Toon posts:

Hulp bij kiezen home cinema set

Pagina: 1
Acties:

• awwexl
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21-01 19:48
Afgelopen week mijn complete home cinema set verkocht van Sony. Ik zal jullie de specificaties van dit alles besparen. Ik kan zeggen dat het verouderd was en ik graag over wil naar een kwalitatief betere set met beter geluid en/of betere afstemming van componenten. Daar ligt nu ook direct mijn vraag. Op mijn zoektocht naar de juiste set (liefst 5.1) blijf ik zoekende op het web.

Mijn wensen zijn een goede home cinema set die ik tevens goed kan gebruiken om muziek te beluisteren. Ik ben kieskeurig wat geluid betreft maar geen audiofiel die alle klanken hoort of juist vervormingen in geluid heel snel hoor. Liefst voorbereid op de toekomst met bijvoorbeeld de mogelijkheid van het aansluiten van BluRay of dat er direct een BluRay speler bij zit. 1 optische digitale ingang en 2 à 3 hdmi ingangen is tevens een eis.  
Mijn budget is ongeveer 400 à 450 euro. Is het wijs om te kiezen voor losse componenten of een all-in-one set?

De volgende set lijkt mij aardig in de richting komen. Het betreft wel een dvd speler maar dat kan in de toekomst worden uitgebreid. Ik heb deze set beluisterd en hij voldoet aan mijn audio eisen.
http://www.voordeelhalen...._kardon_cinefortune_200bk

Maar is dit wijs ten opzichte van de keus voor losse componenten zoals de volgende receiver:
http://www.kieskeurig.nl/receiver/pioneer/vsx-520/903426/

En dan te kiezen voor een BluRay speler en dezelfde jbl speakers als bij het setje van Harman Kardon.

Graag hoor ik van jullie. Wanneer deze startpost te sumier is dan doe ik graag mijn aanvullingen. Ik heb alvorens gezocht op dit forum of mijn vraag er tussen staat. Mijn excuses wanneer mijn vraag wel te vinden is.

• marano
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21-04-2016
Ik heb zelf ook zo'n beetje elke thread op dit forum geleze. Wow, zo veel informatie. Ik ben zelf ook opzoek naar een goede home-cinema set/combinatie. Ik heb een budget van ongeveer 1000 euro en vroeg mij af wat een goede versterker icm speakers is.

Het komt in een 18m2 woonkamertje te staan en het volgende wil ik daarop aansluiten;
- mijn tv/iMac voor het beluisteren van mp3's via iTunes
- mijn ps3 (tevens blue ray speler)
- mijn pc
- mijn iphone

Een 7.1 setup zou leuk zijn. Ik heb gelezen dat de Jamo 60x speakers erg goed zijn.

Vaak worden van die bv Harman Kardon setjes verkocht met reeds meegeleverde speakers voor best weinig geld. Soms zijn dat HK speakers, dan weer JBL speakers. Ik heb alleen geen flauw idee of deze engiszins goed zijn.

Er zijn ook zo veel verschillende versterkers en setjes dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien. Morgen loop ik een rondje in de media markt, misschien dat ik daar wat wijzer word.

[Voor 13% gewijzigd door marano op 07-11-2010 01:24]

• rp87
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:31
marano schreef op zondag 07 november 2010 @ 01:19:
Vaak worden van die bv Harman Kardon setjes verkocht met reeds meegeleverde speakers voor best weinig geld. Soms zijn dat HK speakers, dan weer JBL speakers. Ik heb alleen geen flauw idee of deze engiszins goed zijn.

Er zijn ook zo veel verschillende versterkers en setjes dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien.
Same here!
Ik ben ook al tijden op zoek naar info wat betreft home cinema sets.
Hier op tweakers is genoeg te vinden over receivers, maar niet echt vergelijkingen (pro's/con's, goedkoop/duur, etc).
Het hele home cinema lijkt echt een oerwoud te zijn.
Gelukkig is er voor mij geen haast bij.

Maar zoals de TS ook al vraagt: wat is nou "beter", een set van HK met HK of JBL speakers of een losse receiver en losse speakers?

• Biatch
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 25-09 19:33
Niets is "beter". Het beste is om zelf in de winkel eens te gaan luisteren naar verschillende speakers/versterkers. De MM en Saturn helpen je daar graag bij. Wil je echt eens wat anders rij dan een keer naar Stassen Hifi of naar Best Home Cinema (ligt eraan waar je woont) Daar kun je voor ieder budget iets horen.
Ik wacht nu op de levering van de HKTS 16bq, ik vond dat een geweldige set en ik hoor het verschil niet zo goed tussen deze en andere (duurdere) speakers.
Luisteren is dus erg belangrijk en koop daarbij een receiver die erbij past. Ben voorzichtig met de overkill aan receivers. Duurder is niet altijd beter en je hebt natuurlijk niks aan een 7.2 receiver op een 2.1 of 5.1 set :)

• rallufff
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 02-08-2012
Hallo,

Ik ga over een paar maanden op mn eigen wonen en wil dus ook het één en ander aan home cinema aanschaffen.

Ik heb voor ogen om dit te gaan kopen.

TV: Philips 40PFL9705
Receiver: Harman Kardon AVR 460
Speakerset: Harman Kardon HKTS 60

Bij de blu ray speler twijfel ik tussen de PS3 en de Samsung BD- C8900S.
(Ik ben overigens (nog) geen game speler maar iedereen roept dat een PS3 ideaal is....!?)

Hoe zit het met het geluid van de PS3? Is dat net zo goed als van een gewone blu ray?

Ik neem aan dat dit de beste manier is om alles aan te sluiten voor optimaal beeld en geluid?:

Blu ray speler / PS3 -->HDMI 1.4 --> Receiver --> HDMI 1.4 --> TV ?

• Biatch
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 25-09 19:33
rallufff schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:35:

Bij de blu ray speler twijfel ik tussen de PS3 en de Samsung BD- C8900S.
(Ik ben overigens (nog) geen game speler maar iedereen roept dat een PS3 ideaal is....!?)

Hoe zit het met het geluid van de PS3? Is dat net zo goed als van een gewone blu ray?

Ik neem aan dat dit de beste manier is om alles aan te sluiten voor optimaal beeld en geluid?:

Blu ray speler / PS3 -->HDMI 1.4 --> Receiver --> HDMI 1.4 --> TV ?
PS3 geeft je natuurlijk nog de mogelijkheid om als media speler te gebruiken dat in tegenstelling tot een stand alone blu ray. De aansluiting van de HDMI kabels klopt zo. :)

• rallufff
Biatch schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:14:
[...]

PS3 geeft je natuurlijk nog de mogelijkheid om als media speler te gebruiken dat in tegenstelling tot een stand alone blu ray. De aansluiting van de HDMI kabels klopt zo. :)
Weet je ook hoe het met het geluid zit? Geeft dat de PS3 net zo goed door aan de receiver als een stand alone blu ray?

Ik lees op internet hier namelijk veel verschillende meningen over. 8)7

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:03

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

rallufff schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:11:
[...]
Weet je ook hoe het met het geluid zit? Geeft dat de PS3 net zo goed door aan de receiver als een stand alone blu ray?

Ik lees op internet hier namelijk veel verschillende meningen over. 8)7
De PS3 Slim geeft geluid exact hetzelfde door als een stand-alone Blu-ray speler. Bij een PS3 Fat zit het wat anders. Maar daar is op GoT al genoeg over geschreven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• rallufff
FeaR1986 schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:26:
[...]

De PS3 Slim geeft geluid exact hetzelfde door als een stand-alone Blu-ray speler. Bij een PS3 Fat zit het wat anders. Maar daar is op GoT al genoeg over geschreven.
Oké! Goed te horen..... Met een PS3 Slim ben ik klaar met 300 euro en bovengenoemde stand alone blu ray speler zit ik op 550/600 euro + het feit dat ik spellen kan spelen met de ps3 en de mogelijkheid om media player te gebruiken, kortom de PS3 wint op alle fronten? :*)

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:03

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

rallufff schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:56:
[...]
Oké! Goed te horen..... Met een PS3 Slim ben ik klaar met 300 euro en bovengenoemde stand alone blu ray speler zit ik op 550/600 euro + het feit dat ik spellen kan spelen met de ps3 en de mogelijkheid om media player te gebruiken, kortom de PS3 wint op alle fronten? :*)
Nee... de PS3 heeft toch wel enkele nadelen ten opzichte van een stand-alone Blu-ray speler. Zie onder andere FeaR1986 in "[Mini FAQ] Welke Blu-ray speler heb ik n...".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• rallufff
hmmmm gelezen! Oké, ik twijfel nog............ ga er nog eens rustig over nadenken wat ik ga kopen.

in ieder geval bedankt voor de info.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee