Toon posts:

De kwaliteit van een televisie scherm

Pagina: 1
Acties:

• The Bula King
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2020
Beste,
in de huidige consumenten elektronica gaan we meer naar een massaproductie, met kosten besparende ideeën,
dan een kleinere serie met hoogwaardige componenten.
Voorbeelden al om, mobieltjes, laptops, televisies die het na 2 à 3 jaar volledig de brui aan geven.
En wil je ze herstellen, dan zeggen ze , ach meneer de kosten zijn zoveel als de aankoopprijs van jou vorig toestel!

Nu bestaat er in de computerwereld al lang een grote keuze welke componenten je wil kopen.
Bv, je kan een moederbord of videokaart kopen met extra hoogwaardige componenten, en dikker koper bv
of je kan voor een budget model gaan.

Voor televisies liggen de zaken volgens mij iets anders.
Omdat er ondertussen maar enkele grote fabrikanten op de markt zijn die schermen en componenten leveren.
ik heb schrik , als ik een nieuwe televisie ga aankopen, dat het beestje de eerste 5 jaar niet zonder kleerscheuren er uit zal komen. laat staan 10 jaar...
Ik kan fout zijn natuurlijk , maar ik heb toch van vele al andere verhalen gehoord.

Mijn vraag eigenlijk,
Als ik een televisie koop van Samsung, of eentje van Sony of eentje van Loewe,
krijg ik dan qua kwaliteitscomponenten telkens een ander toestel, of is het interne toch allemaal één pot nat.
Met andere woorden, zijn er zo van die merken die bekent staan om kwalitatieve onderdelen te gebruiken in hun televisies en zo toestellen te hebben die het gemakkelijk 15 jaar kunnen volhouden?
Is er iemand op dit forum die daar iets over weet?

Met vriendelijke groeten
The Bula King

"fantasie is de sleutel tot de werkelijkheid"

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-09 23:50

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Dat verschilt over het algemeen per merk, en soms zelfs per TV-lijn.

Zo is de top van LG (LX9500) bijvoorbeeld een localdimming-panel, die je niet bij veel merken terug ziet komen.

Daarnaast staan BOSE, Bang&Olufsen en Loewe wel bekend om hun extra goede kwaliteit én design. :)

Wat is je budget?

[Voor 119% gewijzigd door SalimRMAF op 05-11-2010 20:36. Reden: CAPS lock]

Gulfstream G650

• Happy2000
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
[message=,noline]SalimRMAF schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:33[/message]:

Zo is de top van LG (LX9500) bijvoorbeeld een localdimming-panel, die je niet bij veel merken terug ziet komen.

....
Wat is je budget?
Dat zegt nog Niets over de kwaliteit van het toestel.

Ik werk zelf in technische dienst, wij repareren alle merken lcd / plasma's

Nou hebben we alle merken al wel gehad voor reparatie wat betreft plasma / lcd
En soms schrikken wij zelf ook wel van toestellen die na een jaar al voor reparatie komen, zelf loewe maar dit wordt meestal wel onder coulance gerepareerd.

Als ik zo naar de top 5 kijk waarvan wij veel reparatie krijgen is dat.

1 - Onbekende / goedkope Aldi / pipo merken, Zoals ..tech, salora, enz
2 - Samsung
3 - Philips
4 - Sony
5 - LG

Dit ligt natuurlijk ook een beetje aan het aantal verkochte toestellen per merk.

Panasonic komen we vrij weinig tegen terwijl er toch wel veel van verkocht wordt.
Panasonic heeft wel een probleem gehad met een bepaalde serie plasma panelen die defect raakten.

• the blob
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 24-06-2016

the blob

lé uber blob

SalimRMAF schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:33:

Daarnaast staan BOSE, Bang&Olufsen en Loewe wel bekend om hun extra goede kwaliteit én design. :)
:X

Wil jij niet weten hoe vaak Bose 321 setjes defect raken na 3 á 4 jaar (en daar betaal je dan minimaal 1000 euro voor)
En de Loewe tv's met hun "prima" kwaliteit hoogspanning, en B&O tv's die na 8 jaar ook de geest geven...
Uiteindelijk betaal je dus alleen voor het uiterlijk en de leuke reclame op tv 8)7

Geniet, maar luister naar goede hifi-apparatuur

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-09 09:25

Wat is je budget?
:? Wij zijn hier een week geleden ook op zoek geweest naar een nieuwe TV, en mijn vader is er ook zo 1 die graag een TV wil die lang mee kan. Een jaar of 15 geleden heeft hij een dure B&O gekocht, en ik moet eerlijk zeggen het is een mooie TV, maar het was zijn geld niet waard, want de techniek gaat gewoon snel vooruit.

Nu hebben wij echt zo ongeveer alle TV's bekeken, ook Loewe, maar het desgin vind ik echt verschrikkelijk lelijk. Allemaal een soort soundbar eronder, waar het standby-knopje in doorloopt :F

zoiets dus:

Wij zijn uiteindelijk gegaan voor een Panasonic plasma TV, de P50V20, die is dus besteld, en kan je over een tijdje vanalles over vertellen dus:)

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Wat is je budget?
Nee, die merken praten zichzelf vooral een kwaliteitskenmerk aan. Vooral Bose levert iets dat alleen op gebruiksvriendelijkheid goed scoort, maar qua kwaliteit treurig in elkaar zit. Design is iets waar je over kunt twisten, dat is heel persoonlijk.

Het is wel zo dat fabrikanten tegenwoordig vrij nauwkeurig uit kunnen rekenen wat voor componenten ze moeten gebruiken om een apparaat een X-aantal jaren mee te laten gaan. Ik geloof niet dat ze bewust een televisie na 2-3 jaar (net buiten garantie) kapot laten gaan, want daarmee snijden ze zichzelf in de vingers. Als mijn Panasonic G20 plasmatelevisie over 2 jaar kapot is, komt er geen Panasonic tv meer in de eerste paar jaar daarna. Mensen kunnen hun geld maar 1x uitgeven en kopen dan graag iets waar ze vertrouwen in hebben.

Wat ik dus wil zeggen: vroeger wisten fabrikanten veel minder van slijtage van onderdelen af. Toen zaten er geregeld televisies tussen die 15-20 jaar mee gingen en gewoon niet kapot gingen. Ik zie dat met de huidige technieken niet gebeuren, al is het maar omdat een CCFL of led na verloop van tijd flink verkleurt, waardoor de kleuren er niet mooi meer uitzien en een plasmatelevisie langzaam steeds minder lichtopbrengst krijgt (ik ben mij bewust dat dit pas na tienduizenden uren optreedt, maar in 20 jaar kijk je ook erg veel tv natuurlijk).

Maar om op de vraag van de TS antwoord te geven: at is niet te zeggen denk ik. Ik heb wel 's een filmpje gezien van iemand die een vrij jonge Panasonic plasmatelevisie die een defect had, had opengemaakt. Hij trof een heel net ontwerp aan met goede componenten. Iets wat hem echt vertrouwen gaf dat hij een goede televisie had gekocht. Maarja, die tv was dus kapot, dus ook zo'n model kan kapot gaan. En om nou iedere tv vooraf open te maken om de componenten te bekijken... De MediaMarkt ziet je aankomen ;)

[Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 06-11-2010 11:27]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:45
The Bula King schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:28:

Met andere woorden, zijn er zo van die merken die bekent staan om kwalitatieve onderdelen te gebruiken in hun televisies en zo toestellen te hebben die het gemakkelijk 15 jaar kunnen volhouden?
Is er iemand op dit forum die daar iets over weet?

Met vriendelijke groeten
The Bula King
Je wilt garanties die niemand kan geven. Stel je hebt een merk waarvan de tv's van 15 geleden het nu nog steeds goed doen. Mooi, maar betekend dit dat een nieuw model tv van hetzelfde merk die je nu in de winkels vindt dezelfde levensduur zal hebben? Antwoord weet je zelf ook wel. Vorig jaar kan er wel een nieuwe kwaliteitsmanager in dienst getreden zijn die besloten heeft wat goedkopere onderdelen te kopen.

15 jaar is trouwens wel erg lang om dat te verwachten. Dat haalde je vroeger wel met een z/w beeldbuis, maar hoef je nu niet meer op te rekenen bij een plasma- of lcdtv.

_██_
(ಠ_ృ)

• The Bula King
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2020
Atomsk schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:00:
Je wilt garanties die niemand kan geven.
Misschien is 15 jaar een utopie, maar 10 jaar zou ik toch wel met een televisie moeten kunnen verder "bollen"
Zeker als je voor de duurdere modellen gaat van allá 1500- 2000€.
Maar het is niet zo dat er één bepaald fabrikant dat als reclame gaat geven voor hun toestellen, nl kwaliteit.
zoals Miele dat doet bij hun huishoud toestellen.
en dat vind ik een beetje jammer.

"fantasie is de sleutel tot de werkelijkheid"

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
In de huidige wegwerpmaatschappij en met name het onder druk van de beurs moeten groeien, is het voor bedrijven helemaal niet meer interessant om producten te maken die lang goed blijven. Door producten te maken die niet langer dan een paar jaar meegaan, verzekeren fabrikanten zich van "repeat business": mensen kopen wel weer een nieuwe...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11:49

mr.DJ95

3D print nodig? Regel ik

ik heb nu 5 jaar oid een lcd HD ready van samsung en die begint nu een beetrje met inbranden als ik hem gebruik als monitor, ik weet niet hoe jullie dat mee maken?

3D print nodig? Stuur me een DM

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee