Toon posts:

[Acronis True Image]Backup e-mail terugzetten gaat niet

Pagina: 1
Acties:

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14:56
Vandaag Windows 7 geinstalleerd op mijn laptop. Hiervoor eerst met behulp van het programma Acronis True Image Home een backup gemaakt van mappen en bestanden, programma instellingen en e-mail.

Nadat ik Windows 7 heb geinstalleerd eerst alle updates geinstalleerd die binnen kwamen via Windows Update. Vervolgens Acronis weer geinstalleerd en de backup bestanden opgezocht die ik op mijn externe harde schijf heb staan.

Het terug zetten van de programma-instellingen en bestanden gaat allemaal vlekkeloos, zonder enig probleem.
Op het moment dat ik de e-mail backup terug wil zetten geeft Acronis aan dat het allemaal gelukt is, maar vervolgens is er geen verandering te zien en is de gebackupte e-mail niet terug te vinden in Outlook.

Ik kan de bestanden wel zien tijdens de optie om de backup terug te plaatsen, maar ik kan ze niet uit het backup bestand slepen.

Er staat echter belangrijke e-mail in, waaronder wachtwoorden, aanmeldingen, foto's en herinneringen. Ik wil deze dan ook echt ontzettend graag terug hebben, maar heb geen idee hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.

Heb inmiddels het geprobeerd met Acronis 2010 en 2011, maar bij beide hetzelfde probleem. Het gaat om een .tib bestand.

Please, help mij om mijn mail weer terug te krijgen!

• YellowOnline
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 27-06 20:15

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Is het probleem niet gewoon dat je Outlook de weg moet tonen naar je PST?

Wij gebruiken Acronis enkel voor volledige images, dus ik kan me wel geen beeld vormen van de file-per-file backup die ze blijkbaar ook hebben.

Intel i7 8700K | G.Skill SniperX 3200MHz 2x8GB | MSI Z370 PC Pro | Gainward GTX 1070 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 500GB | 2x Seagate 4TB

• Robbie T
YellowOnline schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:44:
Is het probleem niet gewoon dat je Outlook de weg moet tonen naar je PST?

Wij gebruiken Acronis enkel voor volledige images, dus ik kan me wel geen beeld vormen van de file-per-file backup die ze blijkbaar ook hebben.
Nee, want op het moment dat ik naar de folder ga waar het .pst bestand zou moeten staan, staat die er niet.
(C:\Users\Rob ****\AppData\Local\Microsoft\Outlook)

• Robbie T
Nog even een kickje :D

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Laat Acronis het dan op een andere plek zetten, en vertel Outlook waar het moet staan? Uberhaupt moet je dergelijke bestanden niet op de default plek zetten, het eerste wat ik doe is dergelijke bestanden naar een aparte datapartitie kopieren.

Geef het ook een andere naam. Dan kan je het herkennen.

[Voor 10% gewijzigd door gambieter op 06-11-2010 23:17]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16:31
Je kan wel in je backup neuzen, dan zoek je gewoon de PST op en plaats je die manueel terug?

• Robbie T
maarud schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:18:
Je kan wel in je backup neuzen, dan zoek je gewoon de PST op en plaats je die manueel terug?
Nee, want zoals in de eerste post staat vermeld, kan ik geen bestanden hieruit slepen.
gambieter schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:16:
Laat Acronis het dan op een andere plek zetten, en vertel Outlook waar het moet staan? Uberhaupt moet je dergelijke bestanden niet op de default plek zetten, het eerste wat ik doe is dergelijke bestanden naar een aparte datapartitie kopieren.

Geef het ook een andere naam. Dan kan je het herkennen.
Ook dit lijkt niet te werken, lijkt ook wel alsof hij alleen de bestanden op de default locatie kan plaatsen in dit geval.

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16:31
Robbie T schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:58:
[...]

Nee, want zoals in de eerste post staat vermeld, kan ik geen bestanden hieruit slepen.
ik zie het idd :P meende te lezen dat acronis dit wel kon, heb het zelf ook al een keertje gedaan... maar misschien was dat bij een image :)

• arie_papa
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 14:29

arie_papa

Running on Ubuntu

Volgens mij heeft Acronis gewoon een werkende image explorer heeft.
Daarnaast denk ik dat Acronis gewoon je bestanden netjes teruggezet heeft, aangezien je ook geen error kreeg.
Zoek je C: maar eens op pst bestanden. Waarschijnlijk vind die er meerdere.
Als laatste kun je outlook dan naar de juiste locatie laten wijzen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Robbie T
skinlee78 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:05:
Volgens mij heeft Acronis gewoon een werkende image explorer heeft.
Daarnaast denk ik dat Acronis gewoon je bestanden netjes teruggezet heeft, aangezien je ook geen error kreeg.
Zoek je C: maar eens op pst bestanden. Waarschijnlijk vind die er meerdere.
Als laatste kun je outlook dan naar de juiste locatie laten wijzen.
Acronis heeft niet mijn bestanden netjes terug gezet. Zodra ik ga zoeken kom ik alleen de huidige pst bestanden tegen en niet degene die Acronis heeft gebackupped.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Staat het bestand 'fysiek' wel op die plek in Win7?

Doe eventueel een volledig restore, bijvoorbeeld in een virtual machine (het hoeft niet te kunnen booten, als je het bestand maar terug kunt halen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Robbie T
Hoe bedoel je? Staat het er wel fysiek? De nieuwe .pst bestanden van outlook staan wel daar.
Virtual Machine kan ik nog wel even proberen ja.

• Guardian Angel
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Misschien dat ik het niet begrijp, maar Windows 7 heeft geen eigen email programma. Om oude email terug te halen heb ik voor de installatie de bestanden in Outlook geëxporteerd naar een bestand en later in Windows Live Mail geïmporteerd.

Als je daarna Outlook installeert en opent kun je vanuit live mail ook weer direct importeren. Op die manier heb ik al mijn emailberichten zonder probleem over kunnen zetten.

Misschien is het een optie om de oorspronkelijke versie van je OS terug te zetten.

ARME AOW’er

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee