Toon posts:

PC boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Royal-Roy
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22-09 14:47
Beste mede-Tweakers,

Mijn trouwe game pc draaide al zo'n 1,5-2 jaar zonder enig noemenswaardig probleem. Ik moest echter achter m'n bureau wat veranderen. Ik heb de pc netjes losgekoppeld en aan de kant gezet. Verder het ergste stof gelijk even voorzichtig van de fan's afgehaald met wat keukenpapier. Nu alles weer aangesloten en de pc boot niet meer...

Met alle software dingetjes ben ik handig, maar mijn handigheid en kennis van hardware is beperkt...

Bij het aanzetten gaan de casefans alle 3 aan, de CPU koelings fan, de voedignsfan en de fan van de GPU gaat netjes draaien. Het aan-lampje van de case gaat branden en een LEDje op de GPU geeft teken van leven. Dit duurt een seconde of 5 en dan slaat alles weer af en houd de stroom op, dan een seconde of 10 rust en de pc probeert weer te booten waarbij alle fans weer gaan werken etc.

Het scherm geeft aan uberhaupt geen beeld, bij loskoppeling geeft hij wel netjes aan geen signaal te ontvangen.

Kan het zijn dat ik ergens iets op het moederbord heb aangeraakt/verpest? Want ik verwacht anders dat het opstarten van de Bios toch zichtbaar zou moeten zijn? Of ligt het probleem eerder bij de harde schijf? Of moet ik simpeler denken aan een los kabeltje of iets? Ik heb al wat kabeltjes opnieuw in en uit geplugd zonder effect.

Iemand ideeen of suggesties wat te doen? Ik baal echt verschrikkelijk....

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Tja, als je alle kabels goed hebt zitten wordt het toch een kwestie van zaken uitsluiten denk ik. BIOS resetten en zo kaal mogelijk opstarten om te zien wat er dan gebeurd.

Desktop | Server | Laptop

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee