[Word] docx file is corrupt geraakt *

Pagina: 1
Acties:
  • 3.639 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik wordt hier niet goed, moet vandaag een verslag inleveren en was enkele bijlages aan het toevoegen. Ik had 3 plaatjes op 1 pagina, waarbij hij ineens een paar pagina's halveerde en dingen overlapte.. ik heb dat wel vaker dus ik sloeg mijn werk op, sluit Word af en wil mijn document opnieuw openen.. krijg ik ineens een foutmelding:
Het Office Open XML-bestand Verslag klimaatbeheersing kan niet worden geopend omdat er problemen met de inhoud zijn.

Ok - Details

Details: De naam in de eindlabel van het element moet overeenkomen met het elementtype in de beginlabel.

Locatie: Onderdeel: /word/document.xml, Regel: 2, Kolom: 781193
Behoorlijk vervelend! Ik zag hier op GoT 2 andere topics van Denise1 en Big-Guy, die hadden hetzelfde maar de methodes die daarin stonden werken voor mij niet:
-zipfile maken
-word recovery programma 'Stellar Phoenix' zegt dat MS Word niet correct geinstalleerd is dus kan niks doen
- openen in dreamweaver
- Openoffice openen (geeft algemene invoer/uitvoer fout)

Heeft iemand hier alsjeblieft de oplossing? Zit met mijn handen in het haar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06 22:58
Lijkt erop dat op de 1 of andere manier dat xml bestand niet meer valide is. Als je handig bent met xml, kun je dit bestand handmatig aanpassen in een text of xml editor ofzo.

edit: als je het document.xml bestand kunt vinden, zou ik ook eventueel kunnen kijken of ik hem kan repareren.

[ Voor 24% gewijzigd door stp_4 op 06-11-2010 13:10 ]

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Ik heb aardige html kennis dus xml moet ook te doen zijn.. kheb inderdaad net een zipfile kunnen maken van het wordbestand, die geopend en daarin vond ik de document.xml .. daarin staat mijn verslag, maar met alle opmaak codes enzo.. ik zie maar flarden van mijn tekst die ik geschreven heb.

kan je me toevoegen op msn?

kevinvd88 at zeelandnet punt nl

[ Voor 11% gewijzigd door Thrilled op 06-11-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
Thrilled schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:18:
Ik heb aardige html kennis dus xml moet ook te doen zijn.. kheb inderdaad net een zipfile kunnen maken van het wordbestand, die geopend en daarin vond ik de document.xml .. daarin staat mijn hele (tekstuele) verslag, met alle opmaak codes enzo..

kan je me toevoegen op msn?

kevinvd88 at zeelandnet punt nl
Heb geen msn op deze pc maar je kunt hem ook even mailen. Zie mail in profiel.

edit: als de xml goed zou zijn, moet je hem ook in bijvoorbeeld IE kunnen openen.

[ Voor 7% gewijzigd door stp_4 op 06-11-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Ik heb je net een mail gestuurd :) Ik ga het even proberen

/edit krijg de mail terug, ik typ toch echt het goede emailadres in.. stijn laagstreepje peters at planet punt nl

[ Voor 55% gewijzigd door Thrilled op 06-11-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Internet Explorer opent gewoon de hele lap met code.. Firefox laat het volgende zien:

XML-parsefout: niet-overeenkomende tag. Verwacht: </m:oMath>.
Regelnummer 2, kolom 781184:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
Ja, dat is het goede email adres, wat vreemd. Wat is de reden waarom je hem terugkrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Openoffice proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 09:57

E-Vix

Nu met sneeuw!

Aangezien je zelf zegt dat je wel vaker problemen in Word hebt gehad, en dat 'Stellar Phoenix' aangeeft dat je Word niet goed geïnstalleerd is zou ik als ik jou was hier ook even naar gaan kijken. Je kan op zijn minst Wordt even verwijderen en opnieuw installeren en vervolgens via Microsoft Update alle updates er voor binnen halen. Misschien kan je in de toekomst dit soort problemen daar mee voorkomen.

Voor de rest, er zijn duizend-en-één verschillende recovery programma's te vinden voor Word documenten. Probeer er eens een paar van uit. Dat is minder werk dan met de hand je tekst uit het XML bestand te halen en opnieuw op te gaan maken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
Heeft ie al gedaan. Ik zou notepad++ adviseren. Gratis en hier wellicht zeer geschikt voor. Met een beetje geluk geeft het programma meteen aan wat er fout aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Ga ik doen..

Stijn, de bijlage zijn bij elkaar 11 mb groot, heeft je mailbox daar problemen mee?

En openoffice werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
Thrilled schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:39:
Ga ik doen..

Stijn, de bijlage zijn bij elkaar 11 mb groot, heeft je mailbox daar problemen mee?

En openoffice werkt niet.
Crap, ja dat zou kunnen. Misschien kun je de adviezen van andere posters ook even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
stijn, ik zet het wel op mn ftp-server, kan je het downloaden..

of heb je geen zin meer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tsja, http://www.mediafire.com/ ofzo en post het linkje hier, misschien dat mensen willen helpen :p

Verder is het misschien mogelijk om een van de tijdelijke bestanden te recoveren met undelete-software, als je daar niet al te laat voor bent. Als word dreigt te crashen is het in ieder geval verstandig om voortaan eerst een backup te maken voordat je op opslaan klikt..

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Laatst online: 01:18
Ik heb net je document gedownload en kan hem idd niet openen in Word 2010, maar wel in de Windows 7 versie van Wordpad (incl. afbeeldingen). Misschien anders knippen vanuit Wordpad en plakken in een nieuw Word document?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Blij dat ik nog een pc heb met windows 7 hier :P Hij opent hem daar ook ja, maar niet helemaal... mijn werk is gelukkig niet helemaal verloren.. ook de formules kan dat ding niet lezen..

ik ga toch nog even door met het proberen van recovery programma's .. in ieder geval erg bedankt voor die tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
Ik ga ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Nu heb je er niets meer aan, maar voor een volgende keer: ik save zelf regelmatig onder een andere naam, gewoon een oplopend versienummer. Helaas helpt honderden euro's betalen voor een tekstverwerker niets om de kwaliteit te verbeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Er is een foutieve <m:oMath> en </m:oMath>; als ik die verwijder kan ik het openen. Resultaat:

http://www.mediafire.com/?mwchjyyd4xe1x1b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik pas de topictitel even aan (was: 'Paniekaanval, Word maakt bestand corrupt').
Overigens is het ongeacht de prijs van een pakket verstandig om te zorgen dat je altijd ook oude versies nog hebt. Dat kan via tooltjes, of gewoon (zoals ik) door elke dag een kopie te maken met nieuw versienummer=datum.

Als het met wordpad is te openen, dan is copypasten en 'alleen maar' de formules opnieuw maken waarschijnlijk het snelste. De formules zou je misschien zelfs nog deels uit de andere XML kunnen kopieren (via notepad), maar doe dat vooral in een kopie van je nieuwe document :P

Edit: zie boven :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
pedorus schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:23:
Er is een foutieve <m:oMath> en </m:oMath>; als ik die verwijder kan ik het openen. Resultaat:

http://www.mediafire.com/?mwchjyyd4xe1x1b
Ik was net een xml editor aan het downloaden om dat inderdaad te doen :)

edit: nou, krijg die troep niet zo snel geinstalleerd en moet zo weg. Misschien zou je nog kunnen kijken waar die fout in begin en endtag zit. Wellicht hoef je dan niet dat hele blok te verwijderen. Maar als TS het prima vindt, dan kunnen we het ook zo laten.

[ Voor 28% gewijzigd door stp_4 op 06-11-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Whoa enorm superveel bedankt!! Dit is echt een gigantische opluchting...!! :D

maar wat is er met de pagina's gebeurd? Normaal hebben ze een soort 'margin' aan de boven en onderkant, die lijkt totaal verdwenen. Hoofdstuk 9 (bijlagen) is zelfs maar 2 centimeter groot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Thrilled schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:33:
Whoa enorm superveel bedankt!! Dit is echt een gigantische opluchting...!! :D

maar wat is er met de pagina's gebeurd? Normaal hebben ze een soort 'margin' aan de boven en onderkant, die lijkt totaal verdwenen. Hoofdstuk 9 (bijlagen) is zelfs maar 2 centimeter groot :P
Ik zou wel even de tijd en moeite nemen om het geheel over te plakken in notepad en de plaatjes e.d. opnieuw in te voegen in een nieuw document. Anders heb je kans dat het op een later stadium alsnog weer corrupt raakt.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Ga ik doen, maar wat ik zeg, als ik een nieuw document start heeft het blanco bestand ook die vreemde margins, terwijl de instelling toch goed zou moeten staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
stp_4 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:26:
edit: nou, krijg die troep niet zo snel geinstalleerd en moet zo weg. Misschien zou je nog kunnen kijken waar die fout in begin en endtag zit. Wellicht hoef je dan niet dat hele blok te verwijderen. Maar als TS het prima vindt, dan kunnen we het ook zo laten.
Ik heb alleen die twee losse tags verwijderd en voor de rest niet. Mijn geweldige tools hiervoor waren firefox en wordpad. ;)
Thrilled schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:33:
Hmm, ik dacht dat jij die instelling neergezet had. Dit is een kwestie van dubbelklikken bovenaan de pagina waar normaal de marge zit om de marges weer weer te geven; het is een visuele optie die sinds word 2007 bestaat.
offtopic:
Ik heb het bestand weer van mediafire afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Waarom geven al die formules toch problemen? Ik ben hem nu overzetten naar een nieuw doc bestand, elke keer als ik een pagina heb overgenomen wil ik hem opslaan, maar omdat er formules in staan geeft ie een foutmelding. Als ik de formule eruit knip slaat hij hem probleemloos op.. Ik maak nu screenshots van elke formule en plak ze er in als afbeelding, dan doet ie het wel.. maar ik heb de rest van mn opleiding nog een hoop werk aan formules, dus dit vind ik drie keer niks..

En nogmaals, bedankt voor alle hulp jongens, duizendmaal dank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
He ja, het is inderdaad nog niet compleet ok, ook niet als je voor 'open and repair' kiest ipv open. Het lijkt enkel niet zo zeer aan de formules te liggen maar aan bepaalde blokken waarin formules voor komen. Als ik een bepaald stuk in een nieuw document kopieer en voor opslaan kies dan gaat het mis, maak ik dat ongedaan en plak ik exact hetzelfde in deeltjes dan gaat het wel goed. Vreemd. Het gaat bijvoorbeeld om de enter die tussen "Wet van Sabine:" en de formule in staat, die valt niet te goed over te nemen.

Het is dus een kwestie van deeltje voor deeltje kopiëren en kijken of het nog goed gaat, maar aangezien het al even later is neem ik aan dat het al gelukt is. Screenshots betekenen een verslechterde kwaliteit, dus dat zou ik niet aanraden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 21:57
Ook ik heb problemen met een corrupt docx bestand en haal daarom dit topic weer omhoog.

Mijn zus heeft heel veel tijd en moeite gestoken in een verslag. Helaas heeft ze dit alleen op een usb stick gezet en verder niet gebackup. Nu wil het bestand dus op geen enkele manier openen.
Ik heb al veel geprobeerd om nog tekst te redden:
- gehernoemd naar zip en dan proberen uit te pakken (uitpakken lukt niet)
- openen met OpenOffice
- diverse recovery programma's
- recovery functie in Word zelf

Helaas tot nu toe zonder resultaat. Meestal krijg ik een hoop gibberish met wat xml communicatie er tussen.

Ik hoop eigenlijk dat iemand mij zou willen helpen door ook een poging te doen.
Alle hulp zou enorm gewaardeerd worden.

Hier het document:
http://dl.dropbox.com/u/4701228/werkdocument.docx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Omdat dit probleem blijft terugkomen even mezelf quoten:
RemcoDelft schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:15:
Ik save zelf regelmatig onder een andere naam, gewoon een oplopend versienummer.
En ik kan het iedereen aanraden. Naast je regelmatige backup gewoon zorgen dat je kan terugvallen op een eerdere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-05 12:37
Daar is niets van over, als je niks beters hebt dan wordt het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Dit document is dusdanig klein, en bevat dusdanig weinig informatie, dat recoveren helaas niet gaat lukken. Open het maar eens met een hex-editor, het grootste deel is blokken met FF of 00, de headers van de gezipte bestanden een aantal keer opnieuw (hoort maar 1x), en vreemde blokken met unicode-achtige tekens die er niet in thuishoren. Zelfs recoveren als zip levert waarschijnlijk niets op.

Het enige dat je nog kan proberen is of er een .wbk-bestand is (word 2007 automatisch backup staat dan aan, wat standaard niet zo is). Ook zou je in de autorecovery-bestandslocatie kunnen kijken (standaard %appdata%\Microsoft\Word) met een tooltje dat verwijderde bestanden kan zien en terughalen. Als je echter inmiddels redelijk wat gedaan hebt op de gebruikte computer, dan wordt dat ook snel kansloos. Eerste stap is gewoonlijk niets meer met die computer doen (stekker eruit, booten vanaf USB met recovery software zoals the ultimate boot cd).

Ook verwijderde bestanden op de gebruikte usb-schijf zouden kunnen helpen trouwens. Iedere opslag levert gewoonlijk een (tijdelijk) nieuw bestand op. Microsoft-artikel over recovery: How to recover a lost file in Word 2007 or in Word 2003

[ Voor 11% gewijzigd door pedorus op 11-12-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
RemcoDelft schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:14:
Omdat dit probleem blijft terugkomen even mezelf quoten:

[...]

En ik kan het iedereen aanraden. Naast je regelmatige backup gewoon zorgen dat je kan terugvallen op een eerdere versie.
Alternatief wat ik al enige tijd gebruik is simpelweg je werkbestanden in dropbox stouwen. Dan heb je op het web gelijk gratis en voor niets versioning als er iets met het bestand gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Gomez12 schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:31:
[...]

Alternatief wat ik al enige tijd gebruik is simpelweg je werkbestanden in dropbox stouwen. Dan heb je op het web gelijk gratis en voor niets versioning als er iets met het bestand gebeurt.
Niemand ooit eens gehoord van Previous Versions. Feature in Windows 7 waarmee je elke save kan terughalen. Zeer handig voor word docs e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Gomez12 schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:31:
[...]

Dropbox ben ik geen fan van om privacy-redenen. Maar stel dat Dropbox om wat voor reden dan ook besluit al jouw bestanden te wissen, dan synchroniseert jouw PC ook, en ben je opeens alles kwijt, zonder backup! Zo vertrouw je volledig op een externe partij, en wel een partij die al bewezen heeft te liegen (personeel kan er niet bij ==> personeel blijkt er wel bij te kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Megamind schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:36:
[...]

Niemand ooit eens gehoord van Previous Versions. Feature in Windows 7 waarmee je elke save kan terughalen. Zeer handig voor word docs e.d.
Staat die tegenwoordig standaard aan dan?
RemcoDelft schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:17:
[...]
Dropbox ben ik geen fan van om privacy-redenen. Maar stel dat Dropbox om wat voor reden dan ook besluit al jouw bestanden te wissen, dan synchroniseert jouw PC ook, en ben je opeens alles kwijt, zonder backup!
1 : Privacy technisch is het twijfelachtig (maar imho niet meer dan iets anders "in the cloud")
2 : Dropbox is dan ook geen vervanger van een backup. Je moet nog steeds los backups maken, ik opper het enkel als simpel versionings systeem zonder nadenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 21:57
Bedankt voor alle genomen moeite. Ik vrees dat ik haar moet teleurstellen. De noodzaak van backuppen heb ik er ook nog eens ingehamerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullte
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-06 21:44
Dag, ik heb ook problemen met een docx file dat corrupt is geraakt.
Heb al via winzip geprobeert maar het helpt niks. Daarnaast heb ik dacht ik alle dingen die al genoemd zijn geprobeerd. Dit zonder resultaat.
Kan iemand mij helpen om het bestand te herstellen?

HIer staat het bestand: http://dl.dropbox.com/u/1...roene%20Erven%20v1.3.docx

AL vast bedankt.

Groetjes stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
De inhoud van dat bestand is niet echt te onderscheiden van random of gecodeerde data, er zit niets in dat lijkt op een .zip bestand. Tenzij je een idee hebt over een encryptie die erover heen is gegaan (besmetting met bekend virus dat bestanden encrypt?), wordt dat waarschijnlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullte
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-06 21:44
Zou niet weten betreft de encryptie. Bestand is gemaakt op een pc op de universiteit, vervolgens op een usb stick opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Woot. Een topic dat tot twee keer toe na een jaar omhoog geschopt wordt. :)

Compliment voor het eerst zoeken, maar na een jaar mag je best een nieuw topic openen. Eventueel verwijs je naar oude zoekresultaten. Om te voorkomen dat het december 2013 weer uit de krochten opstaat doe ik er nu maar een slotje op.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.