Toon posts:

FPS gaat omlaag bij CF + Eyefinity

Pagina: 1
Acties:

• undeepdiver
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14-07 01:38
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 970 @ 3.20GHz 3.85GHz OC
Giga-Byte X58A-UD7
ATI RADEON HD 5870 (CYPRESS XT) X2 Crossfire
12 GB DD3
750 W Corsair voeding
2x SSD Raid 0
beeldscherm resolutie 5760 x 1200 ayefinety

Hallo mijn derde topic en nog steeds zijn alle adviesen welkom. Hieronder de situatie twee weken geleden...

I7 860 3.6 MHz
ATI Radeon HD5870 (cypress xt) safire X 2 in crossfire
Memory 8 gig DDR 3 SDRAM KINGSTON
2 x ssd riad 0
beeldscherm resolutie 5760 x 1200

Hai.. Ik heb gezocht op google.. tweakers doorgespit mijn buurman gevraagt...

Als ik crossfire inschakel gaat mijn FPS dramatisch naar beneden Dirt 2 40 naar 17
alles gaat erg schokkerig..
Ik heb al mijn drivers opnieuw geinstallerd de oude weggehaald met cc cleaner en driver sweaper.. kaarten omgedraait maar dat maakt niet.uit...na een week ben ik er klaar mee wie owie heeft de gouden tip.. Dit is mijn tweede topic alle aanbevelingen zijn welkom..

[b]Nu de nieuwe situatie ( Na advies van mede tweakers....)
Ik heb dus een nieuw moederbord, nieuwe processor I7 970 drivers opnieuw geinstalleerd settings aangepast in ATI Catalist en Games.. Crysis, Dirt 2, batllefield... g¨probeerd.. het is gewoon niet goed.

Als ik gross fire uitschakel gaan de frame rates bij alle spellen omhoog met de zelfde reselutie en settings en loopt het als een trein. As ik mijn tweede kaart aanzet met CF ""(ik heb ze ook gewisseld tussen slot A en B...) lopen de spelletjes niet goed..rare vlekken in het beeld. slecht opstarten van het progamma..langzaam

Mijn 3 Dmark is wederom goed 31500 met mijn vorige systeem was het 25000...

??? Ik heb geprobeerd op tweakers of Google te zoeken naar problemen met eyefinety en CF maar lees steeds de zelfde problemen over drie schermen en dat is niet mijn probleem want het werkt wel maar de FSB is gewoon nog steeds niet goed met CF ingeschakeld.

In Afwachting Mike...

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

• Zer0
  • Registratie: september 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

1. Zet je spellcheck aan
2. Probeer een andere crossfire bridge
3. Probeer alles is met één monitor

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• undeepdiver
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14-07 01:38
Hai..

Eerst het is FPS ... sorry

Ok een andere CF Bridge dat ga ik proberen maar dat kan pas morgen want ik heb geen spare...

Het is nog al warrig maar ik had een week geleden een andere topic geopend maar ik snap niet hoe ik dat moet linken ...Nieuw studie punt..:-)

Ik ga nu alles met een monitor proberen...

Bedankt en alle feedback is welcome

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14:14

Ed_L

Crew Council
Titelfix

• erikdeperik
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-08 12:15
enig wat ik kan bedenken is een te zwakke voeding.
destijds zelf meegemaakt,had een coolermaster voeding van 450 watt , bij een te hoge overclock stortte de framerate in elkaar .
nu heb je wel een 750 watt voeding maar ook een behoorlijke setup kwa energie gebruik.

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Dat kan ook zijn...

Ik heb ff niet naar je MB gekeken.. Maar wat ik nu denk is misschien dat 1 PCI-E slot x16 is en die andere PCI-E slot 8x is...

Nu kan ik het niet bekijken of internet, aangezien ik op werk zit..

Maar ik zou hier ook eens naar kijken... Want als 1slot 16x is en de andere 8x.. Dan gaan bijde slots op 8x werken...

Zelfs als met Intern geheugen..

Hopelijk kun je er iets mee ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-09 19:53
Soundstorm2010 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:14:
Dat kan ook zijn...

Ik heb ff niet naar je MB gekeken.. Maar wat ik nu denk is misschien dat 1 PCI-E slot x16 is en die andere PCI-E slot 8x is...

Nu kan ik het niet bekijken of internet, aangezien ik op werk zit..

Maar ik zou hier ook eens naar kijken... Want als 1slot 16x is en de andere 8x.. Dan gaan bijde slots op 8x werken...

Zelfs als met Intern geheugen..

Hopelijk kun je er iets mee ;)
Prestatieverschil tussen x16 en x8 is hooguit 2%. Dus dat zal het probleem niet zijn.

Wat het wel kan zijn is dat het onderste slot op x4 of lager loopt ;) Check dat even in de BIOS

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• Wallie Wallie
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:55
Volgens deze review is het verschil op hogere resoluties wel merkbaar (al is het nog steeds te verwaarlozen) als een x8 slot gebruikt wordt:
http://www.hardocp.com/ar...idth_perf_x16x16_vs_x16x8

Alleen volgens de Gigabyte website heb je wel 2 x16 slots voor je mobo. Wellicht je boekje erbij pakken en de kaarten in de juiste slot prikken?

[Voor 7% gewijzigd door Wallie Wallie op 26-11-2010 10:53]

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-09 19:53
Hmm, dat het bij hogere resolutie's wel merkbaar wordt wist ik niet. Maar volgens mij verklaart dat nog steeds niet het verschil van 40 vs 17 fps...

Dan nog, de UD7 is een high end moederbord, de x58 chipset heeft out-of-the-box sowiezo al de beschikking over 32 lanes. dus x16/x16 moet sowiezo kunnen. Ik denk dat het onderste PCI-e slot in de BIOS op x4 ingesteld staat ;)

[Voor 3% gewijzigd door FastFred op 26-11-2010 13:28]

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• Sandertje03
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:10
FastFred schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:33:
Hmm, dat het bij hogere resolutie's wel merkbaar wordt wist ik niet. Maar volgens mij verklaart dat nog steeds niet het verschil van 40 vs 17 fps...

Dan nog, de UD7 is een high end moederbord, de x58 chipset heeft out-of-the-box sowiezo al de beschikking over 32 lanes. dus x16/x16 moet sowiezo kunnen. Ik denk dat het onderste PCI-e slot in de BIOS op x4 ingesteld staat ;)
Moederbord heeft ook 2x PCIe x16 volgens website van Giga-byte.
Maar wil niet zeggen dat ze hier ook inzitten :+

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

heb je de 2 kaarten los al getest op defecten..?

Hardware.info Overclock Team

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee