Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:33

Saven

Administrator

Topicstarter
Packard Bell 15.6" Notebook
Type: TK36-AV-115
Intel Celeron Dual core T3500 processor (2.4 GHz, 3MB L2 cache)
320GB harde schijf
3GB intern geheugen
Videokaart: Intel GMA 4500M
Netwerk: 100/1000 lan
Aansluitingen: o.a. 3x USB en VGA
Kaartlezer: 2-in-1 (SD/MMC)
Webcam: 1.3MP HD
Gewicht: 2.65kg
1 jaar garantie

voor 415 euro incl btw. is dit een redelijke prijs voor de laptop? Of kun je voor bijv. 100 euro meer een veel betere prijs/kwaliteit verhouding regelen? Heb namelijk niet zo verstand van budget laptopts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre1415
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-02 19:22
Wat moet de laptop (kunnen) doen?

[ Voor 59% gewijzigd door andre1415 op 06-11-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
is voor de opleiding mbo ict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb persoonlijk echt een hekel aan Packard Bell, kwaliteit is echt om te janken.

Kijk eens in de pricewatch: http://tweakers.net/price...j1hWHiU0hVcuWJn0K2pcK-718

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:32
Deze aanbieding wordt ook in [Aanbiedingen] Complete Systemen en Laptops al besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Saven schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:45:
Packard Bell 15.6" Notebook
Type: TK36-AV-115
Intel Celeron Dual core T3500 processor (2.4 GHz, 3MB L2 cache)
320GB harde schijf
3GB intern geheugen
Videokaart: Intel GMA 4500M
Netwerk: 100/1000 lan
Aansluitingen: o.a. 3x USB en VGA
Kaartlezer: 2-in-1 (SD/MMC)
Webcam: 1.3MP HD
Gewicht: 2.65kg
1 jaar garantie

voor 415 euro incl btw. is dit een redelijke prijs voor de laptop? Of kun je voor bijv. 100 euro meer een veel betere prijs/kwaliteit verhouding regelen? Heb namelijk niet zo verstand van budget laptopts :P
Het is een prima instapper, maar zoals je zelf al aangeeft heb je voor een meerprijs iets meer.

Die celeron op 2.4GHz is niet de rapste meer, ondanks z'n 3MB L2 cache. Ook die graphics-chip is om te huilen eerlijk gezegd. Kijk eens naar een Ati chipset/GPU oplossing, die leveren vaak betere prestaties dan een Intel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre1415
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-02 19:22
Voor jouw opleiding vind ik m te licht. Koop er iig een met een aparte graka en een 7200 rpm hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:18
En wat zijn de verdere eisen van school uit aan dat ding?

Verder: Welke laptops heb je nog meer in gedachten? Zeker als je ICT gaat doen, neem ik aan dat je zelf al wel wat vooronderzoek gedaan hebt.

Een PackardBell valt, net als een Acer, voor mij persoonlijk in de categorie neerzetten en afblijven. De bouwkwaliteit van zo'n ding is gewoon ruk. Accu's zijn in veel gevallen na een jaar al brak, en de behuizing is goedkoop plastic. Als je 'm op je buro neerzet, dan kan het, maar als je er mee op schoot werkt, mee neemt naar school enz, dan merk je duidelijk de tekortkomingen.
Of dat voor jouw relevant is moet je natuurlijk zelf beoordelen.

Verder is het natuurlijk de vraag of garantie je boeit. Simpel gesteld ben je bij een consumentenlaptop gewoon 3 weken dat ding kwijt bij garantieissues. (10 werkdagen, verzenden enz). Bij een zakelijke laptop krijg je (bv) een vervangende harddisk in huis met een paar dagen, bij een consumentenlaptop mag je 'm in z'n geheel opsturen en afwachten...

Persoonlijk zou ik eerder naar een business model kijken. Minder fratsen, veel degelijker. Als het budget een probleem is, dan kun je ook nog eens kijken naar 'uitgefaseerde' modellen. Die zie je soms ook voor leuke kortingen weggaan.

Ik zou zelf nog liever een 2ehands HP (business, 6710b oid) of IBM Lenovo (Thinkpad) nemen dan een nieuwe packardbell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:15
Koop liever een laptop met een accu als je hem voor je opleiding wilt gebruiken. Daar heb je heel veel baat bij.

edit: te laat, post hierboven noemt hem ook al en ja, business is beter. Ik heb niet voor niets een Vostro gekocht.

[ Voor 35% gewijzigd door jeroen3 op 06-11-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Hm bedankt voor de replies :) Laptop is niet voor mezelf overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica