Toon posts:

Asus Rampage III Gene + Core i7 950 in een Lian Li PC-V354

Pagina: 1
Acties:

• DMC90
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11:31
Beste mensen!

Ben hier nieuw op het forum en eigenlijk ook best met het hele hardware gebeuren. Ik bied dan van te voren alvast mijn excusus voor, in jullie ogen, soms dom geblaat.

Ik vind het tijd worden om een systeempje in elkaar te zetten en er is 1 ding al helemaal duidelijk. Ik houd niet van die high- (ook mid...) towers, en heb daarom gekozen voor een compacte Lian-Li PC-V345. Redelijk nieuw kastje met usb 3.0!

Het moeilijke - en juist leuke - is dat ik hier wel een high end hardware in wil 'proppen'. Vanwege de kast zit ik vast aan micro-ATX. Mijn oog is gevallen op een ASUS Rampage III Gene moederbord. CPU wordt een Core i7 950. Aangezien ik niet over een shitload of cash beschik nu ga ik mijn systeem in delen kopen en bouwen.

Ik heb vernomen dat die Rampage 3 een goede mobo is voor een micro ATX. Echter is hij erg prijzig...

Zijn er nu al vergelijkbare mobo's op de markt die mijn ongeveer dezelfde mogelijkheden (crossfire/SLI, sub 3.0 etc..) bieden als dit moederbord voor een lagere prijs? Zoja, welke dan natuurlijk :> ?

[Voor 3% gewijzigd door DMC90 op 06-11-2010 14:54]

• BTU_Natas
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16-09 08:52

BTU_Natas

Superior dutchie

Als je perse gebruik wilt maken van socket 1366. Zal het niet veel goedkoper worden kwa moederbord.

Als de prijs te hoog is, kan je beter gaan kijken naar een socket 1156 moederbord. (kijk maar even in de pricewatch)

En als je nog wat geduld hebt, sandy bridge (nieuwe processor lijn van intel) komt er aan. En dat schijnt nogal een preformance boost te worden.

• DMC90
Enig idee of die processors duurder worden dan ook? en of ze compatible zijn met een mobo als de rampage 3?

Ik zal zo iig even kijken naar 1156 mobo's.

Bedankt voor de reactie!

• -Cn-
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 01-09 13:25
deze gaan uitkomen op een ander socket en passen dus niet op een 1156 mobo. Helaas

• DMC90
wel op een 1336?

• BTU_Natas
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16-09 08:52

BTU_Natas

Superior dutchie

Nope, nieuwe socket = nieuwe processors...

• DMC90
Uitgaande van die nieuwe CPU's moet je dus eigenlijk wachten? Heb zelf net wat lopen zoeken en ik kwam al het nieuwe socket 2011 tegen. 2011 pin dus ja, niet toevallig dat ze ook in 2011 uitkomen xD

Wat raden jullie aan? 1336 socket met i7 of nieuw socket, waarvan ik niet weet of dat ook op micro atx komt, met sandy bridge? Enige kans dat de CPU's nu in prijs al dalen vanwege de opkomst van sandy bridge?

• drijfhout
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 29-08 17:11
Niks mis met socket 1336 hoor, sandy bridge zal waarschijnlijk ook niet veel beter presteren maar vooral wat zuiniger.
En het schijnt dat sandy bridge een wat moeilijker platform is om op over te klokken terwijl je met een i7 op socket 1336 makkelijk de 4Ghz haalt zonder echt veel kennis van zaken.

• DMC90
Goed om te weten. Moet ik eerlijk zeggen dat ik niet van plan ben te overklokken, denk niet dat dat verstandig is ivm koeling in mijn kleine behuizing. Is ook nog de vraag of ik gebruik ga maken van SLI of Crossfire. Om te beginnen maar gewoon 1 videokaart nemen en vanuit daar verder.

Ik blijf dan wel bij de sockets die nu gebruikt worden, 1156 en 1336. Denk overigens wel dat het een 1336 wordt. Rampage 3 krijgt overal zeer goede reviews.

• Sandertje03
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:10
rampage 3 gene krijgt van mij ook een hele goede review.
heb hem in combinatie met een i7 930 en doet goed zijn ding! nooit problemen mee.

waar je wel rekening mee moet houden is de koeling. je processor zou ik op een h50 of h70 koeler zetten.
en crossfire of SLI op dit mobo kan ook warmte problemen geven. dus goed kijken of je temperaturen niet te warm worden.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• ernst75
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-06 04:32
Je zou ook een 'tussendoor' upgrade kunnen overwegen aangezien je in delen gaat kopen en bouwen. Dit betekent dat je voorlopig even een minder mobo, geheugen, en processor neemt, misschien een i5 760 ? En anders amd :). Wanneer sandy bridge uit is, zet je deze onderdelen in de verkoop en als het goed is heb je ook extra geld bijgespaard en ga je voor je 'echte' upgrade.
Dit alles hangt een beetje van jezelf af eigenlijk. Wat voor software draai je, wat voor taken ? In hoeverre vind jij het nodig om NU een i7 950 te hebben ?

• DMC90
Denk niet dat ik zin heb om te wachten. Voor de taken die ik doe, voornamelijk gamen en ontwerpen met CAD e.d., die setup meer dan voldoet.

Maar niemand die een betaalbaardere mobo weet? Zie 1e reactie voor eisen.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:47
Waarom kijk je niet naar S1156 borden dan, heb je zoveel meer keus, en nog goedkoper ook.

• Sandertje03
Als je kijkt in de Pricewatch zie je dat je voor €150 een Mobo hebt met Sata-600 en USB 3.0 op socket 1366 basis.

http://tweakers.net/pricewatch/256920/asrock-x58-extreme3.html

Is 50 euro goedkoper dan de Asus rampage III gene.
Goedkoper als dit zul je niet vinden voor 1366 met sata-600 en usb 3.0

Check gewoon de pricewatch. en filter de factoren die jij wilt. kom je vanzelf bij het beste en goedkoopste bord voor jouw!

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:47
Je bent alleen vergeten het mATX filter aan te zetten. Houd je bij 1366 niet zoveel over :)

[Voor 5% gewijzigd door Nielson op 07-11-2010 00:46]

• Sandertje03
dan zijn het enkel de Rampage gene borden, dus of de Gene II of de Gene III.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee