Onkyo TX-SR501E inruilen voor TX-SR307?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-07 21:38
Ik kan voor zeer weinig aan een zo goed als nieuwe Onkyo TX-SR307 komen. (Zo'n €100,-).

Ik heb al jaren een TX-SR501E. Nu ben ik zeer tevreden over deze versterker, maar de TX-SR307 is een stuk nieuwer en heeft wat nieuwe functies (zoals HDMI passthrough, het afstellen van de set-up met bijgeleverde microfoon etc)

Nu heb ik een tijd geleden wat gelezen over de afname van kwaliteit van Onkyo receivers. De nieuwere receivers zouden minder zwaar zijn (in dit geval niet geloof ik) en mindere componenten bevatten. Nu ben ik dus een beetje bang dat ik weliswaar vooruit ga op het punt van techniek, maar achteruit op geluidskwaliteit (waar het uiteindelijk om gaat natuurlijk)

Zijn er mensen die hier meer van weten, of die toevallig ook van een oude Onkyo naar een nieuwere zijn overgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 10:46

FeaR

In GoT we trust

Waarom zou je een TX-SR307 nemen? Aan HDMI Passthrough heb je niets, alleen dat je met één HDMI kabel naar de TV kan meer niet. De TX-SR307 heeft nog steeds geen HD Audio en HDMI Processing. Dus qua serie ga je er op achteruit: van een 500 serie naar een 300 serie. En het maximale wat je van geluid uit de receiver kan krijgen is nog steeds maximaal DTS en Dolby Digital.

Verder heb je inderdaad gelijk dat Onkyo sinds de xx5-modellen is gaan bezuinigen. Om die reden alleen verwacht ik al meer van jouw TX-SR501. Niet dat je het vermogen echt nodig hebt, maar als je ziet dat een TX-SR606 bijvoorbeeld maar 35 Watt per kanaal haalt dan zit je met je TX-SR501 toch beter.

Al met al ga je er volgens mij dus zeker niet op vooruit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-07 21:38
Bedankt voor je reply! Ik was al aan het zoeken naar het voordeel van HDMI passthrough, het blijkt inderdaad maar een simpele hub functie te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 10:46

FeaR

In GoT we trust

Klopt. Als je bijvoorbeeld een TX-SR308 had kunnen krijgen voor dat geld dan had het voordeel al een stuk meer bij de TX-SR308 gelegen. Aangezien dat model dus over HDMI Processing beschikt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.