Toon posts:

Domeinregistrar met DNS-beheer en afwijkende facturatie?

Pagina: 1
Acties:

• JeRa
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09-09 13:02
Ik heb een aantal domeinregistraties via NXS Internet lopen, waar ik erg tevreden over ben. Aangezien ik voor verschillende mensen hun domeinen beheer en zij vaak geen kaas gegeten hebben van domeinregistratie of bijbehorende zaken, regel ik dit voor hen.

Het probleem: in feite wil ik alleen het technisch beheer uitvoeren en moet elke klant zijn eigen account hebben waardoor de facturen ook de juiste kant op gaan. Nu ontvang ik vaak (combinatie)facturen voor domeinen die ik uiteindelijk niet zelf betaal. NXS heeft aangegeven dat facturatie per domein of een losse technisch beheer account in de nabije toekomst niet mogelijk worden.

Kent iemand een betrouwbare registrar waarbij ik bovenstaand wél kan?

ifconfig eth0 down

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:27

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Ik ken het probleem...

Had eerst alles ook onder 1 account, maar dat werd geincasseerd, en ik moest maar achter mn centen aan. Voor die paar eur had ik geen zin meer hierin (men vergeet over te maken en dat soort onzin)

Ik heb nu alle domeinen bij Transip staan. Heb meerdere accounts daar, op hun eigen naam/bank. Logingegevens heb ik in een excelletje staan. Mocht iemand een domeintje erbij willen hebben, mik ik 'm onder het betreffende account. Ik heb dan geen omkijken meer naar de fakturen. En als ze geen saldo hebben en de incasso mislukt, is dat niet mijn probleem.

DNS beheer van Transip is ideaal (vind 'm persoonlijk nog beter dan NXS) en een stuk goedkoper. (NXS is vrij prijzig met domeinregistraties)

NXS: .nl: 12 eur opzet, 12 eur per jaar
Transip: 7,50 per jaar, geen opzet (1e jaar 5 eur)

• JeRa
DJSmiley schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:46:
Ik heb nu alle domeinen bij Transip staan. Heb meerdere accounts daar, op hun eigen naam/bank. Logingegevens heb ik in een excelletje staan. Mocht iemand een domeintje erbij willen hebben, mik ik 'm onder het betreffende account.
Het belangrijkste is eigenlijk dat ik één account heb waaronder ik het technisch beheer kan uitvoeren; ik kan nu bij NXS namelijk ook al meerdere accounts aanmaken voor elke klant. Maar die prijzen zijn ook interessant natuurlijk... thanks!

ifconfig eth0 down

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:36
Leaseweb dan?

• Bender
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21:48
Je moet een partij zoeken die je niet per maand factureert maar per dag, zolang de domeinnamen dan op andere dagen lopen is het geen probleem.
(maar veel partijen willen juist geen facturen per dag ;-) )

• JeRa
Heb contact opgenomen met zowel TransIP als Leaseweb maar geen van beiden kunnen dit, helaas. :)
Triloxigen schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:16:
Je moet een partij zoeken die je niet per maand factureert maar per dag, zolang de domeinnamen dan op andere dagen lopen is het geen probleem.
(maar veel partijen willen juist geen facturen per dag ;-) )
Al factureren ze per minuut, als ze geen facturatieadres per domein (of per 'subklant') ondersteunen schiet ik nog niet veel op :) ik wil namelijk ook niet alles met de hand moeten doorsturen.

[Voor 4% gewijzigd door JeRa op 08-11-2010 15:23]

ifconfig eth0 down

• jep
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:16
DJSmiley schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:46:
DNS beheer van Transip is ideaal (vind 'm persoonlijk nog beter dan NXS) en een stuk goedkoper. (NXS is vrij prijzig met domeinregistraties)
NXS: .nl: 12 eur opzet, 12 eur per jaar
Transip: 7,50 per jaar, geen opzet (1e jaar 5 eur)
Dat Transip extreem lage prijzen heeft wil niet zeggen dat de rest prijzig is hé. Bovendien mag je TransIP niet bellen en mag je bij zoiets als een domein uit quarantaine halen 125 euro aftikken (ipv 25 euro bij andere partijen).

Moeten ze zelf maken, maar dat blindstaren op die paar cent lijkt me niet slim. Zoek gewoon een goede registrar uit.

• ISPI
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 02-10-2015
Cyso Managed Hosting in Alkmaar doet dit, waarbij je als reseller korting of in dit geval een kickback fee krijgt en wel het volledige technisch beheer kunt uitvoeren op de DNS zones. Ik weet zo niet of andere partijen dit ook doen, het rechtstreeks factureren naar eindgebruikers bij resellerconstructies.

Ik weet zo even niet meer partijen te noemen die expliciet naar de eindgebruikers factureren bij resellers.

(Waarbij ik meteen eerlijk moet zeggen dat dit mijn werkgever is, maar het geenzins de bedoeling is om hier te spammen.)

[Voor 29% gewijzigd door ISPI op 10-11-2010 11:46]

• raymonvdm
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 25-09 01:29
Heeft de topic starter al een keuze kunnen maken. Ik zoek namelijk ook een register die goed-koop is

Ik wil het volgende:

- Domein registratie uit kunnen voeren door middel van klik2order
- Zelf DNS servers op kunnen geven.
- Facturatie per maand of per jaar
- Eventueel reseller facturatie, zodat ik een domein ook kan inkopen voor andere

Ik zoek daarnaast geen hosting of wat dan ook want ik heb al een aantal colo machines :D
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee