Toon posts:

Vista laptop Format & Reinstall

Pagina: 1
Acties:

• Navigator88
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 11-02 17:03
Hallo Tweakers,

aangezien mijn laptop (Toshiba Satellite L330) enorm vol aan het raken is, vind ik het tijd om alles eens goed op te schonen.Alles eraf en weer een frisse start te maken.

Via een recovery DVD van Toshiba wilde ik Vista er opnieuw opzetten.
Tot zover gaat alles nog goed.
Een handleiding had ik hier gevonden
Wanneer ik dan de 'Toshiba Recovery Wizard' start krijg ik de volgende mededeling:

"Could not find HDD Recovery folder on second drive of the first hard disk. There is no valid HDD Recovery enviroment on this computer"

Ditzelfde bericht volgt nu wanneer ik alsnog een herstelschijf probeer te maken

Ook wanneer ik via een omweg probeer Vista alsnog geïnstalleerd te krijgen blijf ik helaas zonder resultaat.

Welke opties heb ik nu nog om alsnog Vista geformat en opnieuw geïnstalleerd te krijgen?

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
die HDD recovery folder staat meestal op een specifieke partitie. Bestaat die partitie nog wel?

Desktop | Server | Laptop

• Navigator88
Kijkende naar alle foutmeldingen ben ik bang van niet.

• Rupie
Vandaar dus mijn vraag of je dat kunt controleren ;)

• Navigator88
Nogmaals gekeken; maar de partitie bestaat inderdaad niet meer.
Daar loopt het nu telkens op vast

• Rupie
Dan zou je kunnen overwegen om ergens een DVD met de juiste Vista versie te 'lenen' en vanaf daar te installeren. Dan kan je je eigen key gewoon gebruiken. Als die herstelpartitie weg is gaat het je met de Toshiba recovery in ieder geval niet meer lukken ;)

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Gebruik gewoon een Vista DVD en je eigen code. Heb je gelijk een echt verse install zonder al die meuk van Toshiba.

• NMNN
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 12:26
En laat je niet verleiden om 'even een vista te torrenten'. Die zijn meestal voorzien van extra's die je liever niet wilt. Ook al gebruik je je eigen key voor autorisatie.

• Navigator88
Maar aan een productherstel DVD met Vista van Toshiba heb ik dus niet?

• Rupie
Aan de meldingen te zien niet als de recovery partitie niet meer bestaat. Het lijkt erop dat die DVD gebruik maakt van die partitie, al moet ik zeggen dat ik dat nog niet eerder gezien heb. Als je bij een HP de recovery disks hebt gemaakt kun je ook recoveren als de hele partitie verdwenen is. Maar wellicht dat Toshiba anders werkt.

Wat voor jou het makkelijkst is is denk ik om te kijken of je van iemand een originele Vista DVD kunt lenen voor de herinstallatie.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee