Toon posts:

[VB.Net] Web interface (Zoals µtorrent, ...)

Pagina: 1
Acties:

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15:47
Beste tweakers,

Ik ben al een tijdje aan het proberen een web interface te maken voor mijn app (Visual Basic 2010 Express).
Het programma zorgt ervoor dat je heel makkelijk kan verbinden met vrienden, op AlterIWnet (LAN / Virtual LAN)
Momenteel werkt het met sneltoetsen, maar ik kwam op een idee. Als ik nu eens een Web Interface maakte, waarmee ik dan het programma ingame kan aansturen dmv Xfire (ingame webbrowser).

De Interface moet een lijstje met vrienden (opgeslagen in Friends.ini) laten zien, en bij een klik op "Connect" moet het programma verbinden met die vriend.

Met VB6 kon ik een simpele batch file laten openen via een web interface, maar met vb.net kan ik helemaal niets, zelfs geen batch file. Nu hoop ik dat er hier iemand mij op het goede spoor kan zetten. Ik heb al veel gegoogled naar CGI dingen, maar ik snap er niet veel van.

Ik hoop dus bij deze dat iemand me verder kan helpen.

Alvast bedankt,
Mavamaarten.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Gimmeabrake
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 27-09 12:42
Ik denk dat je voor jouw gebruik met een tcplistener aan de slag kunt: klik

Heb bovenstaand voorbeeld niet getest maar met wat google werk zou je hier toch wel uit moeten komen.

• Creepy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:00

Creepy

Moderator Devschuur®

Tactical Espionage Splatterer

En wat heb je dan gegoogled? En wat lukte er niet mee? Wat snap je daar dan niet van? Als je een web applicatie wilt maken dan zou je bijv "vb.net create web application" door google kunnen halen. Daar staat echt wel wat bruikbaars tussen. Als je een eigen webserver in je applicatie wilt stoppen dan zou je naar de tip van gerrymeistah kunnen kijken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

• Mavamaarten
Web server heb ik al werkend gekregen (is ook niet zo extreem moeilijk) maar het probleem zit erin om die "webpagina" te laten communiceren met mijn programma.

Ik heb gegoogled : "vb.net webserver", "vb.net web interface", "vb.net web interface how to", "vb6 web interface", "vb.net CGI application" ,... Op Pscode.com vond ik ook al niets. (behalve in vb6, 1 webserver ding met CGI, maar die kon alleen batch draaien)

Ik heb echt moeite gedaan, maar ik geraak er echt niet uit. Ik heb effe een tekening gemaakt met paint, hoe het eruit moet zien :

Snappen jullie ? Als je dan op connect klikt, dan connect het programma naar Jasper, Tom, of Nils.
Het probleem zit hem eigenlijk vooral in, hoe ik ervoor zorg dat als er op Connect wordt geklikt, dat er naar mijn programma gestuurd wordt dat er verbonden moet worden.

• Creepy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:00

Creepy

Moderator Devschuur®

Tactical Espionage Splatterer

Maar heb je nu een webserver vanuit je eigen code draaien, of draai je nu IIS? Als je dat vanuit IIS doet dan kun me met mijn tip direct aan de slag. Als je vanuit eigen code wat werkend hebt dan zul je wat meer zelf moeten doe, zie de tip van gerrymeistah. Het is ons nu totaal niet duidelijk wat je op welke manier hebt werken.

Leg nu eens precies uit wat je nu zelf al hebt draaien op welke manier, en op wat voor manier je nu hebt geprobeerd een request op te vangen. Als je al een pagina kan tonen vanuit je eigen applicatie is het opvangen van een formulier echt een hele kleine stap.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

• Mavamaarten
Zomg... Laat al maar.
Ik snap er niks van, een webserver draaiend krijgen is me nét gelukt in vb6. verder dan een webpagina geraak ik niet. Ik hou het wel bij sneltoetsen.

Bedank voor jullie hulp ;(

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Gebruik je nou VB6 of VB.NET?

In .NET 4 kan je de HttpListener class gebruiken (op "nieuwere" (Vista/7) Windows versies), dat werkt allemaal vrij simpel.

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Radiant schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:46:
Gebruik je nou VB6 of VB.NET?

In .NET 4 kan je de HttpListener class gebruiken (op "nieuwere" (Vista/7) Windows versies), dat werkt allemaal vrij simpel.
Vanaf XP SP2 gelukkig al, hoor :)

Maar dat is inderdaad wel een goede oplossing. Als je dan een verzoek binnenkrijgt lees je de QueryString uit, waarna je het antwoord op het verzoek gaat bepalen en/of eventueel een spel opstart.

Dit werkt echter alleen als de webserver op de client draait, en dan lijkt me een webinterface eigenlijk een beetje ... overbodig. Ik heb niet voor niks zo'n hekel aan de software van de Logitech Harmony-afstandsbedieningen. Die draaien lokaal een webserver die een webpagina serveert aan een omgebouwde webbrowser. Tráág!

Als je echter deze dienst echter door anderen wil laten gebruiken (en dus zelf, op één plek, hosten) en vanuit de webpagina executables wil laten opstarten, moet je even gaan nadenken waarom dat onmogelijk is en waarom het erg goed is dat dat niet kan.

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee