De Microsoft-ceo streek hiermee ongeveer ongeveer 1,3 miljard dollar op, zo meldt persbureau Reuters
...
Een verkoopprijs van ongeveer 27 dollar per aandeel betekende een opbrengst van een slordige 1,3 miljoen dollar voor de topman.
Ik ga er geen eigen thread voor starten.
De titel "Ballmer verkoopt twaalf procent van aandelen Microsoft" is misleidend. Het lijkt alsof 12 procent van de MS aandelen verkocht worden. Het is uiteraard 12% van zijn eigen aandelen. Ik zou er "[...] van zijn Microsoft aandelen" van maken.
De titel "Ballmer verkoopt twaalf procent van aandelen Microsoft" is misleidend. Het lijkt alsof 12 procent van de MS aandelen verkocht worden. Het is uiteraard 12% van zijn eigen aandelen. Ik zou er "[...] van zijn Microsoft aandelen" van maken.
Inderdaad, ik dacht precies hetzelfde.YellowOnline schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:10:
Ik snap wel wat je zegt, maar Ballmer kan uiteraard alleen zijn eigen aandelen verkopen. Hij kan niet de aandelen van andere aandeelhouders verkopen, dus lijkt me de kans op verwarring niet zo groot?YellowOnline schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:10:
Hier moet de auteur maar even naar kijken, dit ga ik niet zo aanpassen.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Je kan het anders oplossen ook: er zijn 8 625 miljoen MS aandelen waarvan Ballmer er 49.3 miljoen verkocht. Met andere woorden: Ballmer verkoopt 0.57 procent van aandelen MicrosoftP_de_B schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:23:
[...]
Ik snap wel wat je zegt, maar Ballmer kan uiteraard alleen zijn eigen aandelen verkopen. Hij kan niet de aandelen van andere aandeelhouders verkopen, dus lijkt me de kans op verwarring niet zo groot?
Hier moet de auteur maar even naar kijken, dit ga ik niet zo aanpassen.
Nog een kleine opmerking:
Is een verwarrende zin omdat 'keuze' twee keer wordt gebruikt. Een alternatief zou kunnen zijn:Ballmer stelt dat de keuze om een deel van zijn Microsoft-aandelen te verkopen puur op persoonlijke financiële keuzes is gebaseerd.
Ballmer stelt dat de keuze om een deel van zijn Microsoft-aandelen te verkopen puur op persoonlijke financiële overwegingen is gebaseerd
Maak er 'Ballmer verkoopt twaalf procent van eigen aandelen Microsoft' van en het moet geen verwarring meer opleveren (en staat beter dan 'zijn Microsoft-aandelen').
The devil is in the details.
Dat is ook een goed voorstel.Mute schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:50:
Maak er 'Ballmer verkoopt twaalf procent van eigen aandelen Microsoft' van en het moet geen verwarring meer opleveren (en staat beter dan 'zijn Microsoft-aandelen').
En dat is inderdaad mooier geformuleerd.grapefruit schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:48:
Nog een kleine opmerking:
[...]
Is een verwarrende zin omdat 'keuze' twee keer wordt gebruikt. Een alternatief zou kunnen zijn:
[...]
[ Voor 33% gewijzigd door YellowOnline op 07-11-2010 12:52 ]
"De topman zag zijn totaal aantal aandelen in het bedrijf met twaalf procent afnemen."
Normaal word 'zag' of 'zien' gebruikt als aandelen dalen en de waarde verminderd of in rook op gaat
.
Hij stond er bij en keek er naar... M.a.w. je kunt/kon er niks aan doen. Dit klopt niet. Ballmer koos er zelf voor.
Normaal word 'zag' of 'zien' gebruikt als aandelen dalen en de waarde verminderd of in rook op gaat
Hij stond er bij en keek er naar... M.a.w. je kunt/kon er niks aan doen. Dit klopt niet. Ballmer koos er zelf voor.
De zin met twee keer 'keuze' heb ik iets aangepast.
Thanks allemaal. Slordig trouwens, om miljard en miljoen te verwarren.
Mea culpa.
Woordje 'hierdoor' toegevoegd. Mijns inziens doet dat de trucManiacsHouse schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:38:
"De topman zag zijn totaal aantal aandelen in het bedrijf met twaalf procent afnemen."
Normaal word 'zag' of 'zien' gebruikt als aandelen dalen en de waarde verminderd of in rook op gaat.
Thanks allemaal. Slordig trouwens, om miljard en miljoen te verwarren.

Er staat (nu): 'De topman zag hierdoor'... Hiermee is duidelijk wie de schuldige is.
[Edit:] *Was al beantwoord*
[Edit:] *Was al beantwoord*
[ Voor 14% gewijzigd door Delpozo op 08-11-2010 09:34 ]
Pagina: 1