Toon posts:

BartPe:bestanden herstellen

Pagina: 1
Acties:

• Bullzeye26
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07-11-2010
Hallo,

Ik heb een vraag over het herstellen van bestanden met behulp van het opstartprogramma BartPe.

Een vriendin van mij heeft een computer(XP) die na een stroomstoring niet meer wilt doorstarten. Er staan nog een aantal bestanden op de computer die ze heel graag bewaard zou willen hebben, voornamelijk in de map 'mijn documenten'.

Ik probeer dit met BartPe. De Cd aanmaken en branden is gelukt en ook het programma draait op die computer. Nu hoopte ik via het A43 File management-tooltje de bestanden te kunnen terughalen, alleen kan ik de map mijn documenten hier nergens in vinden.

Doe ik iets verkeerd? gebruik ik de verkeerde software of moet ik misschien een andere plug-in downloaden om deze bestanden te kunnen verplaatsen naar een usb-stick?

Bij voorbaat dank! :*)

• J0HAN
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 12:27
Misschien handiger om de HD eruit te halen en in een andere PC erbij te hangen?

Heb niet veel ervaring met BartPE, maar wat je beschrijft zou inderdaad ook moeten kunnen werken.

[Voor 38% gewijzigd door J0HAN op 06-11-2010 16:01]

 MacBook Pro retina 15" (mid 2015)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

• Bullzeye26
Haha, dat was snel :) Bedankt voor de reactie.

Jah is mogelijk. Heb hier alleen een laptop ter beschikking.
Mijn oude torentje staat nog bij mijn ouders thuis(300 km verderop). Dat is dus niet zo handig, aangezien het nog even kan duren voordat ik daar naartoe ga.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

• ErgoStijn
  • Laatst online: 18-09 08:56
Een HD case kopen, en hem daarmee met usb aan je laptop hangen?

• Bullzeye26
Is altijd een mogelijkheid. maar het liefst zou ik het softwarematig oplossen. Het enige wat ik in principe nodig heb is even toegang tot de map mijn documenten en een mogelijkheid om deze bestanden op usb te plaatsen.

• J0HAN
Booten van een Ubuntu live CD is ook een optie. Werkt meestal prima!

• Bullzeye26
Oké. Heb even gegoogled en lijkt inderdaad mogelijk. Ik ga het proberen.
Laat jullie horen wat het resultaat is.

Bedankt voor de tips!

• ExtremelyBroken
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Normaal gesproken staat "mijn documenten" in C:\Documents and Settings\<gebruikersnaam>\My Documents

Maar dat kan worden aangepast. Dus als je het daar niet vind, hebben wij ook geen idee, en dan is het makkelijker om de inhoud van de hele disk ergens anders naartoe te kopieren.

Nog iets om te willen kopieren zijn de favorieten, en eventueel van firefox de bookmarks.html. Van Internet explorer staan ze geloof ik ook in C:\Documents and Settings\<gebruikersnaam>\ en van firefox heb je geloof ik in die directory ook een "Application Data" folder, daarin heb je weer Mozilla\firefox

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:50
Zolang je er geen nieuwe Windows XP/linux op installeer blijft alles staan.
Windows 7 en Windows Vista kopieren alle bestaande bestanden naar een map zodat je er later nog bij kan.

Het beste is waarschijnlijk met een Ubuntu Live Cd en een externe harde schijf je data te redden.
Kopieer dan gewoon de hele C:\Documents and Settings, want veel bladeren in Ubuntu die draait vanuit een CD is niet prettig.

• Bullzeye26
hebben jullie ook een link waar ik de live cd kan downloaden?

• J0HAN
Gewoon de standaard Ubuntu installatie disk downloaden. Het is hiermee mogelijk om vanuit een live omgeving te werken.

http://www.ubuntu-nl.org/getubuntu/download

[Voor 16% gewijzigd door J0HAN op 06-11-2010 16:26]

• Bullzeye26
Oke bedankt!

• Bullzeye26
Ik heb Ubuntu nu gebrand op een (nieuwe lege) dvd en de pc geprobeerd te booten maar hij leest de dvd niet(slaat hem over, terwijl de bootvolgorde in de BIOS-setup klopt). Hij pakt de cd waarop ik BartPE gebrand heb nog wel.

Heeft iemand nog suggesties? Misschien een alternatief?

• Bullzeye26
Ik heb even een screenshotje gemaakt met in BartPE.

Hierin geeft hij aan dat de C-schrijf 0 objecten bevat en 0 kb vrij is in totaal.
De B-schrijf(RAMDISK) bevat 39 mb, hierop bevindt zich de map documents and settings.
Betekend dit dat de bestanden helemaal niet meer te benaderen zijn?

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:50
Ik denk dat RAMDISK van BartPE is.
En dat de partitietabel van de harde schijf kapot is. Waardoor hij niet weet dat er iets op staat.
Probeer eens datarecovery software. http://www.runtime.org/

[Voor 40% gewijzigd door jeroen3 op 06-11-2010 17:37]

• Bullzeye26
Bedankt het antwoord Jeroen

Uiteindelijk heb ik de schrijf toch geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd. De belangrijkste data(trouwfoto's), bleken nog op een SD-kaart te staan. Die zijn dus niet verloren gegaan.
Bedankt voor de hulp en de snelle reacties!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee