Toon posts:

Niet mogelijk één website te bezoeken...

Pagina: 1
Acties:

• WebGremlin
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-01-2019

WebGremlin

Small, green, connected

Topicstarter
Goeiendag,

Ik heb het volgende probleem, of eigenlijk, kennissen van mij:

Deze kunnen sinds kort op geen van hun PC's meer op www.spelletjes.nl. Ikzelf kan thuis prima op deze site, maar zodra ik op hun netwerk ben, ook met mijn eigen laptop, lukt het me niet om er op te komen. De site laadt tergend langzaam, en na ongeweer 5 minuten wit beeld, is er een time-out.

Ik heb hun router en modem gereset door de stroom er van af te halen. Tevens heb ik (per test) de router's firewall naar beneden gehaald. Het mocht allemaal niet baten.
Ik heb een dnsflush geprobeerd, ook zonder succes. Ik heb ook geprobeerd via YourFreedom en OpenVPN de website te bezoeken, ook zonder succes.
Ik kan gewoon een tracert uitvoeren naar spelletjes.nl en krijg daar ook reactie op.

Enig idee, iemand?

[Voor 4% gewijzigd door WebGremlin op 07-11-2010 12:33]

WebGremlin

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 12:08

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Andere sites zijn wel snel? (speedtest?)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
tracert www.spelletjes.nl
Tracing route to www.spelletjes.nl [212.72.60.198]
over a maximum of 30 hops:

....
  4    19 ms    19 ms    19 ms  asd-dc2-ias-ur10.nl.kpn.net [194.151.244.74]
  5    20 ms    19 ms    19 ms  asd2-rou-1022.nl.eurorings.net [195.190.227.221]

6    19 ms    19 ms    19 ms  asd2-rou-1001.NL.eurorings.net [134.222.229.101]

7    20 ms    20 ms    20 ms  xe-9-1-0.edge3.Amsterdam1.Level3.net [212.72.33.
9]
  8    20 ms    20 ms    20 ms  SPILL-GROUP.edge3.Amsterdam1.Level3.net [212.72.
33.18]
  9    19 ms    20 ms    19 ms  212.72.60.198

Ook niks speciaaals aan.

[Voor 88% gewijzigd door leuk_he op 07-11-2010 11:25]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 00:53
Misschien even je DNS-servers veranderen naar die van Google, Norton of OpenDNS?

[Voor 23% gewijzigd door wardjj op 07-11-2010 11:27]

• WebGremlin

WebGremlin

Small, green, connected

Topicstarter
@ Leuk_he: Andere sites werken prima, speedtest is tevens optimaal.

@wardjj: Als ik verbind via YourFreedom en OpenVPN wordt er automatisch een ander DNS server (en IP adres) toegewezen, maar ik heb het voor de zekerheid nog even handmatig geprobeerd met die van Google, ook zonder resultaat.

Bedankt voor het meedenken alvast :)

WebGremlin

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
Mijn gok: OF een DNS-fout, OF een content-filter op ISP-niveau.
Kun je de website wel op IP-adres benaderen?

• dimitrivisser
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21-05 15:08
Welke provider is het en zijn er andere mensen die met dezelfde provider wel de site kunnen bereiken ?

• WebGremlin

WebGremlin

Small, green, connected

Topicstarter
@Bloodshot: Bedoel je gewoon http:// en dan het IP adress dat tussen aanhalingstekens staat bij tracert? zo ja, dan ook niet.

@dimitrivisser: Hun zitten bij KPN, alleen kan ik niemand bereiken die ook KPN heeft, dus op je laatste vraag kan ik niet antwoorden.

WebGremlin

• dimitrivisser
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21-05 15:08
Er moet hier toch wel iemand meelezen met KPN internet die even wil kijken of www.spelletjes.nl normaal werkt...

Bestaat er de mogelijkheid dat hun ip geblokkeerd is wegens misbruik ofzo ? Ik was vroeger eens beheerder van een site en als iemand teveel liep te rotzooien dan blokkeerde ik gewoon het ipadres voor een jaartje. Dan was het gedoe meteen afgelopen.

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:31

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb internet van KPN en www.spelletjes.nl werkt hier prima. Bevestigd dus.

@dimitrivisser: Een IP-ban is het niet, want via een proxy kan hij er ook niet op zei hij.

[Voor 37% gewijzigd door Compizfox op 07-11-2010 13:32]

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18-09 14:01
Ubuntu live cd'tje proberen? Kan je de locatie van het probleem tenminste vaststellen... :)

• boesOne
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 24-09 19:26
Andere browser proberen? Is het met alle pc's in huis of met een enekele?

[Voor 14% gewijzigd door boesOne op 07-11-2010 13:35]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• WebGremlin

WebGremlin

Small, green, connected

Topicstarter
@dimitrivisser: Daar zat ik zelf ook aan te denken, maar zou het dan niet logischer zijn dat er een Forbidden error o.i.d. tevoorschijn komt, i.p.v. een timeout?

Verder had ik het natuurlijk al gevraagd of ze iets 'vreemds' hadden gedaan op de site, maar dat ontkenden ze.
Spelletjes.nl is voor hun wat World of Warcraft is voor de jongere generatie, dus ik betwijfel of ze iets zouden doen dat hun toegang tot deze site zou schaden.

@Compizfox: Bedankt voor de feedback!

@Maarud: Ik heb net zoveel verstand van Ubuntu als een aardappelboer van sterrenkunde, dus daar zou je me mee moeten helpen als je wilt...

@BoesOne: Het is met alle PC's, zelfs met mijn eigen laptop die thuis dus wel op de site kan, maar op hun netwerk niet. Ik heb 't ter bevestiging nog even op IE, FF, en Chrome geprobeerd.

[Voor 31% gewijzigd door WebGremlin op 07-11-2010 13:45]

WebGremlin

• BrammT
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18:49

BrammT

The one and only!

Ctrl+ F5 al geprobeert?

Suzuki SJ413 1.3 GTI - Suzuki King Quad 700cc - Mazda MX5 NA 1990 1.8 Turbo(TD04)

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
Een mailtje naar de webmaster met de vraag om hulp wellicht?

• SupremeRick
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19-09 13:19

SupremeRick

Muse Fan

mischien hebben zij een IP-ban?

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• WebGremlin

WebGremlin

Small, green, connected

Topicstarter
@BrammT: Uiteraard, baatte ook niet.

@Bloodshot: Een optie, maar niet op het moment. Ik kan de contactgegevens zo niet vinden via google.

Overigens kan ik zelfs de site niet op via Google Cache...

@SupremeRick: Dan zou ik er toch alsnog via een proxy er op moeten kunnen komen + zie mijn post hierboven.

[Voor 21% gewijzigd door WebGremlin op 07-11-2010 13:52]

WebGremlin

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:07
Ligt het probleem misschien aan Flash en Shockwave?

I'm a photographer, not a terrorist

• Hennie-M
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:36
WebGremlin, een ubuntu live cd is prima te gebruiken voor iemand die geen linux kennis heeft.
Je download de live cd, brand de iso en boot vanaf cd.
Eventjes wachten en je hebt een interface voor je neus waar je de browser op kan starten (meestal firefox).

Als DHCP aanstaat heb je (als het goed is) gelijk internet.
Niets moeilijks aan :)

edit: Als toevoeging, wij hebben op het werk laatst problemen gehad met sites die hun flash filmpjes embedden door middel van een Javascript (.JS bestand).

In onze contentscanner stond ingesteld dat deze code niet uitgevoerd mocht worden waardoor de browser gekke en onvoorspelbare dingen ging doen.

Misschien de security instellingen van spelen.nl terug op internetzone zetten? (en de zone ook herstellen naar standaard waarden)

[Voor 38% gewijzigd door Hennie-M op 07-11-2010 13:59]

• ResuCigam
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:46
Als je eigen notebook daar ook geen verbinding met die site kan maken terwijl je dat thuis wel kan zou ik het als eerste bij de verbinding gaan zoeken, is het misschien mogelijk om 1 pc direct op het modem te hangen om zo andere apparaten uit te sluiten?

We do what we must because we can.

• WebGremlin

WebGremlin

Small, green, connected

Topicstarter
@Citruspers: Dat lijkt mij stug, opdat het probleem zich opeens voordoet op alle PC's binnen het netwerk, en mijn eigen laptop kan bij mij thuis wel op de site.

@Hennie-M: Dat Ubuntu gebeuren ga ik proberen. Met betreft de beveiligingsinstellingen: Het leek mij stug, aangezien het op zowel IE, FF, als Chrome niet werkte. Maar ik heb voor de zekerheid de beveiligingsinstellingen van IE helemaal uit gezet voor zover mogelijk, maar helaas zonder resultaat.

@ResuCigam: Dat lijkt mij ook. Ze hebben zo'n KPN Xperia Box, wat dus zowel modem als (wireless) router in één is. Alle PC's op 1 na draaien op wireless. De PC die wel bedraad is (en tevens in ethernet port 1 is ingeplugged), kan ook de site niet op.

Ik ga eerst proberen de Xperia Box te hard resetten naar de fabrieksinstellingen. Op hoop van zege.

[Voor 6% gewijzigd door WebGremlin op 07-11-2010 14:18]

WebGremlin

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:31

Compizfox

Bait for wenchmarks

WebGremlin schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:15:
@Citruspers: Dat lijkt mij stug, opdat het probleem zich opeens voordoet op alle PC's binnen het netwerk, en mijn eigen laptop kan bij mij thuis wel op de site.
Het probleem is dus op alle computers daar? Dan hoef je natuurlijk ook geen Ubuntu te proberen, dan ligt het ergens in de router of zelfs daarvoor, bij de ISP. En dan niet bij de hele ISP, maar iets van een content blocking filter dat ze hebben aan staan of zo?

[Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 07-11-2010 14:19]

• Hennie-M
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:36
Compizfox schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:19:
[...]

Het probleem is dus op alle computers daar? Dan hoef je natuurlijk ook geen Ubuntu te proberen, dan ligt het ergens in de router of zelfs daarvoor, bij de ISP. En dan niet bij de hele ISP, maar iets van een content blocking filter dat ze hebben aan staan of zo?
Ja, dat was mij ook niet helemaal duidelijk. Maar we weten nu in ieder geval wat meer :)
(meerdere pc's, meerdere browsers)
Tenzij het een virus oid is dat alle pc's op het lan heeft besmet kan je er wel vanuit gaan dat het in het netwerk zweeft.

• WebGremlin

WebGremlin

Small, green, connected

Topicstarter
Mijn excuus voor de onduidelijkheid. Het betreft inderdaad alle PC's op het netwerk. Keuze van browser maakt ook inderdaad geen verschil.

Ik heb de KPN Xperia Box gereset naar de fabrieksinstellingen, maar ook dat maakt geen verschil.
Toch maar contact opnemen met de grote vrienden van KPN.

WebGremlin

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:13
IP op een blacklist van de site?

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

En als je met telnet probeert de site op te vragen? Dus op de commandline "telnet www.spelletjes.nl 80" uitvoeren en een GET-verzoek plakken (inclusief enters)?
GET / HTTP/1.1
Connection: close
Host: www.spelletjes.nl

Zie je dan tekst voorbij komen, of wordt ook dan geen verbinding gemaakt?

[Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 07-11-2010 15:06]

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• WebGremlin

WebGremlin

Small, green, connected

Topicstarter
Bedankt voor alle input heren. Ik heb een schandalige 30 minuten met KPN aan de lijn gezeten, maar ik krijg nu wel geheel gratis een andere (nieuwere) modem van hun toegestuurd.
Als dat 'm niet doet, ga ik een half uurtje met m'n hoofd tegen de muur slaan.

WebGremlin

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

WebGremlin schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:45:
Bedankt voor alle input heren. Ik heb een schandalige 30 minuten met KPN aan de lijn gezeten, maar ik krijg nu wel geheel gratis een andere (nieuwere) modem van hun toegestuurd.
Als dat 'm niet doet, ga ik een half uurtje met m'n hoofd tegen de muur slaan.
Kijk uit wat je zegt, er was hier iemand die zijn sokken op zou eten, daar had die achteraf toch spijt van

Iperf

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee