Netwerkverbinding tussen 2 PC's werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een netwerkverbinding tussen 2 Vista Business PC's. Op de ene PC (1) is een map gedeeld welke voor de andere PC (2) toegankelijk is. Sinds ik een nieuwe router (Fritzbox 7340) heb werkt deze verbinding niet meer.

Echter, werkt de verbinding vanaf een derde PC die ook aan de router hangt wel, hierdoor krijg ik de indruk dat het niet aan de router zelf ligt.

Op PC1 staat ook nog de public map gedeeld, deze kan ik wel benaderen vanaf PC2. Het ligt dus ook niet aan het delen van de mappen op zich. Verder staat de gedeelde map wel gedeeld (is immers ook te benaderen vanaf PC3) en heeft de gebruiker op PC2 100% zeker weten toegang tot deze map. De gedeelde map is in netwerkomgeving zelfs ook zichtbaar op PC2. Als ik deze echter aanklik krijk ik de melding:

"Windows cannot access \\pcnaam\mapnaam

Check the spelling of the name. Otherwise, there might be a problem with your network. Try to identify and resolve networks problems, click diagnose"

Het ligt ook niet aan de firewall op PC1 aangezien het ook niet werkt als ik deze helemaal uit heb staan. Verder wilde ik proberen "opnieuw in te loggen" vanaf PC2 op PC1 via netwerkomgeving in de verkenner. Ik heb in het begin 1 keer mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld sindsdien wordt dit onthouden en kan nergens vinden (ook niet na in Google te zoeken) hoe ik hier vanaf kan komen en opnieuw in kan loggen om te kijken of dat wel gewoon goed gaat.

Iemand met een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gelijk even geprobeerd en ja dit gaat inderdaad, ik krijg netjes antwoord als ik ping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
draai je nog een firewall op een pc en is je netwerkrange met je nieuwe router anders dan met je oude? ik heb gisteren nog ruzie gehad met mcafee total security op een windows 7 bak die ik vanaf mn xp laptop wilde benaderen (over smb). Toen ik de range van mn lokale netwerk (192.168.1.0/24) had toegevoegd aan mcafee ging het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie.

Zowel op PC1 als PC2 draai ik Norton 360. Echter, staat deze op "full trust" over en weer dus dan zou het geen belemmering moeten zijn. Ik heb het ook geprobeerd door Norton 360 volledig uit te zetten, maar ook dan werkt het niet helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Werkt verbinden op IP-adres wel? Welke IP's hebben de apparaten?

En hoe zijn de PC's verbonden? Allemaal bedraad, of sommigen wireless? Het kan dat de router het verkeer tussen bedraad en draadloos maar in beperkte mate toestaat.

En in principe krijg je een popup met een verzoek om je aan te melden als het opgeslagen wachtwoord niet meer werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 07-11-2010 15:31 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je verbinden op IP adres ?

De apparaten hebben interne IP's, in de range 192.168.178.XX, maar maakt dit verder iets uit?

PC's zijn allemaal bedraad verbonden.

Ja snap dat je dan normaal gesproken een popup krijgt als het ww niet meer werkt, maar omdat ik er verder niet uitkwam wilde ik het opnieuw moeten inloggen "forceren", ik weet alleen niet hoe ik dit moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee?

bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cork87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
Al geprobeerd om password protection uit te zetten ? En ipv via \\pc-naam te verbinden via \\ip-adres te verbinden ?

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst was ik bij iemand die nieuw internet had en dus ook een nieuwe router, daar werkte het interne netwerk ook niet meer. Het netwerk stond toen op een paar pc's nog op public, toen we deze op home network gezet hadden werkte alles meteen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, heb alle suggesties geprobeerd: IP verbinden, ww beveiliging uitzetten en gecheckt of netwerkinstellingen bij beide PC's op private staan, helaas helpt niks van dit alles..

Ik heb net nogmaals geprobeerd ook firewall en virus scan volledig af te zetten bij beide pc's, en dit werkt ook niet. Het rare is dat ik vanaf een derde PC op precies dezelfde manier wel verbinding krijg (gewoon met firewall , ww beveiliging etc. aan).

Kan het wellicht nog iets in de router en/of switch zijn ?

Of nog andere ideeën?

Ook zou ik graag nog eens proberen om de verbinding volledig "weg te gooien" en opnieuw aan te maken, maar dit krijg ik dus niet voor elkaar. Ook als ik in netwerkwachtwoordenbeheer de credentials weggooi dan onthoud windows toch nog ergens de logingegevens want ik hoef ze dan nog niet op te geven als ik in verkenner naar de netwerklocatie ga..

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:51
Niet per ongelijk je netwerklocatie op openbaar staan? niet goed gelezen...

[ Voor 20% gewijzigd door brambo123 op 16-11-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ah ok kan gebeuren he maar dat had ik inderdaad al geprobeerd:)

Nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van alles geprobeerd, maar kom er echt niet uit.. Misschien iemand met een oplossing?

bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

wat is er veranderd, voordat het niet meer werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het gekomen nadat ik een nieuwe router (zie ook eerste post) in gebruik heb genomen. Ik snap echter totaal niet waarom dat hiertoe zou moeten leiden.

Enige dat ik kan bedenken is dat de netwerkverbinding op een of andere manier "corrupt" is geworden, vandaar ook dat 1 van mijn vragen was of het mogelijk is deze verbinding er helemaal uit te gooien in de windows verkenner en dan weer opnieuw aan te maken (zodat ook opnieuw om gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd wordt). Dit lukt me tot op heden echter dus ook nog niet..

als iemand iets weet heel graag:)

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee? ik probeer het nog maar een keer..
Pagina: 1