[Multilanguage] Printing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:17
Bij ons op het werk zijn we sinds kort de grenzen buiten Nederland aan het verkennen en je raad het al..

onze nieuwe buitenlandse klanten willen natuurlijk ook een mooie nette factuur die leesbaar is in hun taal.
Aangezien we voor elk land een ander factuur type hebben willen we dus ook voor elk land in die taal printen.

Nu laten we op dit moment voor alle 12 landen een factuur "achtergrond" drukken bij de drukker en hierop printen wij vanuit ons software programma de factuur (in de juiste taal) het punt is eigenlijk dat we af willen van die 12 achtergronden die allemaal een lade in de printer nodig hebben (staan nu 2 printers met 6 bakken each)

we willen eigenlijk dat een software programma of iets dergelijks de achtergrond gelijk in de juiste taal print?

is hier iets voor of maak ik het te ingewikkeld of wat? tips & advies graag!

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om welk softwarepakket gaat het? Waarom niet een Engelstalig briefpapier maken, of een formulier met een taalkeuze?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
>>> CSA

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
gambieter schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:13:
Om welk softwarepakket gaat het? Waarom niet een Engelstalig briefpapier maken, of een formulier met een taalkeuze?
Hoe bedoel je een formulier met taalkeuze? Het softwarepakket waaruit geprint word is overigens Exact Globe.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pietjepot schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:50:
[...]

Hoe bedoel je een formulier met taalkeuze? Het softwarepakket waaruit geprint word is overigens Exact Globe.
In Exact kan je allemaal eigen sjablonen maken, dus in alle talen.

Daar kan je dus ook je bedrijfslogo in verwerken, dus alleen blank A4 papier nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
Vorkie schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:56:
[...]

In Exact kan je allemaal eigen sjablonen maken, dus in alle talen.

Daar kan je dus ook je bedrijfslogo in verwerken, dus alleen blank A4 papier nodig.
Volgens mij leg ik het een beetje krom uit. We hebben inderdaad in Exact sjablonen. Deze zijn in alle talen echter is dit alleen de tekst.

We hebben door onze DTP afdeling gemaakte facturen/pakbonnen e.d. deze zijn allemaal voorzien van een "grafische" achterkant en deze worden gedrukt.

Op dit moment hebben sommige mensen printers op hun bureau staan waarin ze dan per land het juiste achtergrond papier in de printer kunnen doen. Hier willen we dus vanaf.

Echter onze DTP afdeling vind de kwaliteit van geprinte logo's en disclaimers te laag. :X
Dus we zoeken eigenlijk een oplossing misschien fysiek (printers) of softwarematig (goed kwaliteits print programma of dergelijks)

Tjah; het is lastig uit te leggen en de werkwijze is nogal krom maargoed. ;(

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Pietjepot schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:02:
[...]

Volgens mij leg ik het een beetje krom uit. We hebben inderdaad in Exact sjablonen. Deze zijn in alle talen echter is dit alleen de tekst.

We hebben door onze DTP afdeling gemaakte facturen/pakbonnen e.d. deze zijn allemaal voorzien van een "grafische" achterkant en deze worden gedrukt.

Op dit moment hebben sommige mensen printers op hun bureau staan waarin ze dan per land het juiste achtergrond papier in de printer kunnen doen. Hier willen we dus vanaf.

Echter onze DTP afdeling vind de kwaliteit van geprinte logo's en disclaimers te laag. :X
Dus we zoeken eigenlijk een oplossing misschien fysiek (printers) of softwarematig (goed kwaliteits print programma of dergelijks)

Tjah; het is lastig uit te leggen en de werkwijze is nogal krom maargoed. ;(
Ligt helemaal aan de bedrijfsindeling, maar een investering van 1 goede laserprinter op de afdeling met genoeg lades zal het toch goed moeten komen?

In mijn beleving kan je in Exact daarnaast dus aangeven welk sjabloon op welke printer / lade moet worden afgedrukt, maar hiervoor verwijs ik je naar Globe zelf, want hier heb ik geen ervaring mee.

In het geheel is ook fijner dat er 1 printer is voor de afdeling i.p.v. bij iedereen op zijn bureau (Beheerkosten gaan ook omlaag en de arbo is ook weer blij (beweging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
Vorkie schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:05:
[...]

Ligt helemaal aan de bedrijfsindeling, maar een investering van 1 goede laserprinter op de afdeling met genoeg lades zal het toch goed moeten komen?

In mijn beleving kan je in Exact daarnaast dus aangeven welk sjabloon op welke printer / lade moet worden afgedrukt, maar hiervoor verwijs ik je naar Globe zelf, want hier heb ik geen ervaring mee.

In het geheel is ook fijner dat er 1 printer is voor de afdeling i.p.v. bij iedereen op zijn bureau (Beheerkosten gaan ook omlaag en de arbo is ook weer blij (beweging)
Tjah; als we voor elke achtergrond die we nu hebben een printer met lades moeten hebben + uitbreiding in de toekomst. Dan hebben we een kleine 12 misschien wel 24 lades nodig in 1 printer. Dat lijkt me ook niet doenbaar? :'(

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Pietjepot schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:07:
[...]

Tjah; als we voor elke achtergrond die we nu hebben een printer met lades moeten hebben + uitbreiding in de toekomst. Dan hebben we een kleine 12 misschien wel 24 lades nodig in 1 printer. Dat lijkt me ook niet doenbaar? :'(
Leuk hé een oplossing zoeken voor een probleem die er eigenlijk niet is.

Draai de rol om, geef die afdeling de keuze om een printer te bestellen die de Homestyle wel volgens hun smaak afgedrukt.

A) je "uithuis" afdrukkosten gaan weg
B) hun ook tevreden

Dit is typisch zo'n manier waar je voor een keuze gesteld wordt die veel tijd gaat kosten en in het bedrijfsleven is tijd geld.

Zet dit allemaal op papier, vleugje sarcasme erbij en jouw visie hierin en dan naar je leidinggevende ermee.

Kiezen ze toch voor de moeilijke manier heb jij je strijd gestreden en ga je gewoon met frisse en neutrale moed het projectje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
Iemand anders nog tips & advies?

Dit is een account.

Pagina: 1