• peaceful_turing
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
Hey,

ik heb nu 2 monitoren, een LG Flatron W2442PA (24") en een Dell UltraSharp 1704FPT (17").
Ik heb mijn ene LG monitor op mn HDMI poort, en mn Dell op de VGA poort op mn onboard videokaart op mn MSI 785GM-E65 moederbord aangesloten.

Nu wil ik binnenkort een 42" TV (LG 42LE5300) kopen, en dan heb ik dus een extra HDMI poort nodig.
Nu vraag ik me af wat de handigste manier is om dus 3 monitoren tegelijk aan te sluiten, en hiertussen te kunnen wisselen. Ik wil op de TV films gaan kijken en als ik dat ga doen wil ik zo makkelijk mogelijk wisselen naar mijn TV.

Bedankt,
Joachim

• peaceful_turing
Voor de duidelijkheid: de Dell monitor is een uitbereiding op de LG monitor.

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 13:58
welke kaart?

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon een kaartje bijprikken met een HDMI connector is wel het makkelijkste. Als het puur voor 2Dweergave is dan voldoet ieder ding wel.

• peaceful_turing
Ik wil wel gewoon mijn 1080p films zonder kwaliteitsverlies kunnen kijken :9..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je moet erg je best doen om een kaart te vinden die dat niet kan :P

• peaceful_turing
Ik heb op mijn onboard kaart een HDMI, DVI, VGA, DisplayPort aansluiting. Maar ik kan maar 1 monitor aansluiten op één digitale input (HDMI, DVI, DisplayPort) en één op een analoge input (VGA). Dat is ook de reden waarom ik die Dell monitor op de VGA poort heb aangesloten. Hier krijg ik toch ook last van bij een videokaart?

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Ah, toevallig dat ik dit topic tegenkom aangezien ik met hetzelfde kamp.

In mijn geval heb ik een HD4850 PCI-E kaart (met 2x DVI en S-Video) en daarop mijn twee Dell Ultrasharp 2311H's aangesloten via DVI. Nu heb ik echter ook een 32" LG LCD die ik via HDMI wil aansluiten. Kortom: een beetje dezelfde situatie.

Als je dan een goedkoop PCI-kaartje het HDMI aanschaft voor enkel eigenlijk de TV, betekent dan dat alle beeldverwerking op de TV ook via dat PCI-kaartje loopt en niet via je primaire videokaart? Dus dat, wanneer je het 'videovenster' versleept van je primaire monitor naar je LCD, ook ineens een andere videokaart het werk overneemt? :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

killking463 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:27:
Hier krijg ik toch ook last van bij een videokaart?
Ligt er een beetje aan welke kaart je pakt, maar inderdaad ben je beperkt in het aantal monitoren dat je tegelijkertijd kan aansluiten.
Maar als je die 2 op je onboardconnectoren hebt zitten, dan kun je de derde op een add-onkaart prikken.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:00

Ravefiend

Carpe diem!

Mocht je een NVIDIA kaart bijkopen let er dan even op dat je ééntje neemt die Purevideo HD kan decoderen.

Wikipedia: Comparison of Nvidia graphics processing units

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Terw_Dan schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:18:
Gewoon een kaartje bijprikken met een HDMI connector is wel het makkelijkste. Als het puur voor 2Dweergave is dan voldoet ieder ding wel.
Dat is heel leuk om te roepen, maar het gaat om onboard video, die meestal uitgeschakeld word bij plaatsing van een andere kaart. Nu ondersteund het bord wel hybrid crossfire, maar of dat ook meerder monitoren op zowel de onboard als de losse kaart ondersteunt durf ik niet te zeggen. Daarnaast ben je dan beperkt tot een aantal ati kaarten.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zer0 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:43:
[...]

Dat is heel leuk om te roepen, maar het gaat om onboard video, die meestal uitgeschakeld word bij plaatsing van een andere kaart. Nu ondersteund het bord wel hybrid crossfire, maar of dat ook meerder monitoren op zowel de onboard als de losse kaart ondersteunt durf ik niet te zeggen. Daarnaast ben je dan beperkt tot een aantal ati kaarten.
Je hoeft natuurlijk geen hybrid crossfire te gebruiken. En gezien de IGP niet aan een AGPbus zit is het niet meer noodzakelijk dat een van de 2 uitgeschakeld wordt, je kunt ze prima naast elkaar gebruiken als je het goed instelt.

