Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM59
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-05 09:19
Beste heren van Tweakers,

Ik ben bezig met een nieuwe PC alleen nu is er een klein probleempje wat opzich opgelost kan worden maar ik zou wat zekerheid willen over een oplossing en wat meedenkende meningen.
Het Asus P6X58D-bord is uitgerust met:
6x SATA300 oftewel SATA II poorten aangestuurd door de Intel ICH10R
2x SATA600 oftewel SATA III poorten aangestuurd door een Marvell controller

Dit is als volgt ingedeeld:
SATA300: 2x HDD (Western Digital WD1002FAEX) 2x optical drive 2x eSATA de kast uit (niet aangesloten...)
SATA600: 2x HDD (Western Digital WD1002FAEX)

Nu is het zowieso al een gezeur geweest om te indentificeren dat alle schijven contact hebben met het moederbord omdat je de SATA300 vanuit de BIOS met de Intel-controller benaderd en de SATA600 moet benaderen met de Marvell software ingebakken in de POST. Voordat ik begin aan alle installatie van de OS en dergelijke vraag in me af of het me veel problemen op gaat leveren dat ik mijn in totaal 4 harde schijven laat aansturen door 2 verschillende controllers. Denk aan problemen dat het een beschikbare boot-media is. Ik heb verder geen interesse in zaken zoals RAID dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Graag jullie ervaringen, meningen en oplossingen voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Meerdere controllers gebruiken is geen probleem hoor, waarom zouden ze er anders 2 of meerdere op een mobo integreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diverking
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik heb op de 6Gb 2 x WD Black Caviar 1tb SATA III gefonfigureerd in RAID 0 (Ctrl-M en gebruik v/d Marvel controler). Op zich werkt dit maar ik zie deze combinatie als removable harddisk in de USB controler. Ik snap niet hoe deze zich als Removable USB disk manifesteert.

Heeft iemand een idee waarom dit zo is? Doe ik hier iets fout?

Diverking