Toon posts:

Ballmer verkoopt twaalf procent van aandelen Microsoft

Pagina: 1
Acties:

• izub
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23-08 19:30
De Microsoft-ceo streek hiermee ongeveer ongeveer 1,3 miljard dollar op, zo meldt persbureau Reuters
...
Een verkoopprijs van ongeveer 27 dollar per aandeel betekende een opbrengst van een slordige 1,3 miljoen dollar voor de topman.

• P_de_B
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Fixed, dank je :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• YellowOnline
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 27-06 20:15

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik ga er geen eigen thread voor starten.

De titel "Ballmer verkoopt twaalf procent van aandelen Microsoft" is misleidend. Het lijkt alsof 12 procent van de MS aandelen verkocht worden. Het is uiteraard 12% van zijn eigen aandelen. Ik zou er "[...] van zijn Microsoft aandelen" van maken.

Intel i7 8700K | G.Skill SniperX 3200MHz 2x8GB | MSI Z370 PC Pro | Gainward GTX 1070 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 500GB | 2x Seagate 4TB

• silmaril8
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
YellowOnline schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:10:

De titel "Ballmer verkoopt twaalf procent van aandelen Microsoft" is misleidend. Het lijkt alsof 12 procent van de MS aandelen verkocht worden. Het is uiteraard 12% van zijn eigen aandelen. Ik zou er "[...] van zijn Microsoft aandelen" van maken.
Inderdaad, ik dacht precies hetzelfde.

• P_de_B
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
YellowOnline schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:10:

Ik snap wel wat je zegt, maar Ballmer kan uiteraard alleen zijn eigen aandelen verkopen. Hij kan niet de aandelen van andere aandeelhouders verkopen, dus lijkt me de kans op verwarring niet zo groot?

Hier moet de auteur maar even naar kijken, dit ga ik niet zo aanpassen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

P_de_B schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:23:
[...]

Ik snap wel wat je zegt, maar Ballmer kan uiteraard alleen zijn eigen aandelen verkopen. Hij kan niet de aandelen van andere aandeelhouders verkopen, dus lijkt me de kans op verwarring niet zo groot?

Hier moet de auteur maar even naar kijken, dit ga ik niet zo aanpassen.
Je kan het anders oplossen ook: er zijn 8 625 miljoen MS aandelen waarvan Ballmer er 49.3 miljoen verkocht. Met andere woorden: Ballmer verkoopt 0.57 procent van aandelen Microsoft :+

Intel i7 8700K | G.Skill SniperX 3200MHz 2x8GB | MSI Z370 PC Pro | Gainward GTX 1070 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 500GB | 2x Seagate 4TB

• grapefruit
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 02-09 12:45
Nog een kleine opmerking:
Ballmer stelt dat de keuze om een deel van zijn Microsoft-aandelen te verkopen puur op persoonlijke financiële keuzes is gebaseerd.
Is een verwarrende zin omdat 'keuze' twee keer wordt gebruikt. Een alternatief zou kunnen zijn:
Ballmer stelt dat de keuze om een deel van zijn Microsoft-aandelen te verkopen puur op persoonlijke financiële overwegingen is gebaseerd

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:33
Maak er 'Ballmer verkoopt twaalf procent van eigen aandelen Microsoft' van en het moet geen verwarring meer opleveren (en staat beter dan 'zijn Microsoft-aandelen').

The devil is in the details.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Mute schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:50:
Maak er 'Ballmer verkoopt twaalf procent van eigen aandelen Microsoft' van en het moet geen verwarring meer opleveren (en staat beter dan 'zijn Microsoft-aandelen').
Dat is ook een goed voorstel.
grapefruit schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:48:
Nog een kleine opmerking:

[...]

Is een verwarrende zin omdat 'keuze' twee keer wordt gebruikt. Een alternatief zou kunnen zijn:

[...]
En dat is inderdaad mooier geformuleerd.

[Voor 33% gewijzigd door YellowOnline op 07-11-2010 12:52]

• ManiacsHouse
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 01:16

ManiacsHouse

Scheisse!

"De topman zag zijn totaal aantal aandelen in het bedrijf met twaalf procent afnemen."
Normaal word 'zag' of 'zien' gebruikt als aandelen dalen en de waarde verminderd of in rook op gaat :P.
Hij stond er bij en keek er naar... M.a.w. je kunt/kon er niks aan doen. Dit klopt niet. Ballmer koos er zelf voor.

• Jan Laros
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-09 12:15
De zin met twee keer 'keuze' heb ik iets aangepast.
ManiacsHouse schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:38:
"De topman zag zijn totaal aantal aandelen in het bedrijf met twaalf procent afnemen."
Normaal word 'zag' of 'zien' gebruikt als aandelen dalen en de waarde verminderd of in rook op gaat :P.
Hij stond er bij en keek er naar... M.a.w. je kunt/kon er niks aan doen. Dit klopt niet. Ballmer koos er zelf voor.
Woordje 'hierdoor' toegevoegd. Mijns inziens doet dat de truc ;)

Thanks allemaal. Slordig trouwens, om miljard en miljoen te verwarren. :X Mea culpa.

LinkedIn

• Delpozo
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:23

Delpozo

Eindredacteur
Er staat (nu): 'De topman zag hierdoor'... Hiermee is duidelijk wie de schuldige is.
[Edit:] *Was al beantwoord*

[Voor 14% gewijzigd door Delpozo op 08-11-2010 09:34]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee