[aankoopadvies]Playstation, XBox of Wii

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:27
Zoals de titel al aangeeft zoek ik een advies, ik wil een gameconsole kopen die voornamelijk voor de kinderen (8,6 en 2) bedoelt is. Misschien dat ik het zelf leuk vindt om eens een racespelletje te spelen. In tegenstelling tot mijzelf zijn mijn kinderen een beetje digibeet.

De Wii lijkt als pluspunt de "motion detection" te hebben (maar grafisch minder?), de Playstation dat deze als Bluray speler te gebruiken is (alhoewel ik ook een MediaPlayer heb). De XBox lijkt minder geschikt omdat hier de meeste spellen 16+ zijn (ivm geweld, content etc).

Bij voorkeur zou de het console een HDMI aansluting moeten hebben, mogelijk HD (ik heb een full hd plasma tv). Netwerkaansluiting is beschikbaar bij de TV (gigabit).

Het is mijn bedoeling de console geschikt te maken voor het spelen van spellen vanaf harde schijf oid (ik wil geen collectie van dvd's/spellen etc die altijd zoek zijn).

"vroeger" speelde ik zelf games op de C64 en later A500 en A1200, daarna ben ik helemaal "uit" de games. Ik heb de A1200 nog staan met 2 Arcade joysticks, het eerste plan was om die aan te sluiten maar helaas ben ik het balletje en klepje van de muis kwijt.

Graag dus jullie advies: welke console is het meest geschikt, kloppen mijn voorlopige conclusies en welke tips hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Normaal zou ik blind de Wii adviseren met kleine kinderen. Dit kennen ze ook vaak van hun vriendjes.
Echter merk je dat zowel Xbox 360 als (in iets mindere mate) Sony nu proberen de kindvriendelijke kant op te gaan.

Xbox brengt komende week Kinect uit (Trackt je hele lichaam met een camera, dan heb je helemaal geen controller meer nodig) en Sony heeft sinds kort Move op de markt, een nauwkeurigere versie van de Wii controller.

Volledig spelen van harde schijf gaat alleen bij de 360, bij de PS3 kan je soms de game ook gedeeltelijk tot bijna volledig installeren. Echter in beide gevallen moet je wel de Disc als bewijs in de console hebben zitten dus daarmee verhelp je je probleem niet.
De 360 heeft heel veel games tegenwoordig ook digitaal online staan trouwens, dan heb je geen disc meer nodig. Echter betaal je dan wel in verhouding de hoofdprijs. Sony heeft dit volgens mij ook, weet alleen niet of dit net zo veel games zijn (ik koop nooit games on demand).

PS3 heeft idd blu-ray maar beide consoles hebben ongeveer evenveel 16+ games

De Wii is altijd een veilige keuze volgens mij voor kinderen. Echter zitten er een hoop voordelen aan de 360 en PS3 dus nu deze consoles duidelijk kindvriendelijker zijn geworden zou me proberen in te lezen in Xbox Kinect en Playstation Move.

Succes met de keuze. Let wel op dat in dit soort threads de meeste mensen hun eigen console adviseren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Genoeg keuze wat dat betreft. De xbox 360 heeft kinect sinds kort. Dat i.c.m. kinectimals geeft genoeg vertier aan de kinderen. Dat geldt ook voor de PS3 met bijv. little big planet. En voor de wii heb je een nog grotere assortiment om uit te kiezen. Als de console HDMI moet hebben valt de wii af. Ik zou kijken (wat keer op keer wordt geadviseerd) naar de games die je leuk lijken. Pak bijv. http://www.gamerankings.com/ erbij, zoek naar titels die je aanspreekt en je krijgt meteen een overzicht hoe de game zelf ontvangen is bij tig gamesites.

Tis een persoonlijke keuze die je zelf zult moeten maken. Zelf hou ik altijd een vast beslispunt aan: bij welk platform vind ik de meeste games naar mijn gading? Ik begon met de wii een week na de release. Was erg leuk tot er een lange wachttijd ontstond op vervolg games na een half jaar er van genoten te hebben. Verkocht en PS3 terug gekocht. Bevalt mij eveneens uitstekend. Maar als ik naar de games kijk: leeuwendeel is multiplatform, dus ik had net zo goed voor een 360 kunnen gaan. Slechts een enkele (als little big planet, uncharted) zijn exclusief voor de PS3. Nu echter ben ik van plan de PS3 in te ruilen tegen de nieuwe 360 slim editie. Waarom? Vanwege de Fable-reeks, kinect en Forza 4 (ookal duurt het nog tot volgend jaar tot ie uit is) Zo lijkt Kinectimals mij ook erg leuk, ookal is de doelgroep kleine kinderen. Gewoon een beetje tamagotchi maar dan anno 2010 :P

Dus tja, voor mij valt of staat de console met de games. Zo was ik eerst volledig niet in de 360 geinteresseerd. Heb het niet op al die games in het shooters-genre. Hou niet van HALO, Mass Effect, Gears of War en daarmee vallen veel 360 exclusives af. Andere dingen trekken mij dan meer aan om daadwerkelijk een 360 te kopen. Je zult dus per console op een rijtje moeten zetten wat je aantrekt tot die console en wat niet. En dan de console kopen met de meeste streepjes voor. Ergo: plus/min lijstjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

De wii is de meest kindvriendelijke console, volledige games vanaf je HDD spelen kan bij gen enkele console want de fisieke disk blijft altijd nodig dus daar kan je niet op filteren. Wel hebben alle drie de consoles de mogelijkheid games te downlosden welke je dan welvolledig vsn je HDD speelt.

Zowel de Wii en PS3 bieden gratis de mogelijkheid oonline te gamen waarbij ik alleen ervaring hem met PS3 en dat is een stabiel netwerk. Speel je niet vaak online dan is het niet hoeven afsluiten van een betaald abbo een grote pre. Verder moet je gewoon kijken naar de games. Alle drie de consoles zitten goed in de spellen met de Wii meer zooi en kinderspul. de PS3 en 360 krijgen ook steeds meer kindergames met motion gaming en natuurlijk de nodige hardcore klappers.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:27
swopdark schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:45:volledige games vanaf je HDD spelen kan bij gen enkele console want de fisieke disk blijft altijd nodig
Ook met mod/ombouw/chip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:48

PromoX

Flying solo

Welke console het best geschikt is om illegale games op te spelen zoek je zelf maar uit. Je loopt hier langer rond dan mij en je zult dan ook wel bekend zijn met het beleid omtrent warez en modchips en dergelijke.

Los daarvan blijft het toch heel persoonlijk en uiteindelijk kan ook niemand anders dan jezelf het beste een keus maken uit de verschillende consoles op basis van de beschikbare games, controller, wel/niet gratis online, verdere mogelijkheden, enz. Daarom (en vanwege de modchipvraag) sluit ik dit topic dan ook. Succes met je keuze :).

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.