Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D422
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-07 10:56
Beste Tweakers,

Ik heb altijd een X-fi Xtreme Audio geluidskaart in mijn computer gehad sinds aanschaf, maar de microfoon ingang hiervan heeft nooit gewerkt. Ik gebruik Skype en Teamspeak zo goed als dagelijks, en ik gebruik momenteel de Realtek audiokaart van het moederbord.

Ik wil graag deze X-fi werkend krijgen, omdat veel mensen zeggen dat ik heel veel ruis produceer. Dit ligt niet aan mijn headset (Steelseries Siberia V2, niet usb), want op mijn laptop werkt het perfect.

Ik heb de drivers voor de geluidskaart via de Creative site 'geupdate', deze dateerden van juni 2009. Dit werkt uiteraard niet. De lijningang is geselecteerd als standaardapparaat en ingeschakeld. Windows geeft ook aan dat er een stekker is ingeplugd, maar als ik praat of blaas in de microfoon, gaat het indicatorbalkje niet omhoog.

Zou de kaart kapot zijn? De pc waar hij nu inzit is bijna 3 jaar oud. Of is er wellicht een andere oplossing?

- D422

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 20:50
Volgens mij moet je je standaardapparaat instellen op microfoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je moet bij creative audio console of hoe dat blauwe ding ook heet bij aansluitingen hem op mic zetten. Kan op line-in staan en dan gaat hij een stuk zachter. Heb wel eens xbox aangesloten en dan op mic laten staan en dat produceert enorm lawaai. Denk dat dat het probleem is.

Verder kan je als je zo'n kast hebt met mic port aan de voorkant (die waarschijnlijk op je onboard is aangesloten) , deze doorlussen naar je geluidskaart. Kan je je spul via microfoon FP aansluiten. Doe ik nu al tijdje, scheelt heel veel achter de pc kruipen :)

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/9gvuqp.jpg

Edit: dit is via X-fi Titanium. Ga er vanuit dat Xtreme Audio dit ook kan. Je kan ook via game modus etc zelfde instellen, moet je alleen even zoeken hoe het eruit ziet.

[ Voor 12% gewijzigd door Cobiwan op 05-11-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D422
Ik dacht inderdaad dat ik ook zoiets al een console had, maar blijkbaar niet. Dus ik heb hem even gedownload, maar tijdens de installatie wordt er gevraagd naar een diskette?! Met als resultaat dat ik dit dus niet kan installeren, ook de andere programma's van Creative vragen allemaal om een diskette.

Bedankt voor de snelle replies en screenshots. :*)

[ Voor 8% gewijzigd door D422 op 05-11-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
http://support.creative.c...15855,VARSET=CategoryID:1

Hier stuurprogramma van gedaan o.i.d? Zou moeten werken. Daar zit ook de console in. Laat maar weten of lukt...

Ik heb btw ook nog 'Creative Configuratiescherm voor geluid'. Hier staan eigenlijk dezelfde settings in als in de console, maar dan niet zo mooi vormgegeven.

Bij mij moet je daar op 'Flexijack' klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D422
Dat is niet de juiste in de link, ik heb de PCI-express versie. Maar ook deze driver had ik al van Creative, maar alle drivers, Alchemy en andere software van Creative vraagt tijdens het installeren om een diskette..

Hoewel de drivers wel up-to-date zijn.
Pagina: 1