Toon posts:

Super pc met waterkoeling

Pagina: 1
Acties:
  • 1.532 views

• Vale vista
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:24
ik wil graag een pc bouwen met de EVGA X58 Classified 4-way SLI Support, daar kunnen 7 videokaarten in. ik wil er daan ook graag 4x een EVGA 480 Hydrocopper in willen bouwen en nog 3 Quadro's. echter het blijkt dat de Hydrocopper's waterkoeling gebruiken en daar ben ik niet zo ervaren mee. zou iemand mijn uitleg kunnen geven hoe ik dat moet oplossen? Ik wil graag een Cooler Master HAF X behuizing hebben.

screens:
behuizing http://www.alternate.nl/h...=Behuizingen&l2=Big+Tower

moederbord: http://www.alternate.nl/h...&l1=Moederborden&l2=Intel

videokaarten: http://www.alternate.nl/h...ten+NVIDIA&l3=GeForce+GTX

en

http://www.alternate.nl/h...ten+NVIDIA&l3=Workstation

en hoe zit dat met koelreservoirs?
koelreservoir: http://www.alternate.nl/h...1=Koeling&l2=Waterkoeling

help me

[Voor 7% gewijzigd door Vale vista op 06-11-2010 14:10]

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:21
Eeuuuhh,

Je bent krap aan 13 jaar, en je wilt voor een kleine €10.000 een pc in elkaar zetten? :P

Wat wil je er eigenlijk mee doen als ik vragen mag? :)
Misschien ben je sommige onderdelen wel niet eens nodig (mocht je bijv willen gamen oid....)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Bobmeister
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20:38
Vraag eerst je ouders maar hoeveel ze voor een nieuwe pc willen betalen. Ik betwijfel nogal of ze €10000+ willen betalen. denk het niet ;)

• fridgeman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-09-2016

fridgeman

SomaFM Secret Agent

Vraag gelijk aan je ouders of ze de betekenis van "eigen initatief" willen uitleggen.

A Beginner's Guide For Water Cooling (Playlist)
YouTube: Watercooling the XFX 9800 GX2 XXX Video Card

Doet niet aan ontwikkelingssamenwerking.

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 27-09 22:50
don't feed the troll...

Litebit.eu voorraad check :).

• CDA441
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-08 17:46
fridgeman schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:46:
Vraag gelijk aan je ouders of ze de betekenis van "eigen initatief" willen uitleggen.

A Beginner's Guide For Water Cooling (Playlist)
YouTube: Watercooling the XFX 9800 GX2 XXX Video Card
Trubritar yeah! ik heb hem gesubscribed, hij geeft goeie info.
Maar ja, Vale vista, je wilt een pc bouwen en het kost zelfs meer dan een hele set, dat is wel een beetje teveel van het goeie toch? Ik zou liever dan de pc-builder functie gebruiken bij alternate zelf, je kan er dan ook nog garantie op kopen.

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:30

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Er zijn al veel vaker van die topics langs gekomen over 11 - 14 jarigen die 10K+ geld mogen uitgeven/gewonnen hebben. En altijd komen we tot de conclusie dat Twee kaarten in CF of SLI meer als voldoende is..

Geloof me, je bent veel goedkoper uit om nu een enkele kaart van 300 euro te halen. En dan over twee jaar weer, ect ect.. Je kan beter 10K uitgeven in 10 jaar tijd (En constant up-to-date zijn) als in 1x en gewoon over 4 jaar weer met niks te zitten.

Het mobo wat je daar aangeeft is echt puur gebouwd voor mensen die zwaar gaan OC'en met meerdere videokaarten. Niet voor een consument die (waarschijnlijk) wil gaan gamen met 4 videokaarten...

Gewoon een mooi setje halen met een i930, en een tweetal HD56870's en 6GB ram lijkt mij een stuk beter.. En dan zul je intotaal nog geen 1200 euro kwijt zijn.

[Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 06-11-2010 15:07]

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:21

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Sowieso vind ik het allemaal een beetje plausibel. Dat je vier keer een GTX480 wilt is nog ergens wel te "begrijpen". Niet dat het nut heeft, want zoals gezegd is gewoon SLI veelal al voldoende. Maar goed, je ziet het wel meer voorbij komen. Maar wat moet je in hemelsnaam met drie keer een Quadro FX 3800? Heb je wel uitgezocht waar die kaarten voor dienen of heb je maar gewoon enkele kaarten uitgezocht die je wel leuk leken?

Over hoe watercooling werkt en wat je allemaal nodig hebt kan je lezen in Cooling FAQ. Dus als je daar eens mee begint dan zijn er als het goed is voor jou al een hoop vragen opgelost. Echter blijven dan onze vragen wel staan wat iemand van dertien met een dergelijke PC moet.

Ik laat het topic voor nu nog even open, maar kans is redelijk groot dat er toch een slotje op komt...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Gerwinner
  • Laatst online: 07-12-2015

Gerwinner

Hugging earbuds.

Ik denk dat hij een suggestie voor sinterklaas doet.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:25
ik kom bijna tot de opmerking van maak een pc ala bbg en stort de rest op xxxxxxxxxxxx en dan ben ik ook tevreden.

• sjaakwortel
  • Laatst online: 21:58
je kunt ook gewoon luchtgekoelde 480's nemen, stuk makkelijker.

• Frietjemet
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15-12-2015
Dan zouden de quadro's niet meer passen :+

Een beetje heel erg overpowered, dat is gewoon zonde van het geld en de energie die het kost, over de levensvatbaarheid nog te zwijgen. Ik zou het zoals eerder gezegd houden op een cf of sli setje, een tri-cf of tri-sli opstelling gaat nog wat opgeleverde frames aangaat, maar 7 videokaarten voor gamen is nonsens, daar weten de drivers zich geen raad mee en zowieso een combo tussen quadro en geforce kaarten gaat zowieso niet.

• daantjer94
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:05

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

neem 4 GTX480 Luchtgekoeld of ga voor 5970 CF of 6870 4CF. Als je trouwens van je (vaders) geld af wil, ik wil je wel helpen:P

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

• JvW
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 27-01 14:43

JvW

On my way home...

Slightly offtopic...

Is er een denkbaar doel voor een systeem als dit? Ik bedoel: Een grafisch workstation rust je m.i. niet uit met 480's in SLI, maar een gamePC heeft weer weinig lol van Quadro-kaarten.

Overigens ben ik - omdat het kan - benieuwd naar de rest van de configuratie. SSD's in RAID 0+1? 24GB geheugen? Philips Cinema 3D scherm? Of misschien een muur van schermen? Voeding ter grootte van een kleine kerncentrale? Genoeg opgewarmd water van de waterkoeling om je huis mee te verwarmen?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Wellicht doet die jongen wel een werkstuk of heeft hij inderdaad zoveel te besteden dat het bijna zinloos is met dat reservoir (7 graka's :X ) + CPU wellicht.

Afijn, er passen inderdaad 7 kaarten op dat plankje maar de vraag is of je ook 7 16x lanes ter beschikking hebt, en niet bijv 2x 16 en 5x 4 lanes.

Ik zou met zo'n setup eerst even de TDP's vergelijken, optellen en een passend waterkoelingsresevoir voor zoeken. 3x 120MM op z'n minst zou geen verkeerde oplossing zijn.

M'n magische bol werken.

• daantjer94
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:05

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

#ProductPrijsSubtotaal
8Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB€ 110,04€ 880,32
3Dell Professional P2210€ 197,65€ 592,95
1Microsoft Windows 7 Ultimate (NL OEM 64bit)€ 154,-€ 154,-
1Cooler Master HAF X€ 148,-€ 148,-
1NZXT SENTRY LX€ 51,55€ 51,55
1Corsair Hydro Series H70€ 77,80€ 77,80
1Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 123,50€ 123,50
1Saitek Cyborg R.A.T. 7€ 75,-€ 75,-
1Intel Core i7 980X€ 858,19€ 858,19
2HP 16X SATA Blu-ray Writer (AR482AA)€ 280,84€ 561,68
1Silverstone Strider SST-ST1500-V2.0€ 308,50€ 308,50
1OCZ Z-Drive R2 p88 PCI-Express SSD 1TB€ 3.474,50€ 3.474,50
2OCZ Reaper HPC DDR3 PC3-17000 Low-Voltage Triple Channel€ 537,-€ 1.074,-
1Asus Rampage III Extreme€ 302,60€ 302,60
3Asus EAH6870/2DI2S/1GD5€ 216,50€ 649,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 9.332,09

Als je het duur wil doen, doe het zo. Als je je ouders failliet wil hebben, ga je gang, maar quadro's en 480GTX'en? je kan er nog waterblokken bij kopen

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

• sjaakwortel
  • Laatst online: 21:58
een 1TB SSD lijkt me wat prijzig, beter 256 gig oid en dan nog een leuke raid 1+0 opstelling ofzo. Denk trouwens wel dat het lastig gaat worden om dit in die kast te gaan proppen.

[Voor 29% gewijzigd door sjaakwortel op 06-11-2010 23:04]

• Frietjemet
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15-12-2015
Haha dan kan hij nog niet eens alle hdd's aansluiten, op de rest is ook wel genoeg aan te merken, als ik 10000 euro moest besteden aan een pc werd het dat al zeker niet, alleen die Z-drive al, een ssd van 80gb is ruim zat met alleen os er op, meer is onverantwoord atm, zeker als je er 8 2tb hdd's naast hangt :P

Trouwens dat zalman 'reservoir' is een complete waterkoelings-unit, je hoeft dan enkel slangen uit je kast te leiden naar die unit, in de pc zitten ze uiteraard aangesloten op koelblokken. Ik kan je wel met 100% zekerheid zeggen dat je 4 gtx 480 kaarten niet gekoeld krijgt met die unit, ik denk dat een Feser 480 Monsta rad daar nog moeite mee krijgt >:)

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Frietjemet schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:15:
Haha dan kan hij nog niet eens alle hdd's aansluiten, op de rest is ook wel genoeg aan te merken, als ik 10000 euro moest besteden aan een pc werd het dat al zeker niet, alleen die Z-drive al, een ssd van 80gb is ruim zat met alleen os er op, meer is onverantwoord atm, zeker als je er 8 2tb hdd's naast hangt :P
Niet dat ik het van enige kennis vind getuigen (integendeel zelfs) dat iemand zo'n PC zou bouwen hoor, maar een 120 GB op een SSD krijg ik wel vol (de huidige Windowspartitie is 130 GB). Lekker wat spellen erop gooien is geen gekke gedachte natuurlijk, zeker als het spellen à la Oblivion of GTA IV zijn.

[Voor 8% gewijzigd door Camacha op 06-11-2010 23:24]

Persuader of bytes.

• CDA441
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-08 17:46
offtopic:
Als je nog wat geld over is geef het dan maar aan mij ;)

[Voor 15% gewijzigd door CDA441 op 07-11-2010 00:00]

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 02:23

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ach wie kent het niet, gewoon shoppen en de beste rig samenstellen die je kan bedenken, laat die jongen lekker ff kwijlen joh :P

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:21

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ik ga dit topic toch maar op slot zetten. Aan de ene kant omdat ik nog steeds het nut van het topic niet in zie/de geloofwaardigheid van dit topic sterk in twijfel trek. De andere reden is omdat het grootste aantal posts niets toevoegen aan dit topic.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee