Hallo
Zit met het volgende probleem:
Wil mijn oude home-cinema set op mijn pc aanluiten maar er zitten geen 3.5mm pluggen aan de boxen.
De cinema set bestaat uit 5 boxjes + 1 subwoover en de uitgangen van mijn geluidskaart heeft maar een beperkt aantal uitgangen.

Dit is mijn idee:
center speaker + subwoover op lijn C/SW ( 2 speakers )
front speakers op lijn front ( 2 speakers )
rear speakers op lijn rear ( 2 speakers )
Tot zover kan ik ( als totaal audio noob ) het wel volgen maar hoe verbind ik de losse draadjes van de spekers aan mijn geluidskaart ???
Ik denk zelf met zoiets : 3.5mm Stereo Jack Plug

# Tip - Mic input
# Ring - +5V supply, (via a limiting resistor usually)
# Sleeve - Ground
Hier stuit ik dus op een probleem want als ik nu de center speaker + de subwoover op zo'n plug wil solderen hoe weet ik dan waar welk draadje op moet. Je zit toch met + of - ?
Het zelfde geld voor 2 front speakers op 1 zo'n plug te solderen je zit toch met links en rechts en de gezamelijke - pool.
Hoop dat iemand me verder kan helpen.
Zit met het volgende probleem:
Wil mijn oude home-cinema set op mijn pc aanluiten maar er zitten geen 3.5mm pluggen aan de boxen.
De cinema set bestaat uit 5 boxjes + 1 subwoover en de uitgangen van mijn geluidskaart heeft maar een beperkt aantal uitgangen.

Dit is mijn idee:
center speaker + subwoover op lijn C/SW ( 2 speakers )
front speakers op lijn front ( 2 speakers )
rear speakers op lijn rear ( 2 speakers )
Tot zover kan ik ( als totaal audio noob ) het wel volgen maar hoe verbind ik de losse draadjes van de spekers aan mijn geluidskaart ???
Ik denk zelf met zoiets : 3.5mm Stereo Jack Plug

# Tip - Mic input
# Ring - +5V supply, (via a limiting resistor usually)
# Sleeve - Ground
Hier stuit ik dus op een probleem want als ik nu de center speaker + de subwoover op zo'n plug wil solderen hoe weet ik dan waar welk draadje op moet. Je zit toch met + of - ?
Het zelfde geld voor 2 front speakers op 1 zo'n plug te solderen je zit toch met links en rechts en de gezamelijke - pool.
Hoop dat iemand me verder kan helpen.