[Aanschaf nw. PC] Werkt dit samen?

Pagina: 1
Acties:
  • 860 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mijn oude PC is aan vervanging toe. Nu wilde ik daarom mijn nieuwe PC zelf samenstellen. In het dagelijks leven ben ik webdesigner, dus heb niet echt veel actuele hardware kennis :) . Maar ik heb gekeken naar de Tweakers Best Buy Guide. Ik heb uit de BBG enkele onderdelen gehaald en via pricewatch enkele onderdelen aan het wensenlijstje toegevoegd.

Mijn vraag is of onderstaande lijstje bij elkaar past en geen conflicten oplevert en of het ook in de Tower allemaal past.

-- Aan te schaffen onderdelen voor samen te stellen PC --
AMD Phenom AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Processorkoeling Scythe Mugen 2 Rev. B
Socket AM3 moederborden Asrock 870 EXTREME3
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G
Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB
Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI
Cooler Master CM 690 II Advanced
Voeding Seasonic M12II 520W
DVD-brander Sony Optiarc AD-7260S Zwart

Nog een vraag. Ik wil een USB 3.0 schijf van 2,5" gaan aankoppelen. Kan dit via de bovenkant van de "Cooler Master CM 690 II Advanced" tower of kan dit niet en moet het via de achterkant (rechtstreeks op moederbord)? Het moederbord ondersteunt overigens USB 3.0.

Oh ja, ik ga de PC vnl. gebruiken voor ontwerp van websites, e.d. (Adobe CS, e.d.). Ik ben niet tot nauwelijks van plan games te gaan doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-06 00:44
Je zegt het zelf al: je hebt gekeken in de BBG. Dan neem ik ook aan dat je weet dat wij gebruik maken van de BBG-aanschaf topics voor advies voor een zelf samengesteld systeem.

In dit geval verwijs ik je door naar het volgende topic:
[BBG aanschaf] Multimediasysteem november - december 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07-2024

Chris_NL

Miauw

Zolang je de processor, RAM en moederbord niet hebt veranderd werkt het gewoon. USB3 gaat via de achterkant, USB3 hebben meer pinnetjes (maar ze blijven compitabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wat QErikNL zegt :)

Dit topic is gesloten.