• ZeroXT
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-09 13:13
Beste allen,

Ik probeer 2 beeldschermen en 1 tv op een Ati HD5970 videokaart aan te sluiten. De kaart zelf heeft 2 DVI ingangen en 1 mini display port. Nu is het mij gelukt om via de mini display port de tv aan te sluiten op de videokaart en 2 andere normale monitoren aan te sluiten op de twee overige DVI porten.

In Windows worden alle beeldschermen herkent maar ik krijg het niet voor elkaar om op alle drie de beeldschermen hetzelfde beeld te tonen maar wel op elk individuele tweetal.

Hoe krijg ik het alsnog voor elkaar om 3 beeldschermen tegelijkertijd aan te sturen?

Voorbeeld:

• ZeroXT
Bump :)

• Marc Rademaker
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19:51
Ik gok dat je mini-displayport een passieve adapter gebruikt naar hdmi of dvi? Daar ligt je probleem, je hebt een actieve adapter nodig om de mini-displayport uitgang te kunnen gebruiken. Zoals deze: pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

Zelf heb ik ook een HD 5970 aangesloten op drie schermen en soms twee schermen en een tv. Mijn schermen hebben echter displayport, en dan heb je uiteraard geen adapter nodig.

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Het moet kunnen volgens ATI, alle combinaties worden ondersteund.

Hoe heb je de beeldschermen aangesloten? Worden de schermen correct herkend in Windows (merk, type)? Heb je de nieuwste drivers?
edit:

Ah, dat bedoelen ze met een "Active DP to DVI adapter" in die PDF. :+

[Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 08-11-2010 09:30]

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• ZeroXT
Ik weet niet of ik een actieve of passieve min display-port heb. Het is een kabel die je standaard bij een apple macbook krijgt.

De schermen worden correct herkent in Windows. Wel is het zo dat een scherm en tv op 1920x1080 beeld geven en beeldscherm nummer twee doet dat met 1280x1024. Ik weet niet of dat uitmaakt?

• dunedanh
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16:02
De kabel die je standaard bij een macbook krijgt is een passieve adapter, welke dus niet gaat werken. Wat overigens wel werkt is passief (mini-) Displayport naar VGA, dus mocht één van je schermen of je tv een vga uitgang hebben, dan kan je een vga kabel + passieve vga-DP adapter gebruiken. Dit kan je trouwens niet faken met een DVI kabel en een dvi->vga adapter, en vervolgens daarop een vga->DP adapter :9 .
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee