Toon posts:

Intel Core i7 950 -vs- AMD Phenom II X6 1090T

Pagina: 1
Acties:

• E-Nok
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07-02-2019
Ik ben nu al enige tijd aan het steken in het samenstellen van een nieuw gamebeest (zie wenslijst).
echter ben ik nu tegen een grote vraag aangelopen waar ik niet helemaal uitkom..

ik heb mijn huidige combinatie met een intel core i7 950 samen gesteld en vind dit systeem dan ook helemaal het einde, echter nu kreeg ik van mijn vader gisteren een mail van een setup met een amd phenom II x6 1090T..

het verschil tussen amd en intel blijft voor mij een moeilijk iets... wat cijfertjes betreft lijkt de 6-core van amd sneller en dus beter te zijn. maar in de review van deze kan ik niet echt duidelijkheid voor me zelf scheppen of deze nou beter, slechter of gelijk aan een quad-core van intel is..

de amd is aanzienlijk goedkoper en toch blijft mijn gedachten staan op 6-core zou toch beter moeten zijn??
echter ben ik nooit een amd fan geweest en heeft intel me dan ook nooit teleur gesteld...

nu aan jullie de vraag......

welke wint!!! de intel of de amd? en welke is het meest betrouwbaar als het op overclocken en pure kracht aankomt????

pricewatch: AMD Phenom II X6 1090T

pricewatch: Intel Core i7 950

• Rctworld
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:15
Simpel gezegd kan de AMD in absolute zin niet aan de prestaties van de Intel tippen in de meeste situaties, staat tegenover dat gamen vooral een GPU afhankelijke bezigheid is en de AMD qua prijs/kwaliteit veel beter scoort. Hoewel je dan beter naar de 1055T kunt kijken ipv de 1090T, zou in principe dezelfde moeten zijn alleen dan met een lagere multiplier en dus ook een multiplier die gelockt is maar clockt wel goed over in de meeste gevallen.

De vraag is dan ook wat voor totaal set-up je gaat draaien(CrossFire/SLI of niet?), hoe groot je budget is en welke games je gaat spelen(sommige games gebruiken sowieso maar één of twee cores).

Persoonlijk zou ik het bespaarde geld liever in een betere grafische kaart steken, zelfs al ben ik zelf altijd geneigd voor de duurste te kiezen als die een stuk beter presteert, alleen voor jou bezigheid "gamen" ga je daar niks van merken ;)

Edit: Heb zojuist je wishlist gevonden 8)7 Anyway, als ik jou was zou ik voor de 1055T gaan en een HD6870 CrossFire setup nemen, daar ga je veel meer van merken dan van die Intel ;) Persoonlijk vind ik 1700 euro voor een systeem met 2 GTX 460's namelijk wel erg veel geld als je belangrijkste bezigheid gamen is :)

[Voor 14% gewijzigd door Rctworld op 06-11-2010 05:16]

• E-Nok
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07-02-2019
gamen is 1 van de dingen die ik veel doe... echter ik doe ook video en audio bewerking en wil dan ook graag iets neerzetten dat de komende 3jaar met gemak nog mee kan draaien... ik ben voor de 2 gtx 460's gegaan omdat dit tot 20% beter presteert dan een enkele 480. (en om heel eerlijk te zijn ben ik een grote fan van nvidea en zijn persoonlijke ervaringen met ati niet al te best)
ik speel met name veel WOW, race games als NFS en een goeie strat of shooter doet het ook altijd wel goed bij mij, en ik ben er nu eens helemaal klaar mee dat ik na een jaar een systeem te hebben al niet eens meer de nieuwste games op mooi graphics kan spelen.

ik zal zeker nog eens gaan kijken naar die 1055T in vergelijking tot de i7! maar nvidea zal zeker mijn keus blijven inplaats van ati.

mijn totaal budget is trouwens 1800,- ik hou alleen nog wat ruimte over omdat de nvidea 3D vision mijn interesse heeft opgeëist. dat zou dus betekenen dat ik een andere monitor en de 3D vision erbij moet rekenen, en 120hz schermen zijn niet goedkoop ;)
over een maand ga ik definitief bestellen, dus tot die tijd kan ik nog even verder stoeien.

bedankt voor de info!!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee