• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02-2025
Ik heb sinds enige tijd vreemde problemen met mijn dualscreen opstelling.

Ik heb 2 samsung 245B monitoren via DVI in dualscreen staan, dit werkt al jaren foutloos.

Nu sinds en week of 2 valt mijn linker scherm steeds uit, power lampje blijft branden, maar beeld gaat op zwart.
In het begin kon ik de reset/resync knop op het scherm gebruiken en pakte hij hem weer. Dat werkte daarna ook niet meer.

Ik heb in alle instellingen gekeken, aangezien ik eerst dacht dat het scherm misschien geen signaal meer kreeg, maar hij bleef geïdentificeerd staan.

Als het scherm is uitgevallen doet hij verder ook niks meer, ook geen menu-opties of dergelijke, power blijft branden maar verder is het scherm dood.

Als ik de stroom er afhaal en hem even later weer aanzet springt hij ineens weer aan.

Soms blijft hij het uren doen, andere keren valt hij na een paar minuten alweer uit om daarna uren niet te werken. Erg vervelend, zeker als je belangrijke taken op dat scherm hebt staan die je dan niet meer kan verslepen.

Na een reboot is het vaak ook tijdelijk ok.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Of is het scherm zelf gewoon echt gaar en moet ik 2 nieuwe schermen aan gaan schaffen?

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Switch de schermen eens van poort op je videokaart (en wissel de schermen in Windows ook even om). Als hetzelfde scherm weer uitvalt heb je in ieder geval je computer uitgesloten en ligt het waarschijnlijk aan de monitor zelf.

Enige optie dan nog is om het scherm aan een apart systeem te hangen en daarop te testen.

https://discord.com/invite/tweakers

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-02 13:33
Het klinkt als een defect scherm, met name omdat hij ook niet reageert op de menu-opties en dergelijke. Probeer de tip van redfoxert, als dat niet helpt is hij echt defect. Maar 2 nieuwe schermen is wellicht niet nodig: link

[ Voor 9% gewijzigd door Rupie op 06-11-2010 16:38 ]

Desktop | Server | Laptop