Toon posts:

[HD 5470]Groen beeld tijdens film kijken op een LCD TV

Pagina: 1
Acties:

• vinnie51
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 29-09-2015
Een tijdje geleden heb ik voor het eerst met de HDMI uitgang van mijn laptop een film proberen te kijken op een LCD tv.
Met een aantal films werd het beeld om het kwartier groen. Niet compleet groen, je zag nog wel de contouren van mensen/auto's/gebouwen, maar de kleuren waren compleet weg.
Volgens een vriend van me zou dit zijn omdat mijn videokaart het niet aankan, maar diezelfde film kan ik wel gewoon op mijn laptopscherm kijken, en op een ander computerscherm die ik via VGA had aangesloten.

Dat ik daarna op een andere tv een andere film ging kijken oogde hij wat schokkerig, wat ook wel vervelend keek. Toen ik naar de taskmanager ging zag ik daar dat 1 core vol belast werd, en de andere 3 niet. Komt dit omdat VLC niet door meerdere core's wordt ondersteunt?

Het gaat dus om een ATI Mobility Radeon HD 5470 kaart, van 512 MB.
Verder heb ik een i3 2.13 ghz processor in met 4 gig ram.

Alvast bedankt! :)

• Sinester
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 07-09 12:28

Sinester

Game Guru

Groen beeld doet me denken aan mijn 8800GT die kapot is gegaan, bij elk filmpje dat ik wou kijken, kreeg ik groen beeld met geluid.

Probeer de nieuwste drivers is van de AMD site en zorg dat je de juiste codecs geïnstalleerd hebt

Hello there

• vinnie51
Sinester schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:59:
Groen beeld doet me denken aan mijn 8800GT die kapot is gegaan, bij elk filmpje dat ik wou kijken, kreeg ik groen beeld met geluid.

Probeer de nieuwste drivers is van de AMD site en zorg dat je de juiste codecs geïnstalleerd hebt
Maar hij is niet kapot. Want verder doet hij het wel, en het is op het kwartier.
Ik zal de nieuwe drivers wel installeren, en waar zijn die codecs voor?

• Sinester
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 07-09 12:28

Sinester

Game Guru

Wat doet ie verder wel? mijn 8800GT deed het ook nog perfect in Windows zelf, maar tijdens gamen viel hij uit en met filmpjes groen beeld.
edit: dat om de zoveel tijd het beeld soort groen word, kan toch duiden dat je kaart het aan het begeven is. Als je het kan probeer is een andere videokaart

Codecs zijn wel belangrijk, die zorgen ervoor dat je filmpjes goed kan weergeven
Wikipedia: Codec
Zonder codecs kan het zijn dat je alleen geluid krijgt, of je beeld niet goed weer gegeven word.

ik zou zeggen probeer de ffdshow codecs

[Voor 15% gewijzigd door Sinester op 06-11-2010 11:13]

Hello there

• Sandertje03
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:10
dit lijk inderdaad veel op je videokaart.

problemen met HDMI treden eerder op, net als problemen met de TV als je verkeerde resolutie hebt etc.
dus HDMI en TV kun je uitsluiten.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• boers706
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:16
Of wordt de vdeokaart na een kwartier erg warm waardoor het probleem optreedt.

• NATStudent
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 20:44
Als je het op je laptopscherm bekijkt gebruik je precies dezelfde codecs en videokaart als wanneer je het op je tv bekijkt. Aangezien het op je laptopscherm wel goed gaat is er met de codecs en videokaart niets aan de hand. Dan lijkt het me eerder een probleem met de kabel (of de HDMI uitgang van je videokaart).

Of heb je het alleen even kort getest op je laptop? In dat geval zou het nog een oververhittingsprobleem kunnen zijn wat pas na een tijdje optreedt. Wat zijn de temperaturen van je cpu en gpu op het moment dat het beeld groen wordt?

• Sandertje03
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:10
NATStudent schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:15:
Dan lijkt het me eerder een probleem met de kabel (of de HDMI uitgang van je videokaart).
eerder gemeld:
Sandertje03 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:03:
dit lijk inderdaad veel op je videokaart.

problemen met HDMI treden eerder op, net als problemen met de TV als je verkeerde resolutie hebt etc.
dus HDMI en TV kun je uitsluiten.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• vinnie51
Sinester schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 11:10:
Wat doet ie verder wel? mijn 8800GT deed het ook nog perfect in Windows zelf, maar tijdens gamen viel hij uit en met filmpjes groen beeld.
edit: dat om de zoveel tijd het beeld soort groen word, kan toch duiden dat je kaart het aan het begeven is. Als je het kan probeer is een andere videokaart

Codecs zijn wel belangrijk, die zorgen ervoor dat je filmpjes goed kan weergeven
Wikipedia: Codec
Zonder codecs kan het zijn dat je alleen geluid krijgt, of je beeld niet goed weer gegeven word.

ik zou zeggen probeer de ffdshow codecs
Verder doet ie alles.
Ik heb niet echt de mogelijkheid om een andere kaart te gebruiken. De laptop is in mijn ogen nog splinternieuw, 3 maanden oud. Dan zou een videokaart het toch nog gewoon moeten doen?
En ik heb ook al heel wat films gekeken op mijn laptopscherm, en dan doet hij het gewoon.
NATStudent schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:15:
Als je het op je laptopscherm bekijkt gebruik je precies dezelfde codecs en videokaart als wanneer je het op je tv bekijkt. Aangezien het op je laptopscherm wel goed gaat is er met de codecs en videokaart niets aan de hand. Dan lijkt het me eerder een probleem met de kabel (of de HDMI uitgang van je videokaart).

Of heb je het alleen even kort getest op je laptop? In dat geval zou het nog een oververhittingsprobleem kunnen zijn wat pas na een tijdje optreedt. Wat zijn de temperaturen van je cpu en gpu op het moment dat het beeld groen wordt?
Ik heb geen idee hoe ik kan zien hoe heet mijn cpu en gpu zijn. Als ik trouwens op het moment van groen beeld switchen van dupliceren naar scherm uitbreiden of alleen projector had ik geen probleem meer.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee