Maxtor HD's sneller maken met tooltje

Pagina: 1
Acties:

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:26

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Haai piepel

Een tijd geleden alweer las ik af en toe iets over een tooltje waarmee je bepaalde schijven van Maxtor sneller kon maken door iets van een silent optie uit te schakelen ofzo. Heb er verder nooit meer naar gekeken want het model wat ik toen had kon het niet.
Heb nu een Diamondmax 60 40.9 GB HD van Maxtor. Kan deze schijf overweg met dat tooltje en is dat ook zonder gevaar?
En natuurlijk, waar kan ik het vinden?
Heb search geprobeerd, maar daar komt alleen maar uit welk merk ik had moeten kopen (IBM was wellicht beter maar mijn leverancier waar ik dealerprijzen betaal heeft geen IBM IDE, alleen SCSI).

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je toch niet goed gezocht:

[topic=115884]
[topic=134354]
[topic=102434]
[topic=72232]
[topic=104945]
[topic=49649]
[topic=90995]
[topic=102763]

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:26

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Sommige mensen zijn geboren zoekers ;)

Tenks

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Die Maxtor schijven staan standaard al op de snelste stand, met dat tooltje kan je 'em alleen langzamer maken (en dus stiller...):)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op Wednesday 14 March 2001 11:41 schreef KIP het volgende:
Die Maxtor schijven staan standaard al op de snelste stand, met dat tooltje kan je 'em alleen langzamer maken (en dus stiller...):)
Dat klopt dus NIET !
Ik heb dat tooltje ook en bij mijn ATA100 maxtor 40 gb diamondmax 60plus 7200 2mb stond dat acoustic gedoe aan standaard, dat heb ik dus uitgezet en hij is bij mij (ECHT GEMETEN) 3 keer sneller geworden !!!!

Als je ATA 100 gebruikt dan moet je even de harddisk op de ata 66 aansluiten want vanaf ata100 kun je de instelling niet veranderen, als je em goed hebt gezet moet je hem natuurlijk weer op de ata 100 aansluiten !

Vergeet niet even voor en NA te benchmarken en de uitslag hier te posten.

De URL IS http://www.maxtor.com/products/diamondmax/techsupport/technicalprocedures/21007.html

Zoek em op via www.maxtor.com en dan op "Softwaer Download" en dan Acoustic Management v3.2. Daarachter staat AMSET (dus http://www.maxtor.com/Softwaredownload/SoftwareDownload/main/SETACM.EXE ) en die heb je nodig voor het instellen !.

Eerst ff gewoon opstarten om de status te zien.

suc6>:)

edit: O JA, vergeet niet in real dos te draaien hé en geen dos prompt in windows! opstarten met F5 of F8. Ik heb et zelf met een boot floppy gedaan en het tooltje erop gezet (wel ff uitpakken dacht ik)