Laptop vind SSD niet met hdd klepje vastgeschroefd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seb1990
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-05 16:54
Hallo,

Ik wilde mijn laptop (Xxodd XNi730t, of ook wel Clevo m730t) upgraden met een SSD. Aangezien ik redelijk veeleisend ben wat betreft snelheid, maar toch ook niet hele dure SSD's wil kopen heb ik uiteindelijk gekozen voor een OCZ agility 2e. Deze ging helaas na 4 dagen al kapot. Ik heb hem kunnen ruilen en koos toen meteen voor een vertex 2e. Ook deze is na 1 week kapot gegaan. Ik vond dit erg verdacht en begon me af te vragen of mijn laptop ze misschien stuk maakt (op wat voor manier dan ook). De verkoper zei mij dat dit zeker niet het geval was, en adviseerde mij een G.Skill SSD te kopen.

Nu heb ik deze G.Skill SSD in mijn laptop gestopt, maar zodra ik hem aanzet dan blijft hij erg lang hangen terwijl hij zeg maar de bios laadt en ook om de bios in te gaan duurt tergend lang. Als hij dan eenmaal in de bios zit herkent hij de SSD niet. Ik heb veel dingen geprobeerd (ook bios update), maar het probleem is het hardeschijf klepje van de laptop. Zodra ik deze vast schroef, doet de SSD het niet. Maar zodra ik het klepje íetjes minder vast schroef werkt hij gewoon wel 8)7 . Nu zit er aan de achter kant van het klepje een aluminium plaat en ik denk voor aarding?

Het lijkt erop dat als ik dat klepje te vast schroef er ergens een soort van kortsluiting komt, maar dit is alleen maar met mijn SSD. Als ik me oude HDD erin stop en dan het klepje goed vastschroeft, werkt alles gewoon goed.

Ik snap er echt helemaal niks van dit vage probleem, maar heb nu dat aluminium af geplakt met plakband en nu werkt mijn SSD wel gewoon. Kan dit kwaad?? of gaat me SSD straks weer kapot?? :/

Sebastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenflame
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-04 14:12
Probeer het klepje eens af te plakken (het alluminium deel). Kijk of het dan nog zo is. Het zou ook kunnen zijn dat als je de klep er op doet, dat hij dan niet goed meer contact maakt?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seb1990
Ik heb het klepje voor groot deel afgeplakt en dan doet hij het inderdaad gewoon goed. Maar waarom moet ik in godsnaam dat klepje afplakken...:P vind het niet echt een fijn idee dat m'n laptop het doet, omdat ergens een stukje plakband zit.

Heeft iemand een idee waar dat aluminium voor dient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 16:52

InFamous

excommunicado

lijkt me gewoon een bracket om je hdd/ssd op zijn plek te houden anders heb je kans dat hij de conector sloopt.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seb1990
Mja het is echt alleen een heel dun laagje aan de binnenkant van het klepje. De ssd wordt door rubbertje aan klepje op z'n plek gehouden.

Maar als het klepje (zonder dat plakband) gewoon wordt vast gezet, maar niet helemaal strak wordt vast geschroefd met de twee schroefjes dan doet ie het, en als je ietsjes meer vastschroeft dan herkent hij ssd niet meer. Het lijkt er dan op dat er iets kortsluit, maar al zou het alu alleen zorgen voor aarding, dan kan er toch ook niks kortsluiten?

Ik vind het echt heel vaag, ook omdat ik al 2 kapotte ssd's heb gehad binnen 1.5 week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seb1990
Nouja het is al te laat. Ook deze ssd is kapot gegaan..... Ik snap er echt totaal niks van :| Mijn laptop sloopt gewoon die dingen |:(
Pagina: 1