Toon posts:

Hannspree ST321MBB wil maximaal 1280x1024 pixels weergeven

Pagina: 1
Acties:

• Moossiee
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 02-12-2010
edit: zojuist zelf opgelost. Mijn excuses voor het posten hiervan

Hoi,

ik heb sinds gisteren een 32" LCD TV en krijg de resolutie niet hoger dan 1280x1024 pixels. 1920x1080 is op mijn crt scherm wel gewoon instelbaar maar de LCD TV geeft dan de melding dat het inkomende signaal niet wordt ondersteund. 60 Hz zoals het op de pc staat ingesteld zou de tv aan moeten kunnen volgens de handleiding

Ik heb de drivers van mijn videokaart geupdate. De kaart is een GeForce 6150SE nForce430 met nu driver versie 260.99. Overige info van de PC
- AMD Athlon(tm) Processor 2650e kolksnelheid: 1.61 GHz. 896MB
- Windows xp 32 bits Home edition versie 2002 service pack 3

Op de grafische kaart zit alleen een vga uitgang.

De firma Hannspree reageert niet op mail en is om 16.00 uur 's middags ook niet telefonisch te bereiken. De webwinkel waar ik hem gekocht heb reageert ook niet op de vraag of zij daarin mogelijk ondersteuning bieden. Ik hoor liever 'nee, zoek het zelf maar uit' dan niets van beide firma's en hoop dat iemand enig idee heeft hoe ik hoge resolutie wel op de lcd tv kan zien.

Alvast bedankt voor mogelijke tips

[Voor 7% gewijzigd door Moossiee op 06-11-2010 00:40. Reden: zojuist zelf opgelost, excuses]

• Rctworld
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 24-09 13:56
Er zijn genoeg tv's die geen 1080p(1920x1080) ondersteunen via VGA maar alleen via HDMI/DVI, ik zou zeggen, kijk daar eerst eens naar in de handleiding ;)

• Moossiee
Dat bleek niet het geval te zijn, het draait nu via vga op 1920x1080 pixels. Ik zal ook uitleggen hoe dat gelukt is zodat een ander er wellicht wat aan heeft.

Ik heb een custom resolution aangemaakt met het NVIDIA Control Panel. Gewoon de 1920x1080 maar bij het extra uitklapscherm onder de button timing in het keuzemenu standard de optie CVT reduced blank gekozen. Helemaal rechtsonderin het scherm verandert dan de waarde van Pixel clock en deze staat dan op 138.5000 MHz wat ook overeenkomt met blz 24 van de handleiding waar dat Nominale pixelklok (MHz) wordt genoemd.

lol, geen idee wat het betekent maar ik heb prima beeld nu :)

[Voor 0% gewijzigd door Moossiee op 06-11-2010 21:01. Reden: tikfoutje resolutie]

• Moossiee
Omdat mijn pc te brak is om HD af te spelen en mijn laptop een veel betere processor heeft heb ik nu het scherm aan de laptop hangen om een HD film te kijken. Ook hier weer hetzelfde probleem, geen 1920x1080 mogelijk. De laptop heeft een ATI radeon kaart en via het Catalyst control centre kan ik wel de hogere resolutie kiezen maar nergens die pixel klok aanpassen en het scherm draait nu dus op max 1280x1024.

Weet iemand wellicht hoe ik dat met een Ati kaart kan omzeilen?

• Moossiee
Volgens deze site:
http://www.playtool.com/pages/dvicompat/dvi.html
beetje naar beneden scrollen
kan ik in het catalyst control centre eenvoudigweg de optie Reduce DVI frequency on high resolution displays aanklikken en zou het moeten werken.

Die optie staat er in de nieuwere versie echter nergens bij.

Sorry als het een beetje een monoloog begint te worden maar ik word er echt enorm flauw van dat dit niet ff snel op te lossen is

• Moossiee
Heerlijk die zgn 'technische dienst' van ze ook die nu na een dag of 6 eindelijk met iets op de proppen komt: Een kopie van de bladzijde waarop de ondersteunde resoluties staan en erbij zeggen dat dat standaard formaten zijn en ik maar contact op moet nemen met de leverancier van de grafische kaart.

Ik heb toch echt duidelijk aangegeven dat er cvr reduced blank ipv standard gekozen moet worden bij een NVIDIA kaart. Het meest lompe is nog wel dat ze dat doen vanaf een mailadres waar je niet op kan reageren.

• Daan00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07-09 19:02
Aangezien dit probleem opgelost is, mag ik dit topic misschien wel 'kapen'

Mijn issue;
Ik draai een Eyefinity setup met 2x Samsung 2443BW (24") en 1 keer AsusVW198s (19").
Dit laatste scherm heeft een native resolutie van 1680x1050.
De Samsungs draaien via DVI en het Asus scherm via een HP Displaypoort naar VGA adapter.
Nu krijg ik mijn Asus scherm niet op de native resolutie, ik kan max 1440x900 instellen, of 1600x1200.
Als ik een samsung scherm via VGA/DP aansluit kan ik WEL gewoon een resolutie van 1920x1200 (native) instellen.
MAW, de combinatie displaypoort/vga zou de resolutie wel aankunnen, maar het komt niet voor in mijn lijstje.

Nu heb ik de site hierboven gelezen, en via een optie 'Reduce DVI frequency on high resolution displays ' zou ik dan handmatig de resolutie kunnen instellen. Echter, deze site dateert uit 2005 en die optie kan ik niet vinden in mijn Catalyst controlcenter.

Drivers voor mijn Asus scherm kan ik niet vinden, en op google kom ik meerdere berichten tegen dat er geen drivers voor dit scherm bestaan. Die kan ik dus ook niet updaten.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• Daan00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07-09 19:02
Aangezien niemand reageerd zal ik zelf even de oplossing posten :9

Mijn PC staat een verdieping hoger als m'n monitoren (ivm geluid/hitte) namelijk op de vliering.
Ik kom dus eigenlijk nooit bij mijn PC, staat altijd aan.
Mijn beeldschermen hebben alle 3 een kabel van 5 meter, 2 keer `DVI, 1 keer VGA.

Nu wou ik gister even mijn bios in, en daarvoor heb ik naast mijn PC een extra TFT scherm, tobo en muis liggen.
Ik sloot de extra monitor aan via de Displayport>VGA adapter, waar normaal het ASUS scherm aan hangt.
De monitor werd meteen door Windows herkend en de juiste resolutie kwam tevoorschijn.

Toen dacht ik bij mezelf, das raar, een oud scherm wordt meteen door Windows herkent en een nieuw scherm niet, maar komt in mijn configuratie als 'algemeen niet pnp' beeldscherm binnen.

Toen heb ik mijn Asus scherm naar de vliering getild, direct naast m'n pc gezet, daar aan de DP>VGA adapter gehangen (5 meter kabel er tussenuit) en voil√°, het scherm sprong op de juiste resolutie -1680x1050- EN werd meteen herkend als Asus VWS198.

Met andere woorden, dit lag dus niet aan drivers, of aan de displayport adapter, maar aan een brakke OEM VGA kabel!

[Voor 12% gewijzigd door Daan00 op 16-11-2010 04:10]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee