Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Onlangs heb ik een ASRock 880GMH/USB3 R2.0 moederbord aangeschaft onder andere omdat het over Sideport memory zou beschikken. Dat deze feature beschikbaar is op het bord staat op de site van ASRock (http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=880GMH/USB3) en in de manual van het moederbord. Ook zijn er meerde reviews te vinden die het hier over hebben. De bios van mijn bordje is versie 1.40, dit is de meest recente bios. De sideport optie niet in te stellen in de bios, ik kan alleen UMA of Disabled kiezen. De opties Sideport en Sideport+UMA missen. Het moederbord ziet er identiek uit als de foto van de ASRock site wat betreft layout en poorten. De opdruk "Sideport memory 128mb" ontbreekt, de rest komt overeen.

Wat moet ik doen om deze optie wel te krijgen in de bios, is er ergens een andere optie die ik moet enablen? Zijn er andere mensen met dit bord en het zelfde probleem? Het lijkt me dat dit een populair bordje is gezien het ook al enkele maanden in de BBG staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Het blijkt dat R2.0 een uitgeklede versie is van R1.0. Deze beschikt i.d.d. niet over sideport.

Voor mede forumleden zou ik zeggen, let hier bij op als je het bord wil aanschaffen en je wil de Sideport feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doutzen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-04 15:30
mijn dank is groot, nog net op tijd mn bestelling aan laten passen. Ik heb t nagezocht en de site van Asrock doet dit ook blijken. Nu maar hopen dat ze de goeie opsturen, dan kan ik e.e.a. verifiëren.

[ Voor 42% gewijzigd door Doutzen op 07-01-2011 14:33 ]