Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296979

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ben op het moment druk bezig een nieuwe desktop pc aan het samenstellen met de BBG van deze maand. Een combi van de midrange game-pc en het multimedia systeem.

De huidige elementen heb ik inmiddels gekozen:
Kast Lancool PC-K58
Moederbord Asus P7P55 LX
CPU Intel Core i7 860
Geheugen Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9
CPU-koeling Scythe Mugen 2 Rev. B
Harde schijf Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Videokaart Palit GeForce GTX 460 Sonic (1024MB GDDR5)

Omdat het moederbord maar 1 pci-e 2.x 16x slot bevat is er maar 1 videokaart mogelijk, geen sli of crossfire grappen. Iets wat ik overigens ook niet nodig acht.

Nou heb ik bar weinig verstand van voedingen, dus bij deze vraag ik daarvoor jullie advies.
De voedingen die in de BBG worden genoemd zijn de XFX PRO650W en de Corsair VX450W.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:00

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296979

Topicstarter
Oké, mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de 'be quiet! Pure Power L7 530W'
Moet zeggen dat bovenstaande link wel het één en ander duidelijk heeft gemaakt, hoewel veel informatie toch iets te hoog gegrepen is voor me.

Wat is jullie mening over deze keuze? Is deze voeding geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaster94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Waarschijnlijk is 530W wel een beetje krap hoor. Ik zou zelf iets in de richting van 800-1000W nemen, dan weet je zeker dat het gaat werken.

De Pure Power L7 530W gaat trouwens sowieso niet werken, want die heeft maar 18 ampére op de 12V rails. De website van Palit vermeldt voor de GTX 460 Sonic 1024MB dat deze 24A nodig heeft met een voeding van minimaal 450W (hoewel dit meestal vrij ruim genomen is). Die ampéres bij de 12V zijn heel belangrijk, hieraan kun je vaak zelfs al zien of het een kwaliteitsvoeding is of niet.

Ik ben geen expert op dit gebied, maar omdat ik zelf ook een tijdje voor voedingen heb gekeken en me er dus noodgedwongen in heb verdiept kan ik bovenstaande wel zeggen. Ik hoop wel dat er nog iemand met meer kennis/ervaring wil bevestigen of het klopt wat ik zeg...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:28
Thomaster94 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:38:
Waarschijnlijk is 530W wel een beetje krap hoor. Ik zou zelf iets in de richting van 800-1000W nemen, dan weet je zeker dat het gaat werken.

De Pure Power L7 530W gaat trouwens sowieso niet werken, want die heeft maar 18 ampére op de 12V rails. De website van Palit vermeldt voor de GTX 460 Sonic 1024MB dat deze 24A nodig heeft met een voeding van minimaal 450W (hoewel dit meestal vrij ruim genomen is). Die ampéres bij de 12V zijn heel belangrijk, hieraan kun je vaak zelfs al zien of het een kwaliteitsvoeding is of niet.

Ik ben geen expert op dit gebied, maar omdat ik zelf ook een tijdje voor voedingen heb gekeken en me er dus noodgedwongen in heb verdiept kan ik bovenstaande wel zeggen. Ik hoop wel dat er nog iemand met meer kennis/ervaring wil bevestigen of het klopt wat ik zeg...;)
Ehh pardon? @TS Gewoon negeren dit antwoord...

800 tot 1000watt is ENORME overkill voor die setup, bij de setup zoals de TS laat zien zou juist een 530/550watt voeding bijna perfect gepast zijn; dan zit je rondom 80% van het vermogen van de voeding onder load. Juist als je een voeding neemt die zoveel over het werkelijke verbuikte wattage heengaat, dan gaat die voeding juist heel ineffiecient werken en dus (veel) meer stroom verbruiken dan nodig. Grofweg uitgerekend ga je met die setup nog niet eens over de 450watt heen, met die 530watt zit je dan dus precies goed. Maar zou je eventueel in de toekomst nog een 2e videokaart bij willen plaatsen, dan is misschien een 650watt voeding een betere keuze omdat je dan wat marge overhoudt... maar hoger dan dat is echt onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaster94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Aha.. Ik dacht gewoon hoe hoger hoe beter, en als de GPU al 450W nodig heeft... Ik heb nu in mijn PC (Acer Aspire M1200, dus vrij simpel) een HD4670 gezet, en met mijn van een vriend geleende 450W voeding met meer dan 20A op alle 12V rails (precieze amperes weet ik niet meer) krijg ik constant foutmeldingen etc.

Levert het ook daadwerkelijk problemen op als je een te zware voeding hebt of is het alleen verspilling van stroom?

(Excuses voor mijn domme opmerking, van fouten leert men zullen we maar zeggen :$)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:28
Thomaster94 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:41:
Aha.. Ik dacht gewoon hoe hoger hoe beter, en als de GPU al 450W nodig heeft... Ik heb nu in mijn PC (Acer Aspire M1200, dus vrij simpel) een HD4670 gezet, en met mijn van een vriend geleende 450W voeding met meer dan 20A op alle 12V rails (precieze amperes weet ik niet meer) krijg ik constant foutmeldingen etc.

Levert het ook daadwerkelijk problemen op als je een te zware voeding hebt of is het alleen verspilling van stroom?

(Excuses voor mijn domme opmerking, van fouten leert men zullen we maar zeggen :$)
GPU 450watt nodig? Je bedoelt het voeding advies wat wordt gegeven bij een kaart? Dat slaat op het totale systeem normaal gesproken ;)

Ik weet niet wat de overige specs zijn van dat systeem waar je een HD4670 in hebt gestopt, maar dat moet dan wel een flinke CPU zijn of een heeeeleboel extra kaarten en drives wil die 450watt niet genoeg zijn. Ik zou dus denken aan een brakke voeding ipv tekort aan.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 09-11-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25 is al genoemd, graag daar verder ipv in een losse topic.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.