Toon posts:

DMA van Harddisk 'aan' na overclocken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Mensen,

Mag ik mijn DMA aanzetten na het overclocken van m'n systeem. hier heb ik namelijk de vreselijkste verhalen over gehoord.
Mijn DMA vinkje staat er nu niet.

Thanks

Verwijderd

Alles kan!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Met een redelijk normaal systeem moet dat gewoon kunnen. Ik zou het ook maar doen, want het scheelt nogal in performance

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Ik heb ook gewoon mijn DMA aanstaan, en ik heb toch echt NERGENS last van. Hoe kom je erbij dat je dit niet aan mag zetten.. :?

Nou ja, in ieder geval suc6

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik m'n pc'tje overclockte twee maanden geleden, heb ik op aanraden van de tweakers hiero m'n DMA uitgezet. -> dataverlies en kapotte harddisken konden het gevolg zijn.

Verwijderd

Dat klopt wel een beetje,

als de DMA in windows aanstaat en je hebt te ver overgeklokt, gaat er iets meer mis.

Heb je de CPU al op rekenfouten gecontroleerd met Prime 95?

(Dat is meestal de oorzaak, een klein rekenfoutje, opdracht van de CPU aan de harde schijf, en alles is weg...)

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik heb DMA ook aangezet en de doorvoersnelheid van mijn Maxtor DiamondMax VL20 ging van 3MB/sec naar 12-15MB/sec! Mijn tragere (oudere) NEC ging van 3,5MB/sec naar 10,5MB/sec.
De access time waren ook lichtjes verbeterd.

Getest met HDTach.

Nu is Win98SE weeral gecrasht maar dat ligt aan het te ver overklokken (7x115 en geheugen op max snelheid) denk ik, niet aan de DMA.

Probeer het gewoon en draai SiSoft Sandra Burn in een nachtje.

Verwijderd

Topicstarter
Op Wednesday 14 March 2001 11:50 schreef Hooi het volgende:
Dat klopt wel een beetje,

als de DMA in windows aanstaat en je hebt te ver overgeklokt, gaat er iets meer mis.

Heb je de CPU al op rekenfouten gecontroleerd met Prime 95?

(Dat is meestal de oorzaak, een klein rekenfoutje, opdracht van de CPU aan de harde schijf, en alles is weg...)
Zal ik even doen vanavond. Als ik geen rekenfouten heb is het dan veilig

Is dit tever overgeclocked?:
400@500 met fsb 66@83

Verwijderd

Topicstarter
Waar haal je prime95 (demo ;))

Verwijderd

www.mersenne.org

En ja, als je geen fouten hiermee krijgt, is in ieder geval de hardware/CPU zelf in orde. Je kunt natuurlijk altijd nog een kapotte schijf, slechte video drivers e.d. hebben.
Pagina: 1