luide piep

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09-2013
Hallo,

Een ongelofelijke harde piep 4 sec. Na opstarten pc, wanneer hij zich weer afsluit.(moederland lampjes staan aan en fans spinnen) duidt toch op een voeding probleem van mijn 2 gtx480 sli kaarten, of moet ik het ergens anders zoeken.

Geen beeld, alle voedingskabels zijn aangesloten.

[ Voor 9% gewijzigd door Domus von Dutch op 05-11-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat kan je toch gaan testen? Haal er een van de twee uit en kijk wat er dan gebeurt.

Met de informatie die je nu geeft (helemaal niets...) en het gebrek aan uittesten is er gewoon niets te zeggen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
Het zijn twee water gekoelde kaarten die er niet uit kunnen. Zonder de pc helemaal te drainen.

Ik hoop op iemand die durft te zeggen je voeding trekt het niet. Ik weet dat ik zelf aan de slag moet. Maar heb geen reserve voeding liggen. Ik wens even second opinion voor mijn volgende stap. Dus kan het mijn nexus voeding zijn die overbelast is geraakt?

[ Voor 64% gewijzigd door Domus von Dutch op 05-11-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Domus von Dutch schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:13:
Het zijn twee water gekoelde kaarten die er niet uit kunnen. Zonder de pc helemaal te drainen
En wat kun je nog meer zeggen? Wat heb je al geprobeerd? Andere voeding? Zie de link van CodeCaster, je moet echt zelf aan de slag.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:10
Ligt erraan wat voor 1. Als het bij het opstarten is, dan zullen 2 GTX 480s in principe geen probleem mogen zijn (dan verbruiken ze echt geen 600 watt samen). Verder zou je 1 GTX 480 gewoon uit het PCI-E slot kunnen halen en eventueel door iemand laten vasthouden zodat de waterkoeling kan blijven lopen.
Ik zou het wel ergens anders zoeken dan de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
Oke het lijt dat het klopt dat het niet de videokaarten zijn. Ik kan ze niet helemaal uit de pci-e sloten halen. Dus helemaal uitsluiten kan ik het nog niet. Ik zou het fijn vinden als iemand met een 480 kan testen of de kaart zonder stroom een harde piep toon geeft.

[ Voor 81% gewijzigd door Domus von Dutch op 05-11-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
Ik ga wel iets onorthodox proberen nu ik ga slapen en morgen werkt hij gewoon wel. Ik snap gewoon niet waarom computers iets niet meer doen of iets anders doen wanneer ze hebben uit gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-06 13:54

job

Een continue piep (wat jij beschrijft) is of een voeding probleem of een moederbord probleem.
Ik zou zeggen pak de handleiding van je moederbord erbij (ik kan hem niet opzoeken want je erg beperkt met de informatie die je levert) en kijk wat die piepcode betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
Het is een MSI Big bang Trinergy. Ik heb nu de power en reset button ontkoppelt. Nu start de pc op met een vijf seconde lange piep, maar gaat dan wel naar Windows zonder af te sluiten. Ik heb nu wel beeld alleen lijkt hij niet of hij de videokaarten goed detecteert. NVidea controlpanel is verdwenen en resolutie kan niet meer op zijn hoogste stand

Edit: Driver geinstalleerd geen probleem meer.

[ Voor 31% gewijzigd door Domus von Dutch op 06-11-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Jezus gast, ik wil niet lullig overkomen he, maar als je fatsoenlijke antwoorden wil, kun je het beste ook goede vragen stellen (lees: goede info geven).
Ik ga wel iets onorthodox proberen nu ik ga slapen en morgen werkt hij gewoon wel. Ik snap gewoon niet waarom computers iets niet meer doen of iets anders doen wanneer ze hebben uit gestaan.
Dit snap ik niet helemaal, je denkt ik ga maar slapen, en morgen zal hij het wel weer doen? Of was je gaan slapen en deed hij het de dagh erna wel weer?
Dit kan ook zijn omdat ik de videokaarten niet goed meer in het moederbord krijg terug geplaatst, maar zal drivers opnieuw installeren.
Nou ja, ik weet niet of je in de tussentijd (na het slapen?) nog "normaal" in windows kon komen, maar het zou best kunnen dat die 5 seconden piep (is het echt een andere piep dan die 4 seconden van je eerste post?) veroorzaakt is doordat je de videokaarten niet goed terug krijgt geplaatst. Dat is sowieso vragen om problemen eigenlijk maar goed.
Of misschien detecteert ie het wel niet goed omdat ie niet goed een verbinding kan maken mat de videokaarten? Goede terugplaatsen lijkt me eigenlijk belangrijker dan de goede driver...

Veel succes!

Edit: Toch hielp het blijkbaar. Maar ik zou toch echt nog eens kijken naar de aansluiting! Anders krijgt je kast straks een klein tikje en gaat een videokaart daardoor nog meer uit het pci-e slot :S

[ Voor 7% gewijzigd door crizyz op 06-11-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
Je hebt helemaal gelijk. Nee de piep is hetzelfde. Ik durf er geen klok gelijk aan te zetten hoe lang hij precies duurt. Maar het is één lange en een hele harde.

Videokaarten zitten overigens heel goed vast.

Maar ik denk dat ik de hele kast uit elkaar moet gaan halen wil het goed komen

[ Voor 29% gewijzigd door Domus von Dutch op 06-11-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit topic ga ik sluiten wegens een voor TS typerend gebrek aan enige vorm van eigen inzet.

Check je mail in de loop van de avond.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.