• peaceful_turing
Terw_Dan schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:56:
[...]

Je hoeft natuurlijk geen hybrid crossfire te gebruiken. En gezien de IGP niet aan een AGPbus zit is het niet meer noodzakelijk dat een van de 2 uitgeschakeld wordt, je kunt ze prima naast elkaar gebruiken als je het goed instelt.
Heeft iemand nog een advies voor een goedkoop PCI-e videokaartje met HDMI om mijn TV op aan te sluiten zodat ik mijn 1080p films kan kijken?

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
killking463 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:10:
[...]

Heeft iemand nog een advies voor een goedkoop PCI-e videokaartje met HDMI om mijn TV op aan te sluiten zodat ik mijn 1080p films kan kijken?
Goedkoop kaartje met DVI aanschaffen, en DVI>HDMI converter kopen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mr Alfabet schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 02:44:
[...]

Goedkoop kaartje met DVI aanschaffen, en DVI>HDMI converter kopen.
Of gewoon een kaart met HDMI kopen. Ik heb hier zo'n Radeon 4350 liggen. Een kaart van een paar tientjes, maar wel met HDMI en hardware acceleratie voor HDvideo.

• peaceful_turing
Terw_Dan schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:48:
[...]

Ik heb hier zo'n Radeon 4350 liggen. Een kaart van een paar tientjes, maar wel met HDMI en hardware acceleratie voor HDvideo.
Bedoel je dat je die verkoopt :9 ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02
Nee, dat bedoelt 'ie niet, hij bedoelt dat die kaart nieuw voor een paar tientjes te koop is.

The devil is in the details.

• peaceful_turing
Is het mogelijk als ik een ASUS EAH4550 koop en deze in Hybrid Crossfire met mijn onboard kaart aan sluit, en hier vervolgens mijn opstelling van 3 schermen op aan sluit?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

killking463 schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:23:
[...]

Bedoel je dat je die verkoopt :9 ?
Nee (daarbij, dit exemplaar wil je waarschijnlijk niet hebben nadat ik de zaag erin gezet heb), wat ik bedoelde (en daarom ook de link naar de review), voor een heel simpel kaartje doet het al wat jij wilt.

• peaceful_turing
Terw_Dan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:21:
[...]

Nee (daarbij, dit exemplaar wil je waarschijnlijk niet hebben nadat ik de zaag erin gezet heb), wat ik bedoelde (en daarom ook de link naar de review), voor een heel simpel kaartje doet het al wat jij wilt.
Is het mogelijk als ik een ASUS EAH4550 koop en deze in Hybrid Crossfire met mijn onboard kaart aan sluit, en hier vervolgens mijn opstelling van 3 schermen op aan sluit?

• Hahn
Crossfire moet je juist niet aanzetten als je meer dan 2 aansluitingen wilt gebruiken.

• peaceful_turing
Mute schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:37:
Crossfire moet je juist niet aanzetten als je meer dan 2 aansluitingen wilt gebruiken.
Oké, maar het is dus niet zo dat als ik die HD4550 aansluit, dat mijn onboard standaard wordt gedisabled?

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:56
killking463 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:48:
[...]

Oké, maar het is dus niet zo dat als ik die HD4550 aansluit, dat mijn onboard standaard wordt gedisabled?
Waarschijnlijk blijft de onboard gewoon prima werken. Wel is het zo dat je moederbord zal denken dat de PCI-e kaart het primaire beeld zal moeten leveren. Tenminste, zo gaat het meestal. Dan stel je gewoon in de BIOS in dat je onboard de primaire graphics doet en dan zou alles moeten werken.

Addicted to silent computing

• Hahn
Kan zijn dat 'ie uitgeschakeld wordt, maar dan moet je het alleen even in de BIOS weer aanzetten/instellen dat 'ie aanblijft :)

Ik heb 2 monitoren op m'n videokaart aangesloten en m'n LCD-tv aangesloten op m'n moederbord, werkt prima.

• peaceful_turing
Super! Dan koop ik gewoon een HD4550. Bedankt voor jullie reacties!

Joachim
Pagina: 1