Toon posts:

default gateway is not available WIN7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• jmjap
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 27-06 14:55
Beste mede tweakers :)

Ik krijg de laatste tijd de hele tijd default gateway is not available ( sinds anderhalve week),
Als ik de computer uit slaap mode zet, of als ik video's aan het kijken ben op internet etc
Als ik dan trouble shoot do dan lost het probleem vanzelf op maar is er dan weer na een tijdje ( wisselt van 10 minuten naar uren). Verder werkt het bij alle andere pc en apparaten prima alleen met mijn pc niet.

Ik heb op internet al voor diverse antwoorden gezocht maar iedereen verteld daar iets anders,
Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen.

Mijn pc
Asus moederbord
Phenom 2 955 x4 black edition processor
Nvidia Gtx 480
Realtek ehternet adapter

Ik heb het volgens mij sinds de nieuwe driver van nvidia maar durf dat niet 100% te zeggen, Heb al geprobeert opnieuw te installeren maar dat had geen effect.
Heb ook geprobeert:

*winosock te resetten
*via cmd Ip instellingen gereset
*vast gateway in te stellen
* router te resetten

EDIT: merk nu ook op dat het gewoon random gebuurt, ben nu aan t downloaden en valt elke 15 minuten ofso telkens weg.

[Voor 5% gewijzigd door jmjap op 06-11-2010 13:51]

• Spacespider
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 22:51
Kan het niet liggen aan je router of netwerkkabel? Welke router gebruik je?

• jmjap
Spacespider schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:13:
Kan het niet liggen aan je router of netwerkkabel? Welke router gebruik je?
daar licht het niet aan deed het eerst perfect en nog steeds perfect op de andere computers

• Gratzip
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 26-09-2020
Heb je al de kabel van een goedwerkende pc in de wegvallende geprobeerd?

• jmjap
bedankt voor de comment, maar het licht niet aan de kabel heb het probleem pas 1.5 week en werk al 3 jaar met dezelfde kabel op deze kamer

• jmjap
heb het al opgelost :P na 2 weken xD heb de realtek ethernet driver geupdate en nu werkt hij wel.. wat ik opzich wel heel raar vindt aangezien hij het van te voren wel deed maarja

bedankt voor de hulp

• martjah
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:38

martjah

Appel

Ik heb een soortgelijk probleem gehad omdat mijn pc altijd in slaapstand werd gezet.
Hierdoor ging de ip informatie krijgen niet helemaal goed met de DHCP. Heb vervolgens gewoon alles vast gezet op de computer en toen geen problemen meer gehad.

• SED
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:54
controleer je driver van de netwerk kaart!

Soortgelijk probleem opgelost met nieuw driver. PC kwam na slaap stand nie top het netwerk. repareren werkte wel.. nieuwe driver ( van laptop levernacier, niet de generieke van windows 7'en voila probleem opgelost.

Copyright and left by SED...

• jmjap
het is nog steeds niet opgelost:

het blijft meestal rond de 7 dagen weg en dan is het er weer. dan isntalleer ik de driver van nvidia /of de netwerk driver en dan doet hij het weer feilloos voor een aantal dagen en dan begint het hele zooitje weer van begin af aan.

of ik de videokaart driver opnieuw installeerd of de internet driver het helpt allebei .. voor een paar dagen en dan is het probleem weer terug :s

• jmjap
iemand een idee wat ik hieraan kan doen?????

• Ventrigo
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Als je de repley's leest wordt er gevraagd om het ip adres statisch in te stellen, al gedaan? Was dat een oplossing? Zo nee, krijg je dan een andere melding of dezelfde?

Maar je hebt dus een Asus Mobo EN een Realtek netwerk kaartje? Waarom twee? Al is 1 uit gehaald en gekeken of je die ander werkend kon krijgen? Wat is daar het probleem van?

Welk mobo heb je precies?

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

• jmjap
omstellen van ip en dergelijke werkt niet dat was een vande eerste dingen die ik probeerde samen met het vaststellen van de default gateway.

Ik heb asus moederbord waarin dat van realktek staat( aangezien er bij apperatuur realtek ethernet controller staat ga ik hier vanuit).

ASUS M4A79XTD EVO dat is mijn moederbord

• Ventrigo
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Oudere versie van de nVidia software al geprobeerd? Welke bios versie heb je? Nog niet de nieuwste, misschien een update proberen van je BIOS.

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee