Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:11
Beste tweakers,

Ik heb enkele vragen over een conflict dat ik heb op mijn werk.
Ik werk 3 dagen in de week bij een supermarkt (bijbaantje met vast contact).

Maandag zijn ik en een collega onterecht beschuldigd van een fout en zijn we hierom naar huis gestuurd door de leidinggevende op dat moment. We zijn hierop naar de afdelingsmanager gegaan om verhaal te halen. Deze vertelde ons helaas doodleuk dat het hem niet uitmaakte wie er gelijk had, hij wilde dit niet eens onderzoeken of bekijken. Wij hebben beide een dag werken afgetroken voor 3 weken en moeten ons bewijzen dat we het waard zijn om die dag terug te krijgen.

Op het feit dat wij beide al 4 jaar daar werken en nog geen enkele keer problemen hadden veroorzaakt of dat er iets mis was gegaan reageerde hij doodleuk "Dat boeit mij niks, al hebben jullie gelijk dit gebeurt er en verder ga ik er niet op in".

Hierna volgde er een discussie tussen ons 3 dat op het zelfde uitkwam.

Nu willen mijn collega en ik dit natuurlijk niet op ons laten zitten omdat wij gewoon keihard, genaaid worden.(sorry voor mijn woordkeuze, als dit niet gewenst is verander ik dit direct.)
Mijn vraag is aan de mensen die ervaring hiermee hebben, is er iets wat wij kunnen ondernemen hiertegen? In de vorm van juridische stappen, of heeft dit geen enkel effect? Ik ben rechtsbijstand verzekerd.

Als er spelfouten in deze tekst zitten wil ik me hiervoor alvast verontschuldigen, ik werk helaas op een kapot toetsenbord op mijn laptop en enkele toetsen werken niet meer. Dit word volgende week gemaakt.

Alvast bedankt voor he lezen van mijn verhaal en eventuele hulp!

Mvg,

VulcanRaven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:50
Schriftelijk bezwaar maken bij de afdelingsmanager en eventueel diens leidinggevende cq hoofdkantoor.

Als ik de CAO (check even of deze voor jou van toepassing is, er zijn er meer) doorkijk dan is een schorsing slechts onder bepaalde omstandigheden mogelijk (lijkt hier geens sprake van) en dan ook nog eens onder bepaalde voorwaarden (waaronder een verplicht onderzoek). Sowieso is deze vorm van gedeeltelijke schorsing discutabel en tevens wordt het inperken van het arbeidscontract niet als sanctie genoemd.

Eis dus die uren op onder verwijzing van 1) dat de grondslag voor een sanctie afwezig is, 2) dat de sanctie conform de CAO is.

Aangezien je toch rechtsbijstand hebt kun je de procedure en eventuele brief door hen laten controleren.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 06-11-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:41

rapture

Zelfs daar netwerken?

Bij de vakbond informeren, ze hebben altijd wel zin in werkgever "slopen" als het juridisch kan.

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 06-11-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Heel erg bedankt voor de reacties. Hier kan ik wat mee! Ik ga Maandag even bellen met het hoofdkantoor om er precies achter te komen welke cao voor mij op toepassing is. En aan de hand daarvan zal ik een brief opstellen en deze bij de filliaalmanager afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 21:50
VulcanRaven schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:43:
Ik ga Maandag even bellen met het hoofdkantoor om er precies achter te komen welke cao voor mij op toepassing is.
Dat kun je ook zelf: http://www.fnvbondgenoten...supermarkt_levensmiddelen (verschillen zijn niet groot en op dit punt zelfs afwezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is dit niet een voorbode voor toekomstige incidenten? Wordt je te oud en dus te duur en wil de supermarkt van je af? Dit komt in me op omdat ik de reacties van je leidinggevende en afdelingsmanager echt heel erg fout vind. Dit past niet bij eerlijk samenwerken.

[ Voor 4% gewijzigd door Roenie op 06-11-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Ja, dit idee hadden wij ook al. Ik en al opzoek naar een andere baan, ik wil niet werken bij een bedrijf dat je zo associaal behandeld. Maar ik wil wel nog even deze questie rechttrekken. Ik voel me zeer onterecht behandeld en wil dit rechttrekken. Zodat deze manager tenminste niet het gevoel heeft van ik heb gewonnen als ik daar weg ben. Het is wel wat moeite maar dit is tegen mijn princiepes hoe ik behandeld ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Rukapul schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:46:
[...]

Dat kun je ook zelf: http://www.fnvbondgenoten...supermarkt_levensmiddelen (verschillen zijn niet groot en op dit punt zelfs afwezig)
Bedankt voor de link, ik heb even gekeken en mijn supermarkt en functie vallen onder die CAO. Dus ik sta gelukkig in mijn recht. Ik zal een brief opstellen en een afspraak maken met mijn filliaalmanager om de kwestie te bespreken. Zal hij mij niet willen helpen dan overhandig ik hem de brief waarin ik deze feiten heb opgesomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Is het gelijk krijgen in dit conflict je het ook waard om de rest van je 'carriere' bij die supermarkt te verliezen? Zo ja, contact op nemen met vakbond en / of rechtsbijstand.

Zo nee, lekker zo laten zitten. Als ik de werkgever zou zijn, zou ik in staat zijn nadat dit conflict is uitgevochten de werknemer alsnog te ontslaan. "Verstoring van de arbeidsrelatie" is een optie. Of even in een maand tijd een aantal functioneringsgesprekken doen en concluderen dat de werknemer 'niet meer functioneert'.
Tuurlijk een werknemer heeft rechten, maar als een werkgever van je af wilt lukt dat echt wel.. (en terecht, beetje raar als je niet meer van iemand afkomt als die eenmaal een vast contract heeft imo)

[ Voor 16% gewijzigd door Kapiteiniglo op 06-11-2010 19:11 ]

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je doet dus goed werk zeg je.

En als je goed werk doet krijg je die dag alsnog volledig uitbetaald zonder deze volledig afgemaakt te hebben.
mja. ik zou het gewoon even aankijken en zoeken naar een andere job -> de relatie is aan het verstoren, contractueel zijn ze je verplicht die 3 dagen te betalen. en waarschijnlijk word ej gewoon te oud duur

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Wij hebben beide een dag werken afgetroken voor 3 weken en moeten ons bewijzen dat we het waard zijn om die dag terug te krijgen.
Wat betekent dit? Dat je een dag niet betaald krijgt? Lijkt me in strijd met wetgeving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:41

rapture

Zelfs daar netwerken?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Bruto Minimum Uurloon per 1 juli 2010, afhankelijk van de werkweek 36, 38 of 40 uur
* Kan licht afwijken in verband met afrondingen.
* Tussen haakjes de oude lonen per 1 januari 2010.

Leeftijd            Bij 36 uur  Bij 38 uur  Bij 40 uur
23 jaar en ouder    € 9,08 (9,02)   € 8,60 (8,55)   € 8,17 (8,12)
22 jaar         € 7,72 (7,67)   € 7,31 (7,27)   € 6,94 (6,90)
21 jaar         € 6,58 (6,54)   € 6,23 (6,20)   € 5,92 (5,89)
20 jaar         € 5,58 (5,55)   € 5,29 (5,26)   € 5,02 (4,99)
19 jaar         € 4,77 (4,74)   € 4,51 (4,49)   € 4,29 (4,26)
18 jaar         € 4,13 (4,11)   € 3,91 (3,89)   € 3,72 (3,70)
17 jaar         € 3,58 (3,56)   € 3,40 (3,38)   € 3,23 (3,21)
16 jaar         € 3,13 (3,11)   € 2,97 (2,95)   € 2,82 (2,80)
15 jaar         € 2,72 (2,71)   € 2,58 (2,56)   € 2,45 (2,44)

4,13/2,72=1,52 => Hij kost 50% meer dan een verse 15 jarige.

Gelukkig zat ik aan de juiste kant van de grens.
code:
1
2
3
4
5
6
7
Leeftijd    %   Maandloon   Uurloon (38 u/week) Uurloon (39 u/week)
21      100 1.387,49 €      8,43 €          8,21 €
20      94  1.304,24 €      7,92 €          7,72 €
19      88  1.220,99 €      7,42 €          7,22 €
18      82  1.1137,74 €     6,91 €          6,73 €
17      76  1.054,49 €          6,40 €          6,24 €
16      70  971,24 €            5,90 €          5,74 €
Procentueel is het verschil tussen de leeftijden kleiner. Arbeiders willen niet dat scholieren veel te goedkoop worden zodat de arbeiders zonder werk vallen. Bij ons in België zijn de bonden sterker. Voordat er iets in het land kan gebeuren moeten de bonden ook hun goedkeuring geven, maar we zijn nog niet zo erg als de Fransen.

Met het opstoken van een conflict kan je elkaar lastig vallen, maar uiteindelijk win je weinig ermee. Naar de vakbond of rechtsbijstand is een regelrechte oorlogsverklaring en jullie gaan niet meer op een normale manier door een deur kunnen gaan. Dan maar een andere bijbaantje zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Gewoon hoofdkantoor bellen werkt meestal ook wel als ze fout zitten. Die mensen willen echt geen probleem krijgen met een vakbond ( hoewel die ook niet veel zullen doen voor je ) en al helemaal geen negatieve publiciteit.
Dit zal wel een actie zijn van die managers onderling om te zorgen dat ze jullie die dag werken af kunnen pakken en deze door goedkopere krachten te laten doen. Gebeurt veel in die branche omdat ze gewoon weinig marge hebben en overal op moeten bezuinigen.
Als bellen niet werkt kan je het altijd nog per brief regelen en eventueel gerechtelijke stappen ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Wat ze ermee bedoelen dat ik een dag niet mag werken is dat ik een tijdje niet op de vrijdag mag werken welke een van mijn vaste dagen is.

Ik ben opzoek naar een andere werkgever, omdat de sfeer idd verpest is. Maar voordat ik er wegga wil ik wel nog mijn gelijk krijgen op dit vlak. Uit principe. Aangezien ik er toch weg ga maakt dit niks meer uit.

Edit:
Ik snap dat er wel eens conflicten zijn tussen werkgevers en werknemer, maar deze "manager" wilt ons gewoon of weg of kloten. De sfeer is toch al verpest dus dan kan ik er net zo goed toch tegenin gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door VulcanRaven op 06-11-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:10
Bijbaantje, dus naar alle waarschijnlijkheid kom je in aanmerking voor gefinancierde rechtsbijstand: voor € 100,-- kun je een advocaat inschakelen.

Die kan je dan helpen tewerkstelling te vorderen voor alle uren waar je recht op hebt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
Die fout waarvan jullie beschuldigd worden, wat voor fout is dat eigenlijk?
Moet toch wel wat bijzonders gebeurt zijn lijkt me als er overgegaan wordt tot dit soort maatregelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
De fout waarvan we beschuldigd werden is dat wij de producten die niet in het schap pasten niet hebben opgeschreven. Terwijl wij 2 blokjes met briefjes hebben weggeschreven..
Sowieso heb ik niks gedaan, mijn collega waarmee ik in de gang stond heeft enkele producten niet opgeschreven doordat de leidinggevende hem pas hierover geïnformeerd had nadat hij al een half uur aan het werk was.
Hiervoor stuurde hij ons beide naar huis. Vandaar dat ik dit zo graag wil aanpakken, ik word gewoon gestraft omdat iemand anders een fout maakt en ik toevallig bij hem in de gang sta. Even terzijde dat die andere persoon niks kan doen aan die fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Laatst online: 29-06 11:37
VulcanRaven schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:32:
De fout waarvan we beschuldigd werden is dat wij de producten die niet in het schap pasten niet hebben opgeschreven. Terwijl wij 2 blokjes met briefjes hebben weggeschreven..
Sowieso heb ik niks gedaan, mijn collega waarmee ik in de gang stond heeft enkele producten niet opgeschreven doordat de leidinggevende hem pas hierover geïnformeerd had nadat hij al een half uur aan het werk was.
Hiervoor stuurde hij ons beide naar huis. Vandaar dat ik dit zo graag wil aanpakken, ik word gewoon gestraft omdat iemand anders een fout maakt en ik toevallig bij hem in de gang sta. Even terzijde dat die andere persoon niks kan doen aan die fout.
Jullie werken er beide al 4 jaar? Klinkt meer als een goedkope manier om te bezuinigen op jullie "dure" uren. In principe mag hij natuurlijk op de uren korten. Ik neem aan dat jullie een hulpkracht contract hebben? Of een 2-12 contract? Tenzij jullie beide 14 weken aaneengesloten ( en dus ook geen vakantie) een vast aantal uur hebben gewerkt per week, dan zou je nog aanspraak kunnen maken op je evt "vaste" uren. Anders moet je maar gewoon hopen dat hij niet zon l*l is en dat hij je uren terug geeft. Anders zie ik weinig kans..

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:16
Haha, alsof je leidinggevende je mag "straffen" voor een gemaakte fout.
Moet niet gekker worden.

Straffen zijn voor opzettelijke acties, fouten zijn bedrijfsrisico. Kun je hooguit meenemen op een beoordelingsgesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:45

Tank80

Cyanide&&Happiness

Ach tsja, supermarkten. Toen ik er 3 jaar werkte (en dus te duur werd) werden de overuren opeens niet meer betaald omdat dat 'bij het werk hoorde'. Kwam erop neer dat je zoveel tijd had voor zoveel colli, maar daarin 'vergaten' ze dat er nog gespiegeld, rotzooi ruimen e.d. bijkomt. Tevens moest iedereen die eerder klaar was andere collega's gaan helpen (logisch), maar er waren natuurlijk altijd te weinig collega's waardoor het werk altijd uitliep. Koste je zo 1-2 uur per avond die opeens niet meer betaald werden. Dat gecombineerd met een chef die op een gegeven moment een heel schap op de voeten pleurde van een 15-jarige nieuw vakkenvullertje omdat er een etiketje niet recht stond heeft er toch wel voor gezorgt dat ik daar weggerent ben. Lekker de horeca in en opeens 3x zoveel verdienen. Het zal je sieren om je gelijk te halen, maar wegwezen daar! Jammer dat ze dan slagen in de lozingsopzet, maar ja, 'winnen' zit er ook al niet meer in.

/edit: @ hierboven: een beoordelingsgesprek voor vakkenvullers!? :D

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382578

Er gaat hier iets helemaal niet goed in het werken in de supermarkt. Helaas is dit veel, heel veel voorkomend. Ik ben vakbondsbestuurder voor de supermarkten en herken wat hier staat. Het is helemaal fout!!!
Hoor en wederhoor bij gemaakte fouten is normaal, vakkenvullers worden vaak al als werkvee behandeld en dat gebeurt dus niet veel. Ook leeftijdsdiscriminatie is schering en inslag. In jouw geval heb je recht op een vast contract als je vier jaar in dienst bent (afhankelijk van het moment van ingaan).

Ik ben al jaren bezig om misstanden aan de kaak te stellen. Op: www.ikwerkindesupermarkt.nl krijg ik dagelijks reacties binnen van supermarktmedewerkers. Honderden collega's van jullie hebben inmiddels laten weten wat er scheelt. Inmiddels heb ik zelfs via Tweede Kamerleden aan de Minister hier vragen over laten stellen. Je ziet we moeten er bovenop zitten.
Dit voorjaar heb ik een onafhankelijk onderzoek laten doen over werken in de supermarkt en daar kwamen wat misstanden naar boven! Wil je meer informatie over het onderzoek, dan kan je de samenvatting en voor de die-hards het complete onderzoek downloaden op: www.cnvdienstenbond.nl/supermarkten

VulcanRaven, mail mij jou specifieke probleem en ik kijk of ik wat voor je kan doen deze keer (ondanks dat je geen lid bent).

Mvrgr. Fedde Monsma
Bestuurder supermarkten
CNV Dienstenbond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57

remco_k

een cassettebandje was genoeg

VulcanRaven schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:04:
Ik ben opzoek naar een andere werkgever, omdat de sfeer idd verpest is. Maar voordat ik er wegga wil ik wel nog mijn gelijk krijgen op dit vlak. Uit principe. Aangezien ik er toch weg ga maakt dit niks meer uit.
Hoewel ik je niet inhoudelijk kan helpen met de kwestie, snap ik je standpunt en ik zou zelf dezelfde weg gaan bewandelen. Het is nu een princiepe kwestie geworden. Onterecht beschuldigd worden is niet leuk, maar dat je er niets tegen in kan brengen omdat het geblocked wordt in de vorm van "Wij hebben gewoon gelijk" is natuurlijk ronduit belachelijk. Aanpakken die handel en tot het gaatje gaan, zou ik willen zeggen. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Ik heb een brief opgesteld waarin ik bezwaar teken en de punten in de cao aangekaart.
Ik ga morgenvroeg naar de filiaalmanager en zal hem de kwestie voorleggen, gaat hij ook moeilijk doen dan overhandig ik hem de brief.

Iig al bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbern
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07-2021
Je hebt helemaal gelijk dat je het er niet bij laat zitten. Je zal zien dat je alleen ´macht´ hebt als je die neemt. Een medium als deze kan bovendien krachtig zijn; zit het bedrijf op een openbaar conflict te wachten? Waarschijnlijk niet. Een negatief imago als werkgever is killing. Ik neem aan dat dit netjes wordt afgehandeld. Houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Ik heb Vrijdag een gesprek met afdelingschef en de filliaalmanager!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46
In de topicstart vermeldt je dat je rechtsbijstandverz. hebt, waarom maak je daar niet per direct gebruik van, je betaald er immers goed voor. In ieder geval voor juridisch advies en bovendien geeft een brief van een dergelijke partij vaak een schrikeffect en gaan werkgevers zich opeens de regels weer herinneren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Sempy schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 08:48:
In de topicstart vermeldt je dat je rechtsbijstandverz. hebt, waarom maak je daar niet per direct gebruik van, je betaald er immers goed voor. In ieder geval voor juridisch advies en bovendien geeft een brief van een dergelijke partij vaak een schrikeffect en gaan werkgevers zich opeens de regels weer herinneren. ;)
Omdat ik nog enkel een gesprek heb gehad met mijn afdelingsmanager. Ik heb vrijdag een gesprek met hem en de filiaalmanager over deze kwestie. Ik wil het eerst zo proberen op te lossen. Mijn rechtsbijstand verzekering kan ik altijd hierna nog inschakelen. Maar ik vind dit niet nodig als ik nog niet eens een gesprek heb gevoerd met de filiaalmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-07 18:00
Ik ben benieuwd hoe je filiaalmanager zal reageren.!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46
VulcanRaven schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:07:
[...]

Omdat ik nog enkel een gesprek heb gehad met mijn afdelingsmanager. Ik heb vrijdag een gesprek met hem en de filiaalmanager over deze kwestie. Ik wil het eerst zo proberen op te lossen. Mijn rechtsbijstand verzekering kan ik altijd hierna nog inschakelen. Maar ik vind dit niet nodig als ik nog niet eens een gesprek heb gevoerd met de filiaalmanager.
Inschakelen betekent niet dat ze gelijk gaan bellen/schrijven, je kan ook gewoon bellen voor advies over hoe best te handelen tijdens zo'n gesprek. Dan weet je wat je rechtspositie is en wat je beter wel/niet kan zeggen/doen a.s. vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Vandaag het gesprek gehad met de filiaalmanager en de afdelingschef. Helaas ging dit in de zelfde richting als het eerste gesprek. Die man zit al wat langer in het vak en is precies voorbereid op dit soort gesprekken. Er was niet mee te praten, op alle argumenten en feiten die ik aangaf kwam hij met opmerkingen zoals "ik ken de cao beter dan jij, dan laat ik je conform cao 1 uur werken".

Waar het op neerkwam is dat ik niet beschuldigd werd van het punt uit de OP, maar dat mijn houding niet goed was. Ik had mijn collega moeten beschuldigen en ik mocht niet in discussie gaan met de vulploegleider. Ik zou het hem moeilijk hebben gemaakt toen ik met feiten aankwam om mijn onschuld te bewijzen. Ik werd niet gestraft hiervoor, maar als extra zetje zodat ik mijn houding aan zou passen....

Nu is mijn schorsing teruggebracht tot 3 weken en daarna mag ik weer werken en is het afgehandeld. Maar ik ga toch uitzoeken wat ik hiertegen kan doen. Ik ben nog steeds gestraft voor iets dat ik niet gedaan heb.

De afdelingsmanager zij letterlijk "je word gestraft om een boodschap over te brengen aan de vulploeg" en de filiaalmanager bekende dat "niet altijd alles eerlijk verloopt"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:16
Dan moet je nu even kijken wat je voor contract hebt en of wat zij doen rechtmatig is.
Of misschien inderdaad je rechtsbijstand laten kijken of het rechtmatig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
FireAge schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:39:
Dan moet je nu even kijken wat je voor contract hebt en of wat zij doen rechtmatig is.
Of misschien inderdaad je rechtsbijstand laten kijken of het rechtmatig is.
Ik heb contact met de vakbond over deze kwestie. Ik wacht even hun reactie af en wat voor stappen ik nu het beste kan ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 21:35

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je zou die kerel toch haast iets aandoen... maar inderdaad dit is een kwestie van de langste adem hebben.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Falcon schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:54:
Je zou die kerel toch haast iets aandoen... maar inderdaad dit is een kwestie van de langste adem hebben.
Klopt, het was een doeloos gesprek. Als je tegenover iemand zit die alle logica verwerpt dan bereik je niks. Enige mogelijkheid om hier een eerlijke strijd van te maken is als er een neutraal iemand bijzit. Dan moet ie wel instemmen met mijn argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbern
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07-2021
"ik ken de cao beter dan jij"

sorry, maar wat een rotopmerking. Het lijkt alsof ze je proberen klein te houden en bang te maken. Maak hun duidelijk dat jij hun doelgroep qua werknemers beter kent dan zij. En dat die zich tegen dit filiaal kan keren als ze zo schofterig doen....
Pagina: 1