best practice voor install nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik vroeg mij af wat nu de beste volgorde is om op een juiste manier een bestaande videokaart te vervangen door een nieuw exemplaar. Dien je vooraf de oude drivers te de-installeren in Safe Mode?

Wat is een juiste werkwijze?

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100482

In safe mode? :?

Start je computer normaal op, ga naar apparaatbeheer, uninstall de videodriver, zet de computer uit, verwissel de videokaart, start de computer opnieuw op, installeer de drivers voor de nieuwe kaart en you're are done! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 12:43

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik zou even DriverSweeper eroverheen gooien, dan weet je tenminste zeker dat de oude drivers weg zijn. Anders kan het nog wel eens conflicten opleveren, waardoor je allerhande rare fouten krijgt.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ghost Dog schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:53:
Ik zou even DriverSweeper eroverheen gooien, dan weet je tenminste zeker dat de oude drivers weg zijn. Anders kan het nog wel eens conflicten opleveren, waardoor je allerhande rare fouten krijgt.
Dat dus, helemaal als je van Nvidia naar ATI AMD gaat. Verder gewoon de nieuwste drivers erop en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120346

Ook nog wel een belangrijk puntje..
Drivers unistallen van de oude kaart doe je eerst uiteraard, dan pc uit sapnning eraf, en dan pas gaan sleutelen.
Mja dan opstarten met de nieuwe / andere kaart, en laatste drivers voor de kaart instaleren.

En dan op de grond gaan liggen vingers in de oren en wachten tot het allemaal werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sticx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 20:58
Anoniem: 120346 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 09:42:
Drivers unistallen van de oude kaart doe je eerst uiteraard, dan pc uit sapnning eraf, en dan pas gaan sleutelen.
Mja dan opstarten met de nieuwe / andere kaart, en laatste drivers voor de kaart instaleren.

En dan op de grond gaan liggen vingers in de oren en wachten tot het allemaal werkt :)
Ja spanning eraf met de on/off switch op je voeding, maar niet de stekker eruit halen.. dan is je kast niet meer geaard. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:37

ABD

Deed ik ook altijd toen ik nog om de week van driver veranderde. Had geregeld problemen, w.o. bluescreens en die verdwenen toen ik de volgende methode gebruikte: Driver verwijderen, opstarten in safemode, Driver Cleaner* starten, rebooten en nieuwe driver installeren. Dat doe je eigenlijk omdat Windows anders automatisch de oude driver wil installeren en om restanten te verwijderen.

*inmiddels betaalt product, er is ook freeware te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 120346 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 09:42:

Ik was er vanuit gegaan dat het fysieke aspect van het wisselen geen probleem zou zijn, aangezien daar genoeg prima guides voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
bedankt voor jullie responses.

Had bij een maat van me een tijdelijke kaart geplaatst, en nu vervangen door een HD6870. Zijn bestaande kaart (8800 GTX) hield er na een jaar of vier echt mee op.

Een ander uitgevoerd volgens genoemde instructies en ging prima.

:)

New Build in Progress

Pagina: 1