Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:11
Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een nieuwe i7 bak waar ik graag OS X op wil gaan draaien; Mijn huidige hoofdbak is een MacBook en ik wil eindelijk naar een snellere machine waar ik ook meerdere monitoren op kan aansluiten;

Ervaring met OSX86 heb ik al, mijn vrouw draait op dit moment OS X op een ASUS P5N-E SLI; Dit heeft me echter een hoop tijd en moeite gekost. Daarom betwijfel ik ook of de juiste kexts ontwikkeld zullen worden om uiteindelijk Lion te kunnen draaien op die machine;

Op verschillende fora heb ik mogen vernemen dat er voor de C2D processors een aantal 100% vanilla moederborden waren; OS X disc erin en draaien maar; Ik kan deze echter niet vinden voor de i7-serie;

De enige die een beetje in de buurt komt is de ASUS P6T SE, hier moeten maar een paar kexts worden geïnstalleerd; Daar heb ik op zich nog geen moeite mee maar wel met de feature set van het moederbord, ik wil liever iets meer aansluiten en SLI voor in de toekomst. Wie heeft er suggesties voor een moederbord met een goede feature set die zo dicht mogelijk bij een 100% vanilla installatie komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
Maak eens een topic aan op Hackintosh.nl? Met daarin welke hardware je nu hebt, daar zullen er wat meer op reageren.

SLI gaat niet werken in OS X... Maar een GA-H55N-USB3 is wel een erg mooi moederbord op dit moment! Voor i7 zijn er ook erg veel moederborden.. Veel Gigabytes moederborden werken gewoon. Welke prijs moet het ongeveer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:11
iMick schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:12:
Maak eens een topic aan op Hackintosh.nl? Met daarin welke hardware je nu hebt, daar zullen er wat meer op reageren.

SLI gaat niet werken in OS X... Maar een GA-H55N-USB3 is wel een erg mooi moederbord op dit moment! Voor i7 zijn er ook erg veel moederborden.. Veel Gigabytes moederborden werken gewoon. Welke prijs moet het ongeveer zijn?
Dat SLI niet ging werken was mij bekend; Ik heb alleen wel de hoop dat wanneer ik het gebruik OS X het nog gewoon doet en dat ik onder Windows wel SLI kan gebruiken (zo niet, dan pech ;));

Ik was onder de indruk van de prijs/features van de GA-X58A-UD3R (het bord dat je zelf aanhaalt is volgens mij een i5 bord), maar als ik rondkijk dan schijnt daar een rev2 van te zijn waar een hoop mensen problemen mee hebben. Pre rev2 schijnt wel uitstekend ondersteund te worden;

Prijs heb ik het liefst <€200,- maar wanneer het bord 'echt' goed ondersteund worden dan mag het ook hoger zijn van mij; Ik moet en zal OS X draaien, anders blijf ik wel mn MacBook gebruiken :).