Toon posts:

Ati Hd5870 beter dan 2 x 8800 gtx op pci-e 1.1 slot

Pagina: 1
Acties:

• Franky37
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 11:46
Ik wil dus even weten of de ati 5870 betere resultaten gaat neerzetten dan de 8800 gtx in sli op een P5n32-e sli 680i Moederbord met 2 x PCIe x16 , support NVIDIA® SLI™ technology, at full x16, x16 speed (blue). Het Is wel pci_e 1.1 dacht ik.

• Cayenne
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-08 15:31
Google?

• Toettoetdaan
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 04-08 11:34
Beetje eigen initiatief???

Naja, de 8800GTX in SLI was ongeveer iets sneller als een GTX280, en een HD5870 is weer 20 á 25% sneller als een GTX280, dus het antwoord op je vraag: Ja.

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je wilt dus even weten? Wat heb je zelf al gedaan?

De HlpDsk en helpdesk zijn al tijden offline hier :w

• Franky37
Het is dus ook dat een 5870 pci-e 2.0 en men Mb pci-e 1.1 , het heeft met de snelheden te maken van de pci-e sloten .Voldoet een pci-e 1.1 aan de ati 5870 is het geen beperking , is het dan de moeite om over te schakelen van de 8800 gtx naar de 5870 ???

Ik heb al vanalles gezocht over het verschil van de pci-e 2.0 en 1.1 . Het verschil ligt hem in de snelheid maar ik lees veel dat de sneheden nog niet gehaald worden door de grafische kaarten .Dus dat pci-e 1.1 nog voldoet of heb ik het mis ?

• Franky37
Ik heb het gevonden denk ik "What an interesting mix of results! Let's begin our inference of the results by saying that for the Radeon HD 5870, the PCI-Express 2.0 x16 is the broadway it can fit all its four wheels on, and try some road stunts, while it's at it. PCI-Express 2.0 x8 performance, which is perhaps the most crucial set of figures in this review, holds relevance to most people looking to pair two of these cards on mid-range motherboards or one of these cards on an x16 1.x motherboard. It holds even more relevance to users and potential-users of most socket LGA-1156 motherboards, as this is where 16 lanes from the processor's on-die PCI-E switch are split into two 8 lane links. Surprising as it seems, the Radeon HD 5870 is comfortable, with a mere 2% performance drop overall. PCI-Express 2.0 x4 is where the Radeon HD 5870's discomfort is slightly notable, with a 5% drop, and even more surprisingly, on PCI-Express 2.0 x1, big as it seems, the performance drop is "only" 25% overall. Considering that you rob the card most of its data transfer potential, leaving only a 1/16th of the optimum bandwidth, it is still impressive that it can deliver 75% of its performance.

"
Als ik de hele uitleg lees op deze website "http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_5870_PCI-Express_Scaling/1.html " zie ik het verschil van pci 2.0 x16 en pci-e 1.x x 16 ongeveer een verlies van 2% performance .
Of heb ik het verkeerd?

• Toettoetdaan
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 04-08 11:34
Franky37 schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:47:
Het is dus ook dat een 5870 pci-e 2.0 en men Mb pci-e 1.1 , het heeft met de snelheden te maken van de pci-e sloten .Voldoet een pci-e 1.1 aan de ati 5870 is het geen beperking , is het dan de moeite om over te schakelen van de 8800 gtx naar de 5870 ???

Ik heb al vanalles gezocht over het verschil van de pci-e 2.0 en 1.1 . Het verschil ligt hem in de snelheid maar ik lees veel dat de sneheden nog niet gehaald worden door de grafische kaarten .Dus dat pci-e 1.1 nog voldoet of heb ik het mis ?
Is "pci express 1 vs 2 HD 5870" in google typen echt het probleem?

Naja daar gaan we weer, hier een mooie test: http://www.techpowerup.co...CI-Express_Scaling/1.html

Uiteraard heb je al zoveel over PCI-e v1.0 opgezocht dat je weet dat PCI-e v1 de helft van de snelheid heeft van PCI-e v2, maar voor de duidelijkheid, je moet dus voor de PCI-e v1.0 X16 performance naar de PCI-e v2.0 x8 bakjes kijken ;)

Conclusie, het verschil is niet noemend waardig, dus je kunt het gewoon doen.

EDIT:
Goede dubbel post, maar je conclusie is correct :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee