Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 22:11
Ik zoek een mediaplayer waar ik mijn 1tb hdd in/aan kan hangen. 90% gebruik als mediaplayer, twee keer per week backupje van stel bestanden op m'n pc, dus heel beperkt NAS gebruik.

Nu is qua helaas zeer beperkt budget mijn eerste keus de ac Ryan playon HD mini, waar ik de schijf aan kan hangen.
Tweede keus de POHD standaard die leeg gek genoeg ruim 40 eu duurder is?? Maar waar wel de schijf in kan en dat is dan wel netter.

Nu kreeg ik van een vriend van mij de Tvix 6500 aangeboden. Met volgeladen 400gb hdd erin. Moet 150 eu kosten. Nou kan ik die schijven wel wisselen en dus een volle 400gb externe drive verkopen voor n paar tientjes. Blijft er ong 100 eu aan kosten over. Maar de 6500 is natuurlijk, even afgezien van firmware updates, al wel ruim 2 jaar uit.

Blijft de vraag: is een Tvix 6500 echt zoveel beter dan de POHD? Ik lees op Google bij allebei dat ze alles afspelen maar dat 'de Tvix zo'n kwaliteitsapparaat is'. Maar hoe ga ik dat merken? Is het waard om deze tweedehands te kiezen boven een nieuwe POHD ? ( even afgezien van een hele bak aan content natuurlijk..)

Wat zouden jullie kiezen?

[ Voor 4% gewijzigd door rdkraker op 07-11-2010 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik ben bang dat die tvix geen firmware updates meer krijgt(laatste ids van feb dit jaar, daarvoor elke paar maanden een nieuwe). Zou wel eens jammer kunnen zijn omdat formaten nog altijd in beweging zijn. Verder is volgens mij het belangrijkste verschil dat de tvix een display heeft.

Kortom, niks mis mee, maar te duur voor een apparaat van 2 jaar oud naar mijn mening.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05 12:17
FYI: Er komt blijkbaar deze maand nog een (flinke) firmware update voor de POHD-streamers, incl. de Mini. Zie ook deze nieuwslink, met uitleg van de firma AC Ryan zelf:
AC Ryan kondigt netwerkloze PlayOn!HD-essential aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:22
Voor 150 euro koop je ook een een mede8er met een 1tb schijfje 2e hands, dan zou ik daar even naar kijken