Beste Mensen,
Een vraag over een iets minder bekend product: Mindtouch (voormalig Dekiwiki). Ik ben al een aantal dagen bezig dit pakket aan de praat te krijgen (op verzoek van een klant) op een Centos webserver (met daarop directadmin) en mono. Omdat de installatie via de yum repo heel apache in de war schopte ben ik gegaan voor een installatie vanuit de source.
De installatie van webclient is gelukt, maar die van de api server die wil niet goed. De web client meld dan ook:
Dan vraag je af... draait de server wel:
Dat lijkt dus het geval te zijn, echter als we proberen verbinding te maken:
Nu zou je misschien denken dat het een firewall issue is. Maar dit is absoluut niet het geval. Ik heb namelijk het geheel ook op poort 8080 proberen te draaien waar normaal tomcat draait. Maar dat geeft hetzelfde resultaat.
Het log verteld ons ook niet zoveel.. Zowel in WARN als DEBUG log mode verteld het ons niet zoveel:
Ook de documentatie van Mindtouch zelf helpt niet verder en de reactie daar op de fora zijn niet van echt hulp. Ik heb beide mono 2.4.3. als mono 2.6.7. geprobeerd.
Wie kan mij helpen en heeft ervaring met mindtouch?
Een vraag over een iets minder bekend product: Mindtouch (voormalig Dekiwiki). Ik ben al een aantal dagen bezig dit pakket aan de praat te krijgen (op verzoek van een klant) op een Centos webserver (met daarop directadmin) en mono. Omdat de installatie via de yum repo heel apache in de war schopte ben ik gegaan voor een installatie vanuit de source.
De installatie van webclient is gelukt, maar die van de api server die wil niet goed. De web client meld dan ook:
Site settings could not be loaded We were unable to locate the API to request site settings. Please see below for debugging information. If this is a new install, try refreshing - the API is simply taking its time loading up! HTTP Response Status Code: 0 couldn't connect to host
Dan vraag je af... draait de server wel:
ps ax|grep mindtouch.host 32493 ttyp0 S 0:00 su -s /bin/bash -c exec /opt/novell/mono/bin/mono .../mindtouch.host.exe apikey REDACTED script /etc/dekiwiki/mindtouch.deki.startup.xml path-prefix @api http-port 8081 ip localhot connect-limit -5
Dat lijkt dus het geval te zijn, echter als we proberen verbinding te maken:
telnet localhost 8081 Trying 127.0.0.1... telnet: connect to address 127.0.0.1: Connection refused
Nu zou je misschien denken dat het een firewall issue is. Maar dit is absoluut niet het geval. Ik heb namelijk het geheel ook op poort 8080 proberen te draaien waar normaal tomcat draait. Maar dat geeft hetzelfde resultaat.
Het log verteld ons ook niet zoveel.. Zowel in WARN als DEBUG log mode verteld het ons niet zoveel:
-------------------- initializing
Ook de documentatie van Mindtouch zelf helpt niet verder en de reactie daar op de fora zijn niet van echt hulp. Ik heb beide mono 2.4.3. als mono 2.6.7. geprobeerd.
Wie kan mij helpen en heeft ervaring met mindtouch?