Toon posts:

Bug in Rekenmachine Windows 7?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• matabia
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06-11-2010
Hallo,

Zit er in de rekenmachine van Windows 7 een bug:
- bij het omrekenen van m² naar are en omgekeerd?
- bij het omrekenen van are naar hectare en omgekeerd?

Mijn woning staat op een terrein van 25,25 meter breed en 44 meter diep ==> terrein is 25,25 X 44 = 1111 m² groot.

100 m² is 1 are en 1111 m² is dus 11,11 are, maar wat zegt de rekenmachine??? 1111m² = 0,2745340788100207 are.

Dit klopt niet!

De omrekening van m² naar hectare en vierkante centimeter en omgekeerd is wél juist.

Ik heb Microsoft Support gebeld op het tel nr.: 0032 2 503 3113;
De vriendelijke man die ik aan de lijn kreeg luisterde eerst geïnteresseerd naar mijn uitleg en zei dan laconiek:
Sorry, U kocht een OEM product, ik kan U niet helpen.
Zoek via Google of zo een online (om)rekenmachine en neem contact op met Uw PC leverancier en gaf me het nummer van Dell.
Ik heb Dell Customer Care gebeld op het tel nr.:0032 2 481 92 25
Daar zei men mij “Dat is een fout in de rekenmachinesoftware. Daar kunnen wij niets aan doen.
Zoek via Google of zo een online (om)rekenmachine en gebruik dat dan maar. Een andere oplossing is er niet”.

Wat vindt U van deze manier van handelen?

Graag Uw reactie/commentaar.

Ivan.

[Voor 8% gewijzigd door NMe op 05-11-2010 17:03]

• WVL_KsZeN
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:55
Het lijkt me niet zo slim om al je gegevens op internet te zetten, ik heb even een topic-report gedaan zodat de modjes je gegevens weg kunnen halen :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 24-09 13:16

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[google=1111 square meter in acre]
[google=1111 square meter in are]

Een are is niet hetzelfde als een acre.

[Voor 18% gewijzigd door NMe op 05-11-2010 17:07]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:34
Als aanvulling op de post van NMe: Wikipedia: Acre (oppervlaktemaat)

• matabia
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06-11-2010
Ik heb nooit over ACRE gesproken.
Lees wat er staat, van m² naar are en van are naar hectare is fout en bijvoorbeeld van hectare naar m² is perfect.
ACRE is zelfs géén keuzemogelijkheid bij de rekenmachine in Windows 7
De reactie van Microsoft begrijp ik van geen kanten, Ik signaleer hen een fout iin hun rekenmachine en zij doen daar niets mee.

Ivan.

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
matabia schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:00:
Mijn woning staat op een terrein van 25,25 meter breed en 44 meter diep ==> terrein is 25,25 X 44 = 1111 m² groot.

100 m² is 1 are en 1111 m² is dus 11,11 are, maar wat zegt de rekenmachine??? 1111m² = 0,2745340788100207 are.

Dit klopt niet!

De omrekening van m² naar hectare en vierkante centimeter en omgekeerd is wél juist.

Ik heb Microsoft Support gebeld
Held _/-\o_

Misery and hate will kill us all.

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:33
matabia schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:21:
Ik heb nooit over ACRE gesproken.
Lees wat er staat, van m² naar are en van are naar hectare is fout en bijvoorbeeld van hectare naar m² is perfect.
ACRE is zelfs géén keuzemogelijkheid bij de rekenmachine in Windows 7
De reactie van Microsoft begrijp ik van geen kanten, Ik signaleer hen een fout iin hun rekenmachine en zij doen daar niets mee.

Ivan.
Dat is het hele punt. W7 calculator kan niet naar are omzetten, alleen nar acre's
En 111m² is inderdaad 0,0274286973428554 acres

Naar Hectare kan wel, en dat klopt met 0,0111 ook gewoon

[Voor 8% gewijzigd door frickY op 05-11-2010 19:30]

• yade
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16-09 21:02
In de engelse versie van Windows 7 doet hij het wel goed. Daar heet het namelijk wel Acres.

Ik denk dat je nog een keer support moet bellen en vragen of ze je willen doorverbinden met de vertaal afdeling.

• ljsquare
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 18-09 00:05
Ik denk dat het verkeerd vertaald is en dat are -> acre moet zijn. Want 1 acre = 4046.8564224 m2 (zie http://home.kpn.nl/vanadovv/Opp.html). Te laat ;) Het antwoord staat hierboven

[Voor 14% gewijzigd door ljsquare op 05-11-2010 19:31. Reden: late reactie]

Laurens-Jan Merkx

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17-09 17:35
Ongelovelijk dat zo'n vertaalbug erin zit. Blijkt maar weer hoeveel mensen die feature gebruiken :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• thedude0
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Altijd al een vreemd beleid gevonden dat je geen bug reports kan verzenden voor Windows, alleen tijdens de beta fase. Dat terwijl er redelijk veel MS producten zijn waar het wel bij kan. Zou toch denken dat ze zelf ook willen dat het een en ander fatsoenlijk werkt.

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
thedude0 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:33:
Altijd al een vreemd beleid gevonden dat je geen bug reports kan verzenden voor Windows, alleen tijdens de beta fase
Excuseer?
MS Support bellen en de bug melden kan altijd hoor, en anders mail je ze met repro.
Daarnaast kun je tegenwoordig bij zo goed als elk Online Help veld al extra info doorgeven en ook daar komen bugreports uit.

Dat je geen dikke vette "Meldt hier al uw ongedierte" knop hebt lijkt me nogal voor de hand liggen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zer0
  • Registratie: september 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Imo moet MS de are gewoon laten vervallen, het is toch een verouderde, en officieel niet meer in gebruik zijnde maar, probleem opgelost :P

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:27

mace

Sapere Aude

Are....

Vierkante meters en dan de komma 2 plaatsen opschuiven, sjongejonge wat lastig daar heb ik echt een rekenmachine voor nodig hoor. 8)7

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 24-09 13:16

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mijn Engelse Windows geeft gewoon acre aan, en de berekening komt uit op wat je zou verwachten bij een acre, dus een stomme vertaalfout inderdaad.
Zer0 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:52:
Imo moet MS de are gewoon laten vervallen, het is toch een verouderde, en officieel niet meer in gebruik zijnde maar, probleem opgelost :P
De acre wordt wereldwijd wel veel gebruikt, dus stiekem moeten ze gewoon alleen die vertaalfout fixen. (Is technisch gezien geen bug trouwens.)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Nog afgezien daarvan: je bent wellicht wel de eerste persoon die ooit van deze functie gebruik heeft gemaakt in calc.exe voor Win7 NL.
Dan is het niet zo raar dat dat nog niemand ooit is opgevallen.

Of dit ook ooit gefixed gaat worden? Onwaarschijnlijk, want het is zo'n obscuur ding in een wel zeer beperkt taalgebied waardoor de kosten-baten afweging eerder naar functionaliteit wordt gemaakt waar >50% van gebruikers wat aan heeft.

Anyways: melden kan dus ook hier: Microsoft Contact Us

[Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 05-11-2010 21:27]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee