt wel geconfigureerd? Je zegt dat je hem niet als router wilt gebruiken, dit zal je toch echt wel moeten instellen. Hang hem gewoon aan het netwerk aan 1 de WAN poort en niet direct aan een pc en configureer hem met de airport configuratie utility. (bijvoorbeeld via wireless)
Die dingen zijn zo simpel in te stellen, daar heb je geen mac kennis voor nodig. Enige waar je voor moet zorgen is dat je netwerk in orde is. Ik zou hem eerst als router aan het netwerk hangen (WAN en LAN) omdat hij standaard een router is en zich zo instelt. Hij zal dus ook gewoon een IP adres uitgeven zodra je hem via LAN aan het netwerk koppelt. Je kan hem dan wat eenvoudiger instellen en uiteindelijk de router functionaliteit uitschakelen. (overigens wel een dure Timemachine als je de router functionaliteit helemaal niet wilt gebruiken)

Dat hij Oranje knippert zal wel eens kunnen komen omdat hij gewoon op een IP adres wacht via WAN.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Oranje/Amber LED:

Flashing amber:
Your Time Capsule can’t establish a connection to the network orthe Internet, or is encountering a problem. Make sure you haveinstalled AirPort Utility and use it to get information about whatmight cause the status light to flash amber. See “If Your TimeCapsule Status Light Flashes Amber” on page 29.

Die page 29 is van de handleiding, hier online te vinden: http://manuals.info.apple...capsule_4th_gen_setup.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 20:53

Bosmonster

*zucht*

Vlassie1980 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:09:

Schijnt ook dat hij gebruikt kan worden als een wireless router, leuk en aardig maar dat wil ik niet. Het enige dat ik wil is die Time Capsule aansluiten op de iMac van mijn vader zodat er automatisch een backup wordt gemaakt, thats it.
Serieus? Je koopt een dure n-router/nas en gaat hem gebruiken als USB-harddisk?

De Time Capsule is bedoeld als nas, dus je zulthem moeten configureren om te werken via je netwerk. Hij is niet bedoeld als USB-harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-08 06:31

Nik

Als dat ding al zó lang stof ligt te happen is er maar één oplossing: 0900 - 7777 703.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 13:23

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tis eigenlijk vrij simpel. Een UTP kabeltje van je bestaande router naar de hoofdaansluiting van de Timecapsule (dat is zo'n gestippeld rondje). Aanzetten. Dan het Airport Configuratie Programma starten op je Mac. Dat doorlopen. Klaar.
Pagina: 